Søger hjælp til Bluetooth problemer

Diverse d.  15. februar. 2011, skrevet af Lenze
Vist: 711 gange.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2011 09:20:33
Svar/Indlæg:
1003/92
Hejsa.
På mit arbejde sælger vi diagnose testere til bilværksteder.
Testeren kommunikerer via bluetooth seriel port som vi sætter op.
Den kan køre med både Widcom, Toshiba, microsoft drivere osv. osv.
Hvis bare der kan opsættes en gyldig BT comport.

Vi har så det problem hos nogle kunder at den mister af og til COM-Port opsætningen i bluetooth driveren..
Andre kunder kan køre i årevis uden problemer.

Der er ikke rigtig nogen sammenhæng imellem hvilke PC´ere der mister deres forbindelse. Det kan være både intern og eksterne bluetooth enheder eller den ene og den anden driver.

Jeg har prøvet at opdatere til nyeste drivere, deaktivere strømstyrring, slå windows Update fra.

Er der andre der har nogle forslag ? eller kender til en eller anden funktion i "windåse" som kan slåes til / fra så den husker den forbandede opsætning ?

På forhånd tak !

Mvh. Lennart Sørensen
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
15-02-2011 09:57:06
Svar/Indlæg:
5039/109
Vi bruger noget lignende på mit arbejde, bare infrarød, men også et usb stik med en driver der emulerer en com port. Det sker også at softwaren der bruger denne port ikke kan skabe kontakt længere fordi porten er ændret. Grunden til dette er at folk flytter usb stikket til en anden port bag på deres computer, og så kan driveren ikke finde ud af det længere. Den usb port den er installeret på, er tilknyttet denne driver, så når man bruger en anden port kan windows/driver ikke finde ud af det længere. Og så ringer kunderne.

Ved ikke om det er samme problem i ser. Kan se at du skriver det også er interne bt enheder. Det kan måske hænge sammen med at usb porte kan gå i en standby mode, hvis der ikke er noget aktivitet i længere tid. Dette kan være svært at slå fra. Nogle gange kan det disables i bios.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2011 10:24:31
Svar/Indlæg:
1003/92
Det er desværre uanset om BT bliver flyttet eller ej.. 😕