Valg af mATX bundkort

Media Center d.  12. februar. 2011, skrevet af Sonybodyguard
Vist: 525 gange.

Sonybodyguard

Overclocker
Tilføjet:
12-02-2011 21:15:21
Svar/Indlæg:
90/20
Hej igen.

Har nu googlet, og googlet, og har pænt ondt i min højre hånd (Ja, hej.. Pga. musen :) ) , og kan ikke finde ud af hvad jeg skal have.

Efter at have læst en masse, er jeg kommet frem til det skal være en I3 3.2 cpu, socket 1156.

Maskinen skal stå gemt væk inden i en væg, så kabinet ser den ikke meget af.

Udover det skal den trække MCE7, som skal vise alle mine MKV filer (720-1080P), HD kanaler fra CD via. DVB-S. Alle mine rum vil jeg sætte nogle extendere op (linksys DMA 2400), så jeg kan se det hele, som jeg i forvejen ser på mit media center.

SKAL maskinen trække mine film fra sin egen harddisk el. kan jeg bitstreame det hele via en NAS ? Planen var at have alt (Billeder, musik og film) liggende på en fin Synology boks, som så kan stå et køligt sted. Samtidig er der ingen HDD støj.

Kan de indbyggede lydkort trække Master DTS og True dolby digital el. skal jeg have et af de små FX lydkort ? Læste engang at toslink ikke kunne det, og man skulle bruge Coax. Det er der meget få indbyggede kort der har.

Ram er vel lidt lige gyldigt. De kort jeg har kigget på kører alle DDR3, så en 8gb kan vel trække det hele ?

Er klarover jeg skal have en masse underprogrammer installeret, såsom mymovies osv. , men gider bare ikke have et system som ikke kan trække en masse extendere/have lange svar tider.

- Håber nogle kan svare på det, selvom det er endnu et setup-spørgsmål.