Proshop RMA stor ros

Hyggehjørnet d.  22. februar. 2011, skrevet af to125539
Vist: 1714 gange.

to125539
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 16:36:43
Svar/Indlæg:
154/23
Hej HWT

Jeg har lige haft en suveræn oplevelse ved Proshops RMA. Jeg havde problemer med støj fra min PSU og indsendte denne til RMA i lørdags. Og allerede idag afsender de en ny.

Det må siges at være god service :yes:

Jeg har kun handlet der én gang, men jeg må sige jeg var imponeret.
Synes bare det skulle nævnes, når vi hovedsageligt hører de lidt mere triste historier om RMA herinde - uanset firma.

-to125539

nb. nej jeg arbejder ikke for Proshop
H410
 
Overclocker
Tilføjet:
22-02-2011 16:38:21
Svar/Indlæg:
55/1
Er også 100% tilfreds med deres RMA.. Havde en 500GB sata hdd der gik død, men da en 1000GB kunne købes billigere fra dem, fik jeg pengene tilbage og købte en 1TB i stedet - vel at mærke hos proshop 🙂


le_mays
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
22-02-2011 16:43:27
Svar/Indlæg:
28/0
de er super nice til rma... havde et mobo (et billigere et af slagsen) men den ville ikke starte, sendte det ind og 3 dage efter havde jeg et splinter nyt... jeg sendte kun mobo og ikke andet, jeg fik alt med... så har lige dobelt af de ting 😀 🤣


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 16:44:02
Svar/Indlæg:
5224/222
Lyder godt... skal snart sende en bærbar ind til dem


#4
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 17:45:03
Svar/Indlæg:
289/24
Så er det vist her jeg skal handle næste gange, i stedet for komplett..

Da mit motherboard døde for 3 uger siden, tog det 2 dage inden de godkendte min returforspørgelse.. Der gik så 5 arbejdsdage fra jeg sendte det ind, til jeg fik en mail om de havde modtaget det og så er der gået 8 arbejdsdage, før de fandt ud af jeg sku ha en ombytter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AW d. 22-02-2011 19:01:49.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:00:47
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
ja og jeg har sendt mobo ind til komplett. dagen efter de modtager det, får jeg en mail om at et nyt er på vej til mig.. endda et bedre end det jeg sendte ind. sååå.. 😛 😴


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:07:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#4

2 hele dage?
Det er jo uhørt.. eller noget.

Du har fået en ny dims inden for ca en uge. Det kan man da ikke tillade sig at klage over. Det var da noget andet hvis det var en måned.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-02-2011 18:08:22
Svar/Indlæg:
3636/386
#4 Kunne også være, der står "Navn slettet" i deres black book efter at have modtaget adskillige mishandlede varer.. Bare en tanke!

#5 Præcis, kæreste skat! Vi 2 har da aldrig haft problemer!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 23-02-2011 14:09:37.


BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:16:26
Svar/Indlæg:
273/9
Jeg har også indsendt et gfx til komplett som ligger og afventer at blive testet for om det nu også er defekt.

Jeg afleverede det tirsdag sidste uge, og igår fik jeg af vide igennem chat med komplett at det ville blive testet fredag. Nuvel det er måske en lidt lang periode man skulle vente, men jeg går ud fra de har mange sager de skal tage sig af og derfor ikke kan nå det før.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-02-2011 18:19:16
Svar/Indlæg:
3636/386
#8 Mange sager og få lidt mandskab tror jeg er kombinationen :)


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 18:36:40
Svar/Indlæg:
792/52
Jeg havde et LG homecinema inde ved komplett.dk der havde lidt hyletoner fra en højtalerudgang.

Blev sendt ind d. 17 nov. Og jeg fik det tilbage d. 28 jan. Mellem jul og nytår ringede jeg ind og spurgte hvor langt det var nået, og de svarede at det ville blive sendt d. 3 jan.

Sååh de har haft mit homecinema i længere tid end jeg selv har. Forresten så var fejlen ikke blevet udbedret. Og det er blevet sendt ind igen.





#11
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:01:05
Svar/Indlæg:
289/24
#6 Tom81 det kunne være du skulle starte med at læse det hele jeg skriver inden du svare! Det har taget 15 arbejdsdage at finde ud af at mit mobo var dødt. 2 dage bare for at få lov til at sende ind.

#7 Jeg har på intet tidspunkt mishandlet nogen vare.



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:14:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg får nyt og bedre gfx tilsendt imorgen efter rma sag hos komplett. Købte en demovare og får nu spritny og bedre model. 😉 Desværre nåede jeg ikke at fortælle dem at jeg hellere vil have penge på min konto hos dem da jeg ikke har brug for gfx længere. Men de var for hurtige....


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:19:46
Svar/Indlæg:
7765/230
#11
"2 dage bare for at få lov til at sende ind." 😲 😲
har sgu aldrig skulle bede om lov til at sende defekte vare retur..det gør man da bare og sender en mail om at lortet er på vej og hvad problemet er.. :yes:


#14
BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:22:37
Svar/Indlæg:
273/9
#12 hvornår skal sådan noget fortælles til komplett? Og hvilken pris går de efter? Nypris?


#15
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:25:30
Svar/Indlæg:
289/24
#13 sådan fungere det ikke ved komplett! Der skal man have et returnummer før man sender noget ind.. Og hvis det skal tage 2 dage for bare at godkende det, så begynder det efter min mening at lugte.


#16
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:30:43
Svar/Indlæg:
2602/173
#0

Lækkert!

Komplett har haft min defekte i7 2600K i 19 dage nu, og det skal lige siges at det tog 2 dage at godkende ansøgning, samt 6 dage at bekræfte at de havde modtaget den, og har stadig intet hørt fra dem. Så 28 dage i alt nu, det synes jeg satme godt nok er for lang tid.. *whine*


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MADZ d. 22-02-2011 19:32:25.


Benjih
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:33:18
Svar/Indlæg:
639/57
#16 ring/skriv dog til dem, kan jo være du er blevet glemt et sted i processen.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:33:37
Svar/Indlæg:
20170/383
#11

Okay, så læste jeg forkert. Men jeg synes nu stadig at 2 uger er rimelig tid til behandling af en rma sag. Det er klart at 2 uger er træls når man står og mangler noget. Men en butik som komplett har jo pænt mange kunder, og derfor også pænt mange rma sager sikkert 🙂


#19
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:35:39
Svar/Indlæg:
2602/173
#17

Jamen det har jeg skam gjort, og det kunne de ikke give mig et svar på.


#20
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:44:18
Svar/Indlæg:
289/24
#16 samme historie som mig kan jeg se.. Synes det er ringe af dem.


#21
BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:45:56
Svar/Indlæg:
273/9
Så længe de godkender kortet som defekt så er jeg glad. De fejl mit kort har er meget periodiske, og kan derfor tage rigtig lang tid før de vises.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:46:53
Svar/Indlæg:
7765/230
#15
ja nu bor jeg jo ved sjælør S. så har bare afleveret på pickup vesterport.. :yes:
så må de ligge og rode med det lort og udfylde hvad der skal udfyldes ikke mit prob.. 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 22-02-2011 19:48:51.


#23
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 20:07:56
Svar/Indlæg:
289/24
#22 Jamen det er da dejligt for dig, at du høre til de 5% af befolkningen, som har muligheden for at smide det ind til dem.. Men for os andre, de sidste 95%, så er det da nedtur at vente 2 dage på at de gider at godkende ens returforspørgelse.. og yderligere 5 dag efter afsendelsen, før de gider at skrive at de har modtaget det..


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 20:14:29
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu skal i lige huske når i sende en processor ind at den skal videre til Intel og når den kommer det så tager det lang tid.

Fik ombyttet en I7 920 der var stået af med en død memory controller hos BJ-Trading (god forhandler i øvrigt) tog det også knap 3 uger fordi den skulle ind til Intel først.



#25
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 20:35:13
Svar/Indlæg:
289/24
crankyrabbit hvorfor skriver du i #5 at du havde sendt et mobo ind til dem og dagen efter modtog et nyt.. Når du skriver #22 at du bor så tæt på at du plejer at aflevere det..?? Der er noget der ikke hænger sammen.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af AW d. 22-02-2011 20:35:37.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 21:27:24
Svar/Indlæg:
7765/230
#25
passer skam godt nok lille ven. sendte det ind gennem pickup Vesterbro, så det er skam ikke så mærkeligt som du syntes.. 😴

solgte det kort jeg fik istedet til Punani her på sitet uåbnet da jeg allerede havde købt et msi kort som stadig sidder i min pc. :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 22-02-2011 21:33:16.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-02-2011 21:32:04
Svar/Indlæg:
3636/386
Slettet af moderator.

Det er IKKE ok at skrive folks navne irl.

Jeg syntes du skal svare trådstarter på hvor du har hans navn fra, hvis ikke fra en handel.

VH Teresa.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 23-02-2011 09:11:29.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-02-2011 21:34:11
Svar/Indlæg:
3636/386
#23

Der er nu omkring én million i Kbh og Omegn, som kan benytte sig af at indlevere det, hvis man selv gider gøre denne indsats, går det også hurtigere.... Det kan da ikke give 5%, men derimod en 1/5 eller 1/6 af DK's befolkning...



crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 21:42:49
Svar/Indlæg:
7765/230
#25
og så ville det klæ dig om du lige gav dig tid til at fatte hvad det er du læser inden du opfinder mærkværdigheder i det jeg skriver...
Skrev at jeg fik mail om at nyt var på vej dagen efter de havde modtaget det altså 2 dage efter jag havde sendt/indleveret det..så skulle det være skåret i pap så alle fatter meningen right?? 😛


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
22-02-2011 22:06:40
Svar/Indlæg:
3223/205
Har ikke meget til overs for Proshop og deres såkaldte RMA service.
Kort fortalt, da jeg købte mit nuværende system (i profilen) var bundkortet defekt tog dem en måned at få det ombyttet til et nyt.

Men glæden var kort, for oplevede stadigvæk fejl herunder mange blå skærme på de mest mærkelige tidspunkter. Det viste sig at være alle RAM modulerne, som var defekte (testet med memtest86)

Havde nøjagtig dokumenteret hver eneste RAM blok, samt noteret dem enkeltvis med et nr fra 1 til 4 og pænt skrevet dem ind i dokument. Tog ca. 1uge at teste hele skidtet og fik sendt dem afsted til rma.

Efter ca 4/5 uger får man beskeden retur "testet ok" <-- øhhhhhhh hvordan fanden kunne de teste dem ok??! Anyway fik smidt dem i maskinen igen <- stadigvæk BSOD 😕

Oprettet til sidst en tråd her på hwt hvor jeg fik hjælp af Splat! hvor han lånte mine RAM i en lille uge tids (lånte hans imellem tiden hvor min PC kørte fejlfrit ingen BSOD eller what so ever)

Splat! dokumenteret også hele forløbet (han havde på det tidspunkt et Intel setup) hvorefter jeg endnu en gang sendte dem ind til RMA, hvor til Proshop stadigvæk hårdnakket påstår at de RAM moduler virker fint 😲

Det underlige er dog at efter Splat! havde testet dem defekt også, fik samtlige RAM moduler altså en tur med 9volts batteri (for at være HELT sikker på at proshop ikke kunne sige at de virkede fint, men det gjorde de)

Efter endnu 1måneds torvtrækkeri, måtte de give sig da de ikke kunne skaffe netop den type RAM = mine penge retur.

Har lign oplevelser fra en af mine venner også, dog med et headset.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 22:48:58
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg er også godt tilfreds med proshop's rma. har igennem mange år benyttet mig og alt er fungeret fint.


#32
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 22:50:56
Svar/Indlæg:
289/24
#28 Verdenshersker nu gider du åbenbart ikke svare på min pm, så skriver jeg bare her i tråden.. Kan du venligst give mig en forklaring på hvor du har mit navn fra, hvis vi ikke har handlet sammen..

#29 crankyrabbit du har tydeligvis ikke forstået mit spørgsmål til dig i 25. 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AW d. 22-02-2011 22:57:21.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
23-02-2011 09:13:54
Svar/Indlæg:
2458/91
Hold en ordentlig tone i denne tråd.

Det er ikke ok at bruge folks rigtige navne. Det er højst upassende og ikke velkomment hér på hwt.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 09:32:31
Svar/Indlæg:
7765/230
#32
ja men er da skuffet over at at du tilsyneladende ikke kan læse hvad det er jeg skriver i # 26+29.. Ja læse det kan du vel godt, problemet er vel nærmere at du ikke forstår hvad det er du læser... Da de to svar gerne skulle svare dig på alt du spørger om i #25
🤡
for alle os der bor i nærheden af et pickup sted er det ofte nemmere og hurtigere at aflevere der ved rma sager.. OG selv om tingene er afleveret der, så mener vi sjovt nok at de er sendt ind .. 😴 Hvad mener du da jeg/vi gør.. 😲


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af crankyrabbit d. 23-02-2011 10:15:21.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 09:33:01
Svar/Indlæg:
2038/121
Synes bestemt også Proshop af en forhandler af rigtig god kvalitet, man fristes næsten til at sige at de matcher komplett, eneste jeg ikke bryder mig om er UI'en på hjemmesiden, den virker lidt amatøragtig, men ellers er det en fremragende forhandler og jeg har investeret mange tusindekroner hos dem og har sågar også haft et par RMA sager, na prablemja.

EDIT: F.eks har jeg et logitech illuminated som mange nok ved har en børnesygdom (eller de nye har) hvor shift + space + w ikke virker på samme tid, proshop er gået med til at kreditere beløbet og lade mig investere i et dinovo edge istedet for, det synes jeg sgu er i orden!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 23-02-2011 09:34:09.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 10:03:25
Svar/Indlæg:
5224/222
#35 Interessant... har også et Illuminated fra Proshop der har det problem. Kunne være at man skulle prøve lykken med en RMA.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2011 10:45:55
Svar/Indlæg:
3636/386
Hvis jeg ikke må ytre mig, hvad er der så tilbage?

EDIT: Jeg må gerne ytre mig om, at folk er dumme, men jeg må bare ikke sige, hvem det er?

Så lader jeg læserne gætte


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Verdenshersker d. 23-02-2011 10:54:01.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2011 10:48:01
Svar/Indlæg:
3636/386
Og det er sgu ikke svært at gætte, hvad du hedder... HWT deler jo dit navn ud.... Hvis man tilføjer dig til adressebogen, så kommer dit navn.... Så om det er mig, der giver dit navn ud eller om HWT gør det, er det ikke hips/haps?

Så citerer jeg "Teresa":

Hold en ordentlig tone i denne tråd.

Det er ikke ok at bruge folks rigtige navne. Det er højst upassende og ikke velkomment hér på hwt.


Og med en kommentar - det UPASSENDE at HWT deler navnene ud!


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2011 10:48:29
Svar/Indlæg:
3636/386
Og BTW - det er ikke trådstarter


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 10:51:47
Svar/Indlæg:
7765/230
#38
🤣 🤣 🤣 🤣


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2011 10:53:17
Svar/Indlæg:
3636/386
#40 Men hvorfor skal jeg have skylden, når det er HWT, der deler navnene ud? Det gør de på os allesammen....

Jeg forstår det ikke, Cranky


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 11:01:44
Svar/Indlæg:
7765/230
#41
næ kan heller ikke rigtig se at det er et prob. at ens navn nævnes.. Med mindre man har noget at skjule...
Så mit navn er Benny Frederik Nielsen og det ville alle alligevel ku opdage hvis de søgte på crankyrabbit... 🤣 🤣


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-02-2011 11:11:48
Svar/Indlæg:
3636/386
Jamen enten skal fejlen på sitet ændres eller også skal reglen om at bruges folks navne...

Før vil jeg ikke modtage brok


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2011 11:34:10
Svar/Indlæg:
872/67
#42 du også kedelig du har intet billede på face af dig selv 😛


#45
BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2011 12:04:00
Svar/Indlæg:
273/9
komplett's live chat oplyser at de kun bytter et defekt gfx kort ud med et magen til eller tilsvarende. Så hos dem er det ikke muligt at få penge retur åbenbart.

Derudover er det heller ikke muligt at lægge flere penge til og så købe et bedre kort hos dem. Altsammen en smule mærkeligt.