Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2011 14:33:23
Svar/Indlæg:
571/106
Jeg var ret meget inde i mediecentre for ca 3-4 år siden og havde også et der som jeg solgte for ca 2 år siden. Det savner jeg ret meget og jeg har taget beslutningen at jeg vil bygge mig et nyt igen. Men nu er min viden fra dengang desværre forældet, så jeg har brug for lidt hjælp til at blive opdateret uden at bruge alt for mange timer på det.
Jeg skal have bygget et mediecenter der hovedsageligt skal bruges til at optage og afspille TV på fra et DVB-T signal. Dette er hovedformålet! I starten bare de gratis kanaler, men på sigt også boxer. Det skal også bruges til musikafspiller, men altså ikke til piratfilm. Det bøvl gider jeg ikke. Det skal stå i stuen, være luftkølet og så tæt på lydløst som muligt. Jeg regner med et budget i omegnen af 3-4 k.
Jeg regner med at bruge windows mediacenter da jeg kan få det gratis.
Jeg søger fortrinsvis opdateret viden omkring:
*Bundkort: Det skal have HDMI udgang og optisk lyd udgang. Skal man kigge på disse her "ion" processorer, eller har de ikke kraft nok til overstående? Er noget chipset at foretrække fremfor andre i et mediecenter?
*Processor: Hvis ikke ion, er det så amd eller intel? Og hvilke modeller har lavt watt forbrug og varmeudvikling? Og hvor kraftigt behøver jeg at købe til ovenstående formål?
*TV kort: Skal som sagt være til DVB-T og enten have dual tuner (som mit gamle hauppauge havde) eller kunne fungere med 2 kort på samme bundkort så man kan optage på 1 kanal imens man ser på en anden. Det skal også understøtte at kunne optage fra boxer på et senere tidspunkt.
*CAM modul: er det ikke det det hedder det modul man stikker decoder kortet fra boxer ind i? Jeg har ingen erfaring med decodning, så lidt basics er nok nødvendigt her.
*Kabinet: Hvad rør sig fortiden og hvad er populært? Jeg havde et ordentligt brød af et silverstonekabinet, men vil gerne noget mindre nu. Gerne i alu men ikke svine dyrt.
Ram, diske, remote osv har jeg styr på.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af finger d. 18-02-2011 14:53:49.