Superbruger
Tilføjet:
21-02-2011 13:17:24
Svar/Indlæg:
586/212
Hey hwt
Jeg sidder og arbejder på et projekt, hvor jeg trækker en vinder af et gave kort, udfra deres tilmelding til et nyhedsbrev.
De er blevet gjort opmærksom på "konkurrencen" eller udtrækningen da de tilmelder sig nyheds brevet.
Når jeg så trækker den her vinder, indeholder tabellen for tilmeldte nyhedsbrevet kun email adresser og noget andet lidt ligegyldig data.
men ikke noget navn, hvilket virker lidt mærkeligt hvis man nu trækker en vinder af noget, skal man da ha et navn på vinderen, evt. skrive navnet på gave kortet eller sende en mail med vinderen eller lign.
Så jeg tænker, jeg kan jo bare sammenligne vinder emailen med oprettede kunder i webshoppen også få navnet derfra(givet at vinderen har handlet i webshoppen)
Men så slår det mig, at det sådan set ikke helt er det samme, og om jeg overhovedet må hente navnet fra et kunde kartotek til vinderen af den her nyheds brevs udtrækning.
Hva siger i ? hvor klar og uklar er databehandlings loven ?
Ellers skal jeg jo omskrive de vilkår kunder acceptere når de handler, også skal fremtidige vindere bare have handlet nyligt nok til at have accepteret den :P
Debat ?
Venlig hilsen Daniel