Skal finde bærbar til min mor.

Diverse d.  10. februar. 2011, skrevet af Spio
Vist: 476 gange.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 19:43:37
Svar/Indlæg:
1114/293
Hejsa alle.

Jeg skal finde en ny bærbar til min mor.

Hun har lige nu en gammel pentium III 1 Ghz med 765MB ram og jeg synes ikke rigtigt den kan følge med. Den er 100år om alting.

Jeg har kigget lidt på den her.

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Men er den way overkill til surf, word og lidt exel så man skal ned i en Athlon II.

Kunne godt bruge lidt gode råd og kom endelig med nogle forslag hvis i synes der er noget der er bedre.

Spio
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2011 07:08:15
Svar/Indlæg:
4033/364
kommer jo lidt an på hvad hun skal bruge den til:

fx er det en desktop replacement - og skal den dockes til skærm og tastatur? (stor skærm, hvis dockes kan den godt være mindre).

Hvad med vægt ? skal den med nogen steder ? skal hun sidde med den i sofaen?

Batterilevetid - sidder den altid i kontakten?

Hvor transportabel skal den være ?( skal den med som pendler PC skal den være lidt mere robust)

overvej i totalprisen at excel og word skal købes ved siden af (hvis hun ikke har licens)

Den du har fundet er en rigtig fin bærbar og lenovo plejer at lave gode bærbare. I3 er en fin lille arbejdshest, Athlon II er også fin til desktop replacement og parres tit med et lidt bedre grafikkort end Intels integreret, men den du har fundet har nVidia, så det er ikke et argument.

husk at skrive erfaringer med den du køber :)

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2011 10:21:02
Svar/Indlæg:
1114/293
Den skal kun bruges mest til internet hjemme i hendes stue.

Er bare ikke sikker på om sådan en athlon II er hurtig nok til at surfe rundt på nettet med for den hun har nu den kan overhovedet ikke tænke hurtigt nok.

For hvis sådan en athlon kan bruges så kan man da ligeså godt spare den 1000 krone og bruge på software.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2011 12:22:31
Svar/Indlæg:
4033/364
well der er sket meget siden PIII , så jeg vil tro at Athlon II (kiggede på en P340) er hurtig nok, men i3 er noget hurtigere. Tjek evt. selv.

http://www.notebookcheck.net/M...