Antivirus, eller ikke

Diverse d.  16. februar. 2011, skrevet af 1holmes
Vist: 1261 gange.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2011 21:46:41
Svar/Indlæg:
1375/88
Her er et blog indlæg angående lukning af internet adgang for de pc'er som ikke har en eller anden form for beskyttelse.

http://kortlink.dk/technet/8rr...

Hvad syntes i?

Personligt finder jeg det lige drastisk nok, helt at spærre for nettet. Men jeg finder det helt i orden, hvis en ejer af et site vælger at spærre for adgang til sitet, hvis der ikke er noget sikkerhed på den pc'er der forsøger at komme ind.
Cube2

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2011 22:32:26
Svar/Indlæg:
375/46
Ville være fint med mig så længe det var baseret på common sense, altså at man ikke åbner filer der hedder JonasBrothers.avi.exe

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2011 22:58:57
Svar/Indlæg:
7765/230
:yes: :yes: 🤣

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2011 23:18:03
Svar/Indlæg:
1897/51
Så længe internettet er bygget op som det er i dag, så burde der være et minimum af beskyttelse.

K B Sørensen som kommenter bloggen er som jeg ser det en af de største trusler på nettet, da hans åbne computer åbner et hul (dvs når hans computer bliver brugt til at sende phishing/virus mails til hans venner som derved har mere tiltro til at filerne de modtager er legit).

det er en del år siden hvor man kunne klare sig ved common sense... I dag slipper man for det værste ved den taktik, men alle de seriøse trusler (dem der truer andre, som botnet etc) de kommer ind alligevel

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 00:44:42
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg gad kun lige at læse det første stykke af den blog og så videoen, jeg synes det ser rigtig godt ud den del af det. :yes:

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 08:03:09
Svar/Indlæg:
2211/331
Hvis du ikke har nogen form for beskyttelse skade du jo andre,din computer kan hurtigt blive en del af et botnet og hjælpe til kriminalitet,så jo,tvungen beskyttelse.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 08:25:42
Svar/Indlæg:
5600/32
Så længe der stadig er mulighed for gratis løsninger, er det fint nok med mig.
Men jeg gider ikke skulle tvinges til at betale for antivirus.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 09:42:38
Svar/Indlæg:
4089/252
#6 Enig... Synes bestemt et er et godt tilta. MS Security Essentiaals og AVG Free er ganske gode programmer og så er de gratis.

haveport

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2011 12:33:34
Svar/Indlæg:
255/30
Jeg må indrømme at det ikk rigtig rører mig. Så orker jeg ikke at bruge den store tid og energi på. Efter jeg er gået over til win7 har jeg ikk mærket noget som helst til virus og lignende nemlig. Og skulle jeg blive ramt af noget rigtig lort alligevel, tager det jo kun en time at reinstallere windows 7 før ens pc er klar igen 🙂
Er godt nok blevet dejligt nemt efterhånden..

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 13:29:35
Svar/Indlæg:
2011/185
Hvorfor skal os der ikke gider at køre med virus program, aktiv firewall eller andre sikkerheds programmer straffes?

Det er da ikke vores skyld at folk laver bootnet, virus og lignene snask jo.

Nej helt seriøst, så synes jeg sku at det er helt i orden at kappe forbindelsen til folk der nægter at køre med virus program. Der er så mange gode og gratis programmer der ude på nettet, så der er igen undskyldninger.

Jamen jeg kan ikke finde ud af at installerer et virus? Så spørg om hjælp, for pokker. Alle må da have en i familien der kan finde ud af at indstallerer noget så simplet som et virus program.

Nej jeg ser igen undskyldninger for ikke at køre med virus program. De er både gratis (hvise programmer selvfølgelig) og nemme at installerer og ellers spørg om hjælp, siger jeg bare.

Så jeg støtter det faktisk. virus program eller kap forbindelsen. Det er helt fær synes jeg.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 13:41:08
Svar/Indlæg:
1375/88
Bare lige for at være ordkløver. Du mener forhåbentlig antivirus, når du skriver virus. 🤣

Som du selv er inde på, der er med stor sansynelighed en i familien, eller en i omgangskredsen som kan hjælpe, hvis man ikke selv lige har helt styr på det.

Har selv familiemedlemmer som syntes det er dyrt med antivirusprogrammer, hos dem har jeg installeret MSE eller AVG. Og derefter vist dem hvordan de skal bruge det.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2011 17:15:22
Svar/Indlæg:
2845/91
#10 ja jeg synes alle bør nægte at have et virus program, det gør jeg i hvert fald. 😉

THC

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2011 17:24:31
Svar/Indlæg:
286/10
Dammm .... :'-(

Synes det er stor skærmende at høre man skal TVINGES til ... FFS hvad med frihed til at tage et valg ??

#3 kan du komme med noget som underbygger din påstand ???

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2011 18:10:03
Svar/Indlæg:
1897/51
Hvilken del vil du have underbygget?

Mht din snak om friheden (som jeg er STOR fortaler for), så ændre den sig altså når ens handlinger påvirker andre. Dvs at hvis du vælger ikke at beskytte din PC for virus etc, så skader du også os andre.

Internettet i dag er et stort virvar af folk der er forbundet til hinanden, så når en åbner op for et sikkerhedshul, så skader det styrken af hele netværket.

THC

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2011 18:25:59
Svar/Indlæg:
286/10
#13 at alle som ikke har antivirus på deres pc skader Internettet

Jeg har ALDRIG haft antivirus på mine private maskiner og håber jeg aldrig kommer til det !

Den lappie som jeg sidder på pt har haft windows 7 på i 11 mdr nu UDEN antivirus og jeg har ikke skyggen af noget på min PC som jeg ikke ønsker at ha på den

Efter jeg læste din post #3 tog jeg lige en scanning af den sagde sagde fgl.

At jeg så ikke vil råde min mor eller søster til det samme er en anden historie, men derfra til din påstand er der IMO langt !

Fortrækker klart min FRIHED til at ku vælge, og ikke blive presset noget ned af hovedet af undskyld min fransk men af "...censur( 😲 )...." nok bedst i offenligt forum og for en god debat

ps: håber du kun køber fair trade og øko da produkter skabt under andre forhold også er med til at skade "folket"

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2011 21:12:30
Svar/Indlæg:
1897/51
Er bestemt ikke en af de sidst nævnte typer 🙂

At du ikke har fået virus på (eller den fandt ihvertfald ikke noget) er jo meget godt. Men i bedste internet diskussions stil så vil jeg bruge en bil-analogi ^^

Lidt ligesom at bilen skal til syn før den må kører på vejene. Det er ikke sikkert den fejler noget, men for alles bedste bør den opfylde en vis standard.

Min pointe var bare at når man, som fx dig, lader sin (internet forbudnede) computer stå ubeskyttet så er det ikke kun dig selv det påvirker. Ergo syntes jeg at der bør et minimum af krav til hvordan den er opsat med beskyttelse når du opretter forbindelse til os andre 🙂

THC

Overclocker
Tilføjet:
17-02-2011 23:10:50
Svar/Indlæg:
286/10
Dammm du begynder at skræmme mig nu :'-(

Igen kan jeg kun tolke at du mener at man skal LOVGIVE sig ud af problemer og tage friheden til at vælge fra folk ..

Har du måske 2 sek overvejet at der var en grund til der ikke var vira el kommer vira på min pc ???

Prøv at spg i linux kredse om de ønsker at være på tvunget at bruge anti virus .. el i Free software foundation om de ville imøde kommer sådan et krav ...

For at tage dit bil eksempel igen .. i dk er det også lovkrav at man skal ha kørekort til bil .. gør det folk til bedre billister ???? 🤣 :no:

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af THC d. 17-02-2011 23:13:58.