Nå men.. Jeg vender lige tilbage til tråden, selvom folk åbenbart er tidlig begejstret for deres køb :) Jeg mener stadig dette kabinet er det største fejlkøb jeg har begået.
Jeg købte det fordi jeg efter 6-7 år trængte til at se på noget nyt og havde brug for mere plads til mine harddiske. Fractal Design sælger sig selv og deres kabinetter ved at fremhæve at de er "lydløse" og søger patent på deres ModuVent (tror ikke nogen vil protestere)
Men det her kabinet er så fyldt med resonansstøj, så man skulle tro det var løgn, og mit krav til et nyt kabinet var alene, lydløs og mere plads.
Resonansstøjen opstår primært i toppen af kabinettet, pladen er simpelthen for tynd og det at der er gjort plads til 2x120mm blæsere gør kun problemet meget større og får toppen til at vibrere ned mod deres "fremragende" ModuVent. Et andet sted er harddiskrammen, de popnitter som holder den sammen med resten, er løse. Generelt er der alt for mange pladesamlinger som bidrager til resonansstøj.
Jeg har siden jeg oprettet tråden haft skilt kabinettet fuldstændig ad , altså boret alle nitter ud, lavet gummiophæng mellem harddiskramme og selve kabinettet, samlet det hele med kraftigere popnitter. Fjernet ModuVent i toppen og erstattet med en tynd plade og isoleret toppen for at absorbere evt. vibrationer. Det hele har givet et helt andet resultat!!
Jeg er super glad for indretningen i deres kabinet, men sammenligner lydniveauet med et gammelt køleskab. Er man på udkig efter et flot og funktionelt kabinet så syntes jeg man skal købe. Men går man efter et kabinet uden resonansstøj mener jeg det er noget være **** for at sige det mildt.