Salget af SmartPhones overhaler computeren.

Litteratur d.  18. februar. 2011, skrevet af jmose
Vist: 1482 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2011 08:27:11
Svar/Indlæg:
3863/538
Salget af de såkaldte SmartPhones er steget så voldsomt, at de for første gang overhaler computeren.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2011 08:35:39
Svar/Indlæg:
7765/230
en uddøende race. ja dit gæt er lige så godt som mit. 😛
men mon ikke det har noget at gøre med at folk oftere skifter fon end de skifter pc..
Idag viser din fon jo om (du tror)du er noget. (hvad jeg ifølge min fon(nokia2720) ikke er..) 😳


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 18-02-2011 11:49:11.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2011 09:14:49
Svar/Indlæg:
2145/218
#1 tror ikke kun det er derfor at folk køber smartphones, jeg er personligt nødt til at kunne modtage mine mails via exhange serveren og det er noget nemmere med en smartphone.

Men ja der er mange der køber diverse telefoner for at kunne flashe dem og det er de samme mennesker der køber en ny telefon efter deres binding udløber hos deres teleselskab. Desuden er Sony ericsson X10 mini også regner for en smartphone og den bliver der solgt rigtig mange af.



sail
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2011 09:22:13
Svar/Indlæg:
306/21
Er det ikke lige flot nok at sidestille en pc med en telefon? Bevares en smartphone kan da rigtig mange ting, men de er hvert fald i min optik ikke målrettet til samme anvendelse. Der sælges også flere liter mælk end smartphones.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2011 09:26:18
Svar/Indlæg:
3863/538
Personligt tror jeg det bare er det de unge vil have. De gider jo ikke sidde og glo derhjemme...Og hvorfor skulle de???


De kan tjekke Facebook, glo nyheder, sende mails, spille oddset, glo Youtube og hvad ved jeg - alt sammen i en og samme enhed, som endda har det ubetingede fordel at den kan tages med overalt og samtidig holder væsentlig længere på batteriet end en lille bærbar.


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2011 11:20:52
Svar/Indlæg:
2151/51
Ja det er da meget smart at kunne tjekke alt det på farten, men nu kender jeg ikke nogen der har en smartphone, der IKKE har en PC osse. Så mon ikke bare det er fordi man skifter telefon oftere end man skifter PC? :)

En anden mulighed er jo at det ikke er til at købe en NORMAL telefon i dag? Alle er jo sådan set røget på smartphone bølgen - Det er jo osse dem de anbefaler i butikkerne! Min morfar på 85 år har smartphone, siger lidt... :D


Jones9000
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2011 15:04:27
Svar/Indlæg:
817/109
om ikke andet så er de da os lettere tilgængelige pga de er billigere. ikke mange pc'er man ser til 1-400 kr. plus abo.. så det gør det jo let for en hver at anskaffe sig en ny.

men sammenligning er i det hele taget helt hen i vejret.. det vil svare til i skrev: Er vi bilejer en uddøenden race ? nye tal vis at folk er begyndt at købe flere nye køleskabe..

ydermere fortæller historien jo ikke noget om at computer slaget er faldet til fordel for smartphones...

jah alt kan lyde så dramatisk når man undlader fakta. ligesom når de i nyheder "glemmer" at sige om et givende fald eller stigning er i procent eller procentpoint.

edit: kan se toms har faktaen men at pc slaget er faldt i samme periode( i hold til forventede) hvilket kan skyldes en helt del andre grunden. .. ( så is på )


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Jones9000 d. 18-02-2011 15:10:48.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2011 16:45:44
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #6

Jeg formidler blot hvad jeg læser. Det kan godt være at sammenligningen, eller at spørgsmålet om vi er en uddøende race er misplaceret...Men det tjente sit formål...Nemlig at få en snak om det, være bevidste om det og på den måde udvikler vi os selv og den hobby vi elsker... 😉


Shtennek
 
Overclocker
Tilføjet:
19-02-2011 00:43:23
Svar/Indlæg:
108/13
Hmm... I min optik er det klart der bliver solgt flere smartphones... Der er alle dage, blevet solgt flere mobiltelefoner end computere. Og helt ærligt, så er det jo ved at kunne tælles på 2 hænder, hvor mange alm. telefoner der er tilbage. Så jeg tror nu bare det er tiden der går sin gang.

Men jo. Det mindre salg, kan måske også skyldes smartphones. Som en tidligere nævnte, er det jo en hel del nemmere, billigere og mere langtidsholdbart at have en smartphone med sig, end en netbook. Dog er jeg ikke enig i udsagnet om, at en smartphone holder bedre på strøm end en netbook. Min gamle oldsag af en Compaq D110 netbook, holder længere strøm ved visning af youtube videoer, end min Sony Ericsson Xperia X10 gør 🤣 🤡


#9
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 02:11:12
Svar/Indlæg:
4689/105
Altså jeg bruger faktisk min pc meget lidt efter jeg fik min Galaxy S.

Jeg kan jo lave det meste på telefonen, så hvorfor sidde ved den stationære når man kan være ude og have det sjovt i stedet og stadig kunne gå på nettet, sidde på face og være på msn.

Bruger faktisk kun min stationær når jeg skal spille eller se serier, og det er ikke så tit mere. Det bliver nok ikke til meget mere end 3-4 timer i ugen at jeg sidder ved den stationære. Hr. og fru Danmark, synes måske stadig det lyder af meget, men ift. de måske 15-18 timer om ugen jeg brugte foran computeren før jeg fik smartphone, så er det da klart en forskel.

Så på mange måder så jo, stationærer er ved at uddø. Jeg tror næsten ikke jeg kender nogen med stationær mere. Næsten alle dem jeg plejede at ordne stationære for er gået over til bærbare.

Hvis det ikke er fordi det er en hobby, eller at ens arbejde kræver man har kraftig stationær, så har man efterhånden ikke mange gode argumenter for at have en stationær stående.

Bærbare tager over for de opgaver smartphonen nu alligevel ikke kan, men efterhånden som smartphones bliver mere og mere avancerede, så tager de over for mange af de funktioner vi ellers brugte bærbare til.

Så stationære er stærkt på retræte, og det varer nok ikke længe før det er et særsyn hos den almindelige dansker.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af CF d. 22-02-2011 02:12:57.


Tanis80
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 15:21:26
Svar/Indlæg:
125/19
Jeg har alle 3 dele...mangler bare en Ipad og så er jeg fuldt udstyret 🤣

Den stationære er ren hobby efterhånden og så lidt gaming
Den bærbare bruger jeg 75% af tiden på, da jeg kan sidde i sofaen sammen med familien og tosse nettet igennem og lidt spil.
Smartphone (HTC Legend) Bruger jeg dog mest som en alm mobil men når man er på farten kan man lige tjekke netbank, FB, Hwt m.m. om nyt i toget eller bussen eller som sagt hos venner eller familie når der lige skal bøvses færdigt efter middagen 🙂

Men tror gerne at den stationære er ved og dø ud hos familiendanmark


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:15:54
Svar/Indlæg:
2418/151
ja når alle de andre Tables kommer med andriod 3.0 så falder priserne på dem, og Apple får en del konkurrence på prisen og hastighed..


Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:17:18
Svar/Indlæg:
2418/151
personlig kunne jeg godt bruge en tables som en telefon det jo bare et headset på så virker den fint ..


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2011 14:22:42
Svar/Indlæg:
798/19
Der er også blevet solgt 100 millioner Harry Potter bøger, så måske er han den nye PC.