SOLVED - køb af MP3-afspiller

Diverse d.  06. februar. 2011, skrevet af lausi
Vist: 1018 gange.

lausi

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2011 22:10:40
Svar/Indlæg:
159/23
Hey hwt!
Sidder og overvejer at skulle købe en MP3-afspiller som skal erstatte min defekte iPod Nano.

Har kigget lidt rundt omkring, men synes ikke at kunne finde nogle konkrete svar på hvad der var hot, og hvad der var not.

Ved godt at en iPod er at foretrække, men har ikke pengene til en.

Vil gerne have den bedst mulige lyd, til det bedste pris.
Jeg er ligeglad med om det er touch og alt det der halløj, den skal kunne spille musik, og den skal kunne gøre det godt.

Indtil videre står jeg til at vælge denne:
http://www.hifipriser.dk/Produ...

P.S: Ved godt at hwt måske ikke er det optimale sted at spørge om den slags, men da jeg ikke kender sites der er dedikerede til lyd, er dette mit bedste bud.

På forhånd tak!

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af lausi d. 07-02-2011 11:43:18.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
06-02-2011 22:34:50
Svar/Indlæg:
5363/442
Vil da bestemt ikke mene at en iPod er at foretrække, er en del fra Creative eller Sony jeg hellere ville have end det Apple skrammel 😀

Jointer

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2011 08:41:07
Svar/Indlæg:
15/4
Jeg købte samme afspiller for en måneds tid siden og har afleveret den tilbage til forhandleren, med begrundelse om at afspilleren ikke lever op til mine forventninger.

Sony og mange andre producenter er begyndt at reducere den maximale lydstyrke kraftigt. (Det er et EU direktiv som siger at afspillere ikke må spille særligt højt)

Jeg vidste ikke at den slags regler var kommet, og jeg blev slemt skuffet over den Sony Walkman. Der er også en funktion hvor den skulle filtrere støj fra omgivelserne væk, men da lydstyrken er så lav (selv på højeste niveau) er funktionen ubrugelig ☹

Hvis du køber en amerikansk eller asiatisk model, skulle afspilleren ikke have begrænset lydstyrke.

Som sagt blev jeg slemt skuffet over afspillerens lydstyrke, og jeg vil gerne selv bestemme hvor højt min musik skal være indenfor rimelighedens grænser. Derfor er Sony walkman og mp3 afspillere fra mange andre producenters EU modeller ikke noget jeg kan anbefale.

Giv i det mindste forbrugerne mulighed for at vælge om man vil begrænses. Eventuelt med en funktion hvor man vælger om man befinder sig i et EU land, eller via en advarsel om at man kan få høreskade af for højt lydtryk.

Kan tilmed sige at de høretelefoner som følger med i forvejen har en høj følsomhed, så hvis man investere i endnu bedre høretelefoner, vil lydstyrken i de fleste tilfælde blive endnu lavere.

Tillykke til Sony for et ellers udemærket, men grundet EU regler, nærmest ubrugeligt produkt.

For mere info så læs kig her:
http://www.avforums.com/forums...

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Jointer d. 07-02-2011 08:48:50.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 08:47:32
Svar/Indlæg:
1814/48
Jeg kan varmt anbefale en Sandisk Sansa Clip+. Priserne starter under 300 kr, for 2 GB versionen(husk +) der kan udvides med miniSD, og for de penge får du en MP3 afspiller der er kendt for at være et godt alternativ til iPod med en god lydchip.

Et lille trick i forbindelse med afspilleren er at du ved opsætningen vælger regionen Andre/Other, da dette tillader at du kan hæve lydniveauet en del(EU og USA har regler om et lavt max. lydniveau, du kan stadig vælge dansk menu). Husk også at købe et par bedre høretelefoner til for at udnytte den bedre lyd(de medfølgende er ikke meget bedre end standard iPod).
Sidste kommentar skal ses i forhold til http://politiken.dk/tjek/digit...

lausi

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2011 11:43:01
Svar/Indlæg:
159/23
Endte med at købe Cowon S9:
http://www.hifipriser.dk/Produ...

Skulle have en extremt god lydkvalitet.

Oven i det endte jeg også lige med at købe Denon AH-C560R:
http://www.hifiklubben.dk/prod...

For lige at få lidt bedre lyd ;)

Men tak for de gode råd!

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 14:19:33
Svar/Indlæg:
817/109
#4 den ser da os bare for nice ud. bedste design jeg har set på en mp3 afspiller !

lausi

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2011 14:29:13
Svar/Indlæg:
159/23
I agree, den ser generelt meget lækkert ud, god skærm, god lyd og lækkert design. Glæder mig til at få fingre i den 😛

Jones9000

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 14:32:17
Svar/Indlæg:
817/109
#6 men hvordan kan det være du ikke bare bruger din smartphone ? eller er du blandt dem der ikke er konveteret endnu !:P

Cube2

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 15:16:46
Svar/Indlæg:
375/46
#7 mener du klodserne med en kort batteritid?

lausi

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2011 15:19:23
Svar/Indlæg:
159/23
Har da en Nokia ExpressMusic :P
Meen, venter til den rette kommer, bl.a. er jeg meget spændt på Acers kommende smartphone.
En anden ting er at smartphones generelt ikke har batteri til at høre musik mere end et par timer af gangen, hvilket desværre ikke er nok for mig :)

Men tror nu mest det skyldes at jeg ikke har pengene til en pt. har lige brugt +10.000 på en ny pc, så skal lige have bucks før jeg køber noget nyt 😛

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 16:31:46
Svar/Indlæg:
1814/48
@4 og her troede jeg at du bare skulle have en billig afspiller, der var jo ikke penge til en ny iPod, ellers havde jeg da nok inkluderet nogle af de andre favoritter fra www.anythingbutipod.com såsom Sandisk Fuze+ og Samsungs P3 i anbefalingerne.

lausi

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2011 09:02:54
Svar/Indlæg:
159/23
Der var penge til en iPod, men ikke nok til at kunne få noget ordentligt.
En iPod touch af samme størrelse koster ca 1.700 kroner.
Og det gider jeg bare ikke betale, når man kan få noget der er mindst lige så godt til det halve.
Og ørepropperne var blevet købt no matter what, da det i min erfaring er lige så vigtigt med gode propper :P