Mistet kontakt til krypteret harddisk

Software d.  02. februar. 2011, skrevet af Tz
Vist: 586 gange.

Tz
Tz

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2011 15:41:09
Svar/Indlæg:
588/68
Hej

Jeg har haft en extern HD krypteret ved hjælp af FreeOTFE(standard krypteret HD option) og det har virket upåklageligt i flere år. Men så sker det her sidste gang jeg skulle formatere min laptop, at jeg selvfølgelig tager backup af alle mine ting over på den krypterede externe HD, hvorefter jeg formatere jeg laptoppen.

Da jeg så skal til at hente mine data over igen, fra den krypterede HD til min laptop, så kan den ikke rigtig få kontakt. Jeg kan huske at jeg bl.a. var inde i MS disk-håndtering for at formatere en partition, men er 99% sikker på at jeg ikke har pillet ved min externe. (dumt at have den koblet til på dette tidspunkt, det ved jeg).

Sagen er nu at når jeg prøver at få kontakt til min krypterede externe HD, så kan jeg "vælge" HD´en (som krypterings sted) og skrive mit kodeord (som jeg ikke har ændret de sidste 6 måneder), men FreeOTFE laver en standard fejl som om mit kodeord er forkert eller der ikke er noget data på HD´en.

Er der nogen der har erfaring med dette, eller som ved om det er muligt at tjekke om jeg på en eller anden måde har "ødelagt" min adgang til drevet.

Det er sket for ca 6 måneder siden, og har så småt accepteret at jeg har mistet alle mine billeder, musik, filer mv..... Men nu ville jeg lige give det en chance til, inden jeg wiper/sletter HD´en så den kan komme i brug igen.

På forhånd tak for jeres kommentare.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
02-02-2011 16:01:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har prøvet at læse lidt i deres FAQ, og det ser ud til at der skulle være en key file, som hører til dit password. Den key file har du måske ikke flyttet med da du formaterede. Hvis den er gået tabt er du f*cked. Der er ingen backdoor i deres software.

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2011 16:14:18
Svar/Indlæg:
588/68
Når man opsætter programmet til at starte med kan man vælge om man vil gøre brug af en key file, som man evt kan have på sin HD eller på en extern usb key. Det har jeg dog fravalgt, da jeg ikke mente det var nødvendigt i mit tilfælde....

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2011 09:32:16
Svar/Indlæg:
588/68
Nogen der så kender et forum (DK/ENG) hvor man kunne tænkes at folk viste noget om mit problem ?