Har bundkortet Sata III 6Gbs så er det en fin handel dog mest pga læsespeed i mindre filer (dem Windows bruger), har bundkort Sata II 3Gbs controller så køb en OCZ Vertex II Max speed vil være den samme da Crucial disken vil miste en del speed via Sata II controller og Vertex II har lige så gode IOPS men langt bedre skrive speed.
Jeg har 2 stk vertex 2 60G, og det spiller max godt. Husk det er IOPS der gør disken hurtig, det kan mærkes i opstart af windows/os ellers er read det ens rigtig. Men de er næsten ens alle sammen. C300, vertex2, force.
Glem det at købe en SSD som C300 når der ikke er Sata III 6Gbs er spild af penge når man samtidig husker at max speed falder voldsomt og at den har ca halvt så god skrive speed.
Har man Sata III er situationen en helt anden men så skal man ikke gå under en 120GB C300.
Corsair P3 120Gb ser ret interessant ud men 2195kr pp er 300kr for dyrt hvis man ser sig om 🙂
Husk at der oftes er en del at spare ved at handle SSD i Tyskland eller England (med en lille fordel i tyskland, porto og købelov der ligner den danske mest).
Jeg vil ikke sige det som #13 for jeg mener klart Ja det vil være hul i hovedet for du får ikke noget af det du forventer, tests har vist at ydelse falder i hele spekteret og ikke kun i store filer. (altså hvis du skal ud og købe en SSD)
En løsning kunne være at du købte en PCI-E controller og tilsluttede harddisk der men i min verden ikke det værd da du kan få OCZ Vertex II samt Corsair F serien til samme pris og endda billigere hvis du ser dig lidt om, Læse hastighed vil være bedre i små filer og skrive langt bedre (Vertex II har stadig bedste 4Kbs IOPS som er det væsentlige) og ikke nok med det så køres der priskrig mange steder på netop den disk.
Kan findes til priser fra ca 1300kr pp for en 120GB.
Læste lige din besked en ekstra gang... så du allerede havde en og så vil jeg skynde mig at købe en controller til en af dine PCI-E porte og få fuld udnyttelse af haddisk..
Har set en som skulle ligge inde med et par stykker til en billig penge og vupti har du Sata III 6Gbs ... Tjek denne tråd der kan du se dem til salg http://www.tweak.dk/forum/thre...