NAS som Itunes server

Diverse d.  10. februar. 2011, skrevet af korben
Vist: 2794 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 22:27:02
Svar/Indlæg:
1081/251
Hej. Jeg er blevet glad for apple's remote app til min ipad og har fået lyst til at sætte en en NAS op. Jeg kan se at der er en del NAS der skriver at de dur som itunes server men jeg tror ikke helt det er det jeg søger. For hvis jeg har et NAS drev som køre som itunes server så skal jeg vel stadig have en computer tændt for at kunne Streame min musik via en AirPort Express http://www.apple.com/dk/airpor...

Eller kan man få en NAS som også kan Stream itunes musik uden at jeg skal have en computer til at køre?

donnii

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 22:38:45
Svar/Indlæg:
435/39
ja det kan en Qnap.. ved ikke så meget om andre men har selv brugt det til itunes server og der er qmobil app til iphone så du kan streame uanset hvor du er bare der er net :D

korben

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 23:14:11
Svar/Indlæg:
1081/251
Men kan qnap stream til en Airport uden at der er en computer med ind over? for når jeg læser på det så kan jeg ikke finde et svar ud over at der er mange der skriver at sonos laver en god løsning. Men jeg vil have noget som køre over itunes for det er der jeg køber en del musik.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
11-02-2011 00:42:17
Svar/Indlæg:
1001/5
Synology og Thecus kan også.. helt uden problemer.. Jeg har erfaring med begge..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2011 08:21:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mig bekendt skal man, indtil videre, have en computer el. AppleTV til at køre.

Jeg kører selv med min NAS som iTunes server, men det betyder blot at jeg kan tilgå musikken via iTunes fra min laptop og sparer diskpladsen på dén.

Det var dét du mente, right? 🙂

Du skal have en iTunes klient kørende, indtil videre. Det er vel blot et spørgsmål om tid, inden vi kan streame musik, video etc. til vores iPhone/iPod/iPad's - men vi venter spændt på dagen hvor vi får funktionen 🙂

morra19

Moderator
Tilføjet:
11-02-2011 09:04:41
Svar/Indlæg:
2672/468
Det kan du allerede via nogle af Hifiklubbens produkter. Blandt andet Denon og B&W tilbyder produkter til det.

http://www.hifiklubben.dk/bibl...

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2011 18:43:00
Svar/Indlæg:
1081/251
#4 ja yes. Der er mange NAS der skriver at de har Itunes server option. Men det er ikke det jeg forstår ved server for du skal jo stadig have en computer til at køre på samme tid og det er ikke det jeg søger.

#5 ja og nej. for som jeg ser det så skal du stadig have en computer med Itunes til at køre. Jeg søger en løsning hvor jeg har alt mit musik på en disk (NAS) som jeg så kan tilgå på alle min musik anlæg i huset og som jeg kan styre med min iphone og ipad med remote app fra apple..

Jeg har søgt og søgt og jeg tror altså ikke man kan dette endnu. Skal lige læse lidt mere på apple tv for den giver vist nogle nye muligheder

H410

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2011 20:50:53
Svar/Indlæg:
55/1
Western Digital har deres mybook world edition II, der har indbygget iTunes server

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2011 22:01:25
Svar/Indlæg:
2576/125
Det du efter spørger kan ikke lade sig gøre indtil videre. Som en anden siger, så betyder det at man har en itunes server bare at man kan tilgå musikken på nas'en via itunes.

Hvis det du efterspørger skal kunne lade sig gøre, skal hver enhed være istand til at kommunikere med nas'en via serveren. Hvis det kan opsættes til at virke som access points, så skulle det i teorien være muligt at få op og køre.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2011 22:05:04
Svar/Indlæg:
1081/251
Har lige læst på den og jeg syntes stadig ikke det er en løsning. Den giver jo bare mulighed for at lave en mappe hvor alt musikken er og som man så kan tilgå fra en pc eller mac med itunes. Med andre ord så kan jeg ikke have et musik anlæg med en airport som så kan tilgå musiken fordi der stadig ikke er noget software som kan streame musikken..

Jeg søger et sysmtem som kan gør dette.

Alt musik på et sted og når jeg køber nyt musik på f.esk min iphone over itunes så skal dette musik kommer over på denne disk når jeg laver en sync.

Dette musik drev skal jeg så kunne tilgå fra min iphone og ipad og en apple airport express som er sat til mit musik anlæg. Dette kan jeg gøre idag men det kraver at jeg har en computer der kører med itunes aktiv. Dette kører super godt og er fedt med apple remote app. Men jeg vil meget gerne have en løsning som et nas drev som altid køre og som gør at min computer ikke skal køre.

Det er fint at næsten allle nas drev skriver itunes server men som jeg ser det så er det altid bare en anden måde at skrive at denne nas kan lave en mappe som så kan ses af en itunes klient på en pc eller mac. Så med andre ord så er det næsten det samme som bare at have musiken på en computer..

Jeg søger en NAS som også kan køre en itunes klient ikke bare en plads løsning som kun kan bruges af mac/pc med itunes på..

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal skrive det..

Er der en på denne side som har et NAS DREV og en apple airport express som spiller sammen uden at der er en computer med ind over?

cptinzano

Superbruger
Tilføjet:
12-02-2011 09:34:46
Svar/Indlæg:
79/11
Bygge din egen lille server? Så har du alle muligheder..

korben

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 10:04:16
Svar/Indlæg:
1081/251
#10 ja det tænker jeg også på og så kan den som også være NAS og mediacenter på samme tid

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2011 19:12:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Det bedste jeg kan komme i tanke om, er en AppleTV eller muligvis en AirPort, hvis den kan streame fra en NAS (det ved jeg faktisk ikke om den kan).

Jeg har selv en Qnap, der fungerer som iTunes-server, men den kræver en klient (enten computer med iTunes eller enhed der kan "læse" bibliotekets filer) førend der kan afspilles indhold. Til formålet har vi en PopcornHour A-110, der ganske fint afspiller vores podcasts, men har lidt problemer med musikken - men sidstnævnte er ret sekundært, da vi har en iPod med kapacitet til hele biblioteket 🙂

Overvej en AppleTV - eller se om ikke du kan få lov til at låne en hjem eller købe en med 14 dages returret.