Tabt rma sag.

Hyggehjørnet d.  07. februar. 2011, skrevet af Campin
Vist: 913 gange.

Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 17:41:31
Svar/Indlæg:
347/51
Heej. Jeg skriver nok mest det her i vrede og for, at høre om det virkelig kan være rigtigt. Min dejlige mus Steelseries XAI, sendte jeg for godt 2 uger siden til RMA hos computersalg fordi musehjulet røg på den.

I dag får jeg så en email hvor der står, at "Fejlen er ikke dækket af reklamationsretten eller garanti" Det synes jeg er meget besynderligt, specielt med årsagen hedder den ikke er ordentligt vedligeholdt.
Faktisk så får jeg den klasket i hovedet, at skidt og snavs skal være årsagen til hjulet holdt op med, at virke.
Skal siges jeg behandler mine ting pænt. Jeg har aldrig hældt noget ud over, tabt den i noget, eller noget tæt på, som på UNDER 1 ÅR skal have på nogen tænkelig måde have kunnet få snavs nok ind i musen på sådan måde, at det skal kunne have foresaget musehjulet holdt op med, at virke. Jeg har i skrivende stund ikke fået musen igen får dem.
Men har fået, at vide jeg får den igen, som defekt, og skal betale (har betalt) et testgebyr på 250kr. Får, deres lette bedømmelse at "det der er da selvforskyldt" Og faktisk ja, LETTE bedømmelse får i beskeden fra dem står der "efter et hurtigt kig kan man se musen er fyldt med skidt" Ikke så meget, at den er fyldt med skidt jeg er irriteret over og får mit pis i kog. Det er det "hurtigt kig" som gør det. Faktum er jeg går udfra de har set min mus, og tænkt "heey der er sgu lidt snavs i siden og mærket er slidt af. færdig bum det har han selv været årsag til, lad os kræve nogen penge får, at glo på musen i 2 sek" NÅR jeg får min mus igen har jeg tænkt mig, at åbne den og så se om de har ret. FORDI det tror jeg virkelig ikke de har. Mit spørgsmål går så. Kan man gøre mere? står jeg som forbruger helt tabt. Eller kan man stikke billeder i hovedet og sige hvad snakker i om? evt. hvis man kan se musen aldrig har været åben, kan man så?

Alt til Computersalgs forsvar på jeg dog sige det er af deres leverandør jeg har fået beskeden ikke dem selv. Og er da også blevet behandlet pænt. Jeg synes bare det er mærkværdigt, at snavs og skidt skal være skyld i en mus som er blevet behandlet pænt, blæst igennen me luft flere gange (får netop af forhindre dette) og aldrig tabt på gulvet eller på nogenvis været aggresiv med den. Skulle gå i stykker på grund af det.. Virker virkelig lamt på mig. Og jeg har nok bare brug for noget medynk 😕 :'-(


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Campin d. 07-02-2011 17:42:47.
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 17:50:04
Svar/Indlæg:
7765/230

😛


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-02-2011 17:55:02
Svar/Indlæg:
4983/48
Meh, en kvalitets mus som denne, burde ikke gå i stykker indenfor 2 år overhovedet...

min crappy cheap-ass Lumatron mus, kører på snart 4år uden problemer 😛

dokumenter hvad du kan, imens du går igang med at tjekke din mus for skidt (og om de overhovedet har brugt mere end 2sek til at se på den)

også ring til forbrugerstyrrelsen 🙂


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 17:56:43
Svar/Indlæg:
2211/331
Har du ikke lært du ikke må bruge din mors rosenbed som musemåtte 🤣


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 18:38:47
Svar/Indlæg:
5224/222
Til sammenligning så venter der en G500 på mig hos Komplett efter en "vundet" rma sag... hjulet sagde ikke længere klik når jeg trykede på det, ellers virkede den fint.
Hvad kan man lære af det?


to125539
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 18:50:14
Svar/Indlæg:
154/23
Og jeg regner med at min nye Intellimouse holder næsten 10 år - Præcis som den gamle! 😕

Den eneste mus jeg vil eje!


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 18:58:00
Svar/Indlæg:
347/51
#4 at handle hos komplett? Plejer jeg faktisk også, at gøre. Er da også der jeg har købt en Zowie EC2 nu ! 🙂


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 19:41:44
Svar/Indlæg:
2151/51
Du skulle nok have renset den inden du sendte den? Det gør jeg da altid ved RMA, så produktet ser ud som nyt eller tæt på :P Så er de nok mere tilbøjelige til bare at give dig en ny eller reparere den. Men garantien burde nok dække i dette tilfælde og kan godt forstå du er sur hvis du har givet 250 kr for deres hurtige vurdering af det er din egen skyld. Men det kan være Steelseries har noget at sige her, tror de får mange muse retur og er nødt til at nægte at lave/erstatte nogen, så hvis din har set beskidt og måske mishandlet ud, kan det være derfor? For det er jo langtfra alle der behandler deres muse som de skal, og et firma som hovedsageligt lever af sådan noget, har nok nogen regler på området?? Det er bare et gæt :)


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 19:52:56
Svar/Indlæg:
2246/14
wth ? man skal ALDRIG skille noget som helst ad (heller ikke for at rengøre), medmindre det står i instruktionsbogen...
Jeg kan ikke finde en guide til Steelseries XAI, og på billeder ser det ikke lige ud til at det er meningen at man skal skille den ad..
Ring til forbrugerrådet, fordi det computersalg/steelseries siger er (sansynligvis) bullshit

EDIT: +se reviews på newegg... hvis der er flere der har problemer der ligner er det meget usandsynligt at det er din skyld...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 07-02-2011 19:54:07.


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 19:55:26
Svar/Indlæg:
2151/51
#8 Siger intet om at den skal skilles ad. Men han skriver selv den er beskidt uden på, og det kunne været klaret rimelig hurtigt. Ved selv hvordan min mus kan se ud til tider, og så ligner den noget der er løgn.

Hvis det f.eks. var et grafikkort jeg skulle RMA, så havde jeg støvsuget det osv, så det var helt rent. Det var mere det jeg mente, hvis man retunere noget som ligner lort, er man da sikker på de lige tænker en ekstra gang over hvordan det er blevet behandlet


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:08:47
Svar/Indlæg:
2440/66
må erkende jeg aldrig ville gide sende en mus til rma...


Cube2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:11:21
Svar/Indlæg:
375/46
#5 Thumbs up, intellimouse holder bare


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:15:04
Svar/Indlæg:
2246/14
#9 point taken... det har jeg aldrig overvejet :p...

hvordan renser man et musehjul ? sprit + vatpind ? det er jeg ikke sikker på at jeg ville turde...


#13
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:15:43
Svar/Indlæg:
2602/173
#10

Må erkende at jeg er enig... men ja, hos nogle firmaer er teknikerne meget dygtige til at tjene hurtige penge 😉


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:15:57
Svar/Indlæg:
347/51
Skal tilføjes før jeg sendte den ind blev den både tørt med en klud, og pustet igennem med en kompressor.. Så den har ikke set beskidt ud uden på, på den måde, andet end logoet er slidt væk.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Campin d. 07-02-2011 20:16:11.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2011 20:16:28
Svar/Indlæg:
8762/174
#10

Det samme her.

Min Roccat døde også for nogle måneder siden, men gider simpelthen ikke bøvle med det selv om den kostede næsten 500 kr i indkøbs pris.

Som i #0's tilfælde kan de jo bare afvise sagen og sige at den ikke er dækket under garanti på grund af slidtage, og det er svært at mod bevise det da det er påstand mod påstand 😕


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2011 01:57:03
Svar/Indlæg:
1978/216
#0 Føler sq med dig! jeg ville sq også blive pist over deres latterlige gebyr. så sig til dem at du ikke vil ha den lorte mus igen også lade vær med at betale de 250 kr.

Hader deres latterligt gebyr på noget man stadig har garanti på.

PS. forøvrigt mener jeg at der har været lignende sager med i programmet Basta og deres latterlige gebyr holder ikke en meter i byretten. men har også selv måtte af med 300 kr for et bundkort i fønix computer for en ca 6-7 år siden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 08-02-2011 03:28:32.


Peter1
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2011 16:01:38
Svar/Indlæg:
7/4
Hvis det ser ud til at være en generel fejl på dem så er det at betragte som en design / materiale fejl og så skal de påvise at det ikke er en sådan fejl, ellers skal de dække rep. i 2 år.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Peter1 d. 08-02-2011 16:02:31.