Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 16:08:31
Svar/Indlæg:
160/38
Hej igen LOL
Lidt baggrund: Er gået fra Vista 32 bit til Windows home prem 64 bit.
Jeg har pt to HDD, en 160 gb og en 500 gb. Vista OS lå på 500 gb(c:) og ved installation af Win7 ændrede 160 gb til (c:) Og lagde OS Win7 der.
160 gb var blevet formateret inden installation. 160 gb er partitioneret, så den den har en Recovery Partion fra Vista OS. Den er der vel ingen som helst grund til at gemme heller?
Jeg har taget backup af dem begge og tænkte derfor at formatere det nye drev (d:). Sagen er bare at det kan jeg ikke få lov til i Kontrolpanel\System og sikkerhed\Administration\lager\diskhåndtering. Meldingen er at: Windows ikke kan formatere systempartitionen på denne disk.
Jeg har prøvet at boote med kun den ene og kun den anden. Booter jeg kun med (c:) 160 gb, hvor Win7 ligger, kommer der "Bootmgr mangler"
Prøver jeg med (d:) vil have cd'en i lagt og lave en startreparation. Den Annullerede jeg.
Jeg har købt mig en SSD på 64 gb til OS og programmer.
Er der nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe det an? Således at jeg (c:) på SSD og de to andre formaterede?
Ville denne løsning være en mulighed? At koble de to HDD'er fra. Installere SSD'en og installere Win7 forfra?
Jeg har en udfordring mere. Mit Logitech Keyboard reagerer ikke på nogle kommandoer når fx Windows er blevet lukket uventet eller man kan vælge at trykke ctrl-alt-del, når Bootmgr mangler. Jeg har skrevet til logitech support og de henviser til Microsoft (nyeste software er inst.) Jeg har bestilt et Microsoft keyboard i håb om det hjælper.
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Dunderklumpen d. 24-02-2011 21:05:09.