SHG.DK sviner MSI bærebare.

Litteratur d.  22. februar. 2011, skrevet af bambuska
Vist: 3151 gange.

bambuska

Enthusiast
Tilføjet:
22-02-2011 18:55:08
Svar/Indlæg:
6/2
Når man køber en bærebar PC, og den bliver ved at lave fejl og SHG.DK ikke selv kan finde fejl, får man den besked at MSI ikke er et produkt man skal købe hvis man vil have kvalitet. Jeg har haft mange MSI produkter, og har altid været glad for det.. Min bærebar GX640 har ikke virket siden jeg fik den, den låser og kommer med blå skærm i perioder.. den er blevet repareret 4 gange og har fået skiftet "hold fast"
1 gang: Nyt DVD drev.
2 gang: Ny HDD.
3 gang: Bio opdateret da de vidste hvad fejlen var.
4 gang: Nye Ram.

Nu er den så hos dem og de kan ikke finde fejlen, selvom jeg har vidst dem digital billeder af det den skriver.

Den køre mega godt når den ikke lukker ned eller ikke vil starte. Men problemet at jeg skal bruge den til mit arbejde, og det er fedt at miste programmer, under en programering..

De vil ikke gøre mere ved den og jeg skal ikke sende den ind mere medmindre jeg vil betale testtimer hvergang. De udlevere ikke maskinen før de har fået deres test penge. næsten 600,-

Håber nogen kan se problemet.

Tænk over tingene inden i bestiller noget hos SHG.DK igen

Alle reparations papirer haves og billede dokumentation af de fejl den laver.
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:01:46
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvis den aldrig har virket skal du da ikke betale en krone, faktisk skal DU have alle dine penge tilbage når de har haft så mange chancer for at ordne den. 😉 SHG er altså ikke hvad de HAR været. Førhen lagde jeg stortset alle mine penge hos dem. Nu er det så komplett der har glæde af mig.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:01:52
Svar/Indlæg:
792/52
Husk at hvis de har godkendt, at den fejl er dækket af garantien, så kan de ikke slippe udenom, før fejlen er udbedret.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:02:19
Svar/Indlæg:
20170/383

Altså, hvis du har købt et produkt som er defekt og de ikke vil røre ved sagerne, så har du jo altid lovgivningen på din side. Hvor længe er det siden at du købte den?

Hvis du ikke vil mere, så fortæl dem at hvis der ikke sker mere i sagen fra deres side går du til forbrugerklagenævnet eller eb.dk

Benjih

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:02:32
Svar/Indlæg:
639/57
er det ikke bare at smide det videre til forbrugerklagenævnet, eller hvad det nu hedder

Nedern at skulle have så mange problemer med en bærbar :'-(

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:04:53
Svar/Indlæg:
2076/119
det er sku træls sådan noget, 6000 er jo også en slags penge 😕

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:07:57
Svar/Indlæg:
1158/321
Havde selv sådan en omgang med dem for snart fire år siden. Defekt bundkort, fik et ny, også defekt, fik et nyt også defekt, men det mente de ikke, og så skulle jeg betale 449 i testgebyr, som jeg så ikke ville. Så lå det inde ved dem i tre måneder før jeg igen kontaktede dem og fik dem overtalt til bare at sende det tilbage til mig.

En kedelig omgang, handler heller ikke store ting ved dem mere. 😐

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:08:23
Svar/Indlæg:
7765/230
yes send dem en mail om din næste henvendelse sker på http://ekstrabladet.dk/om_ekst...
hvis ikke der kommer skred i tingene fra deres side... skal sgu nok få dem op af stolen 🤣 🤣

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
22-02-2011 19:10:07
Svar/Indlæg:
2263/307
Hvis der stadig er garanti på den, melder du dem til politiet for tyveri.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:11:10
Svar/Indlæg:
3854/175
#5 at miste ens hdd er da næsten værrer

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:17:17
Svar/Indlæg:
1363/125
Jeg havde nok ringet til dem og fået en snak med dem, det hjælper ikke at begynde at true dem med det ene eller andet, det er dårlig stil og viser bare hvor umoden man er, for de kender reglerne udemærket, men ikke altid de holder dem så ta´ en fornuftig snak, de kan ikke løbe fra en rep de har lavet før de er iorden igen som en også skriver.!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 19:29:23
Svar/Indlæg:
20170/383

Er det umodent at gøre dem opmærksom på lovgivningen ??

Stort set alle de netbutikker der af og til tager røven på folk kender skam godt lovgivningen, men går den så går den. Og det er præcis sådan det forgår.

Hvis #0 4. gang går tomhændet hjem og ikke får forståelse for problemets omfang fra shg, så er der sgu kun en ting at gøre. og det er at ty til lovgivningen og/eller forbrugerklagenævn.

test123

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2011 20:15:45
Svar/Indlæg:
1017/8
#0 Har du prøvet MSI support / rma i danmark?

Giv dem et kald .. burde kunne hjælpe dig

(når du har den bærbare)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af test123 d. 22-02-2011 20:16:51.

bambuska

Enthusiast
Tilføjet:
22-02-2011 21:51:08
Svar/Indlæg:
6/2
Vil gerne sige at den desværre er købt gennem firma ☹ . Så købsloven virker ikke, jeg mener bare at det også er noget med kundepleje at gøre, men jeg har så hørt mange utilfredse X SHG.DK kunder, sige at det typisk dem. Men at ringe og snakke med dem,, tro mig det har vi prøvet mange gange, og sidste person sagde at nu ville de også finde en løsning med MSI for det her kan ingen jo byde os. Spørg så om de vil havde de billeder til at snakke med MSI om.. men nej de havde nok når jeg skriver at det er det samme problem igen.. så snak med dem er prøvet mange gang

bambuska

Enthusiast
Tilføjet:
22-02-2011 21:51:59
Svar/Indlæg:
6/2
Ved ikke hvordan jeg får fat i MSI danmark.. kan du hjælpe mig på det punkt ??

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-02-2011 21:57:26
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeg havde meldt dem til politiet for tyveri og derefter ekstrabladet.... Så ville du få en sjov historie ud af det :)

http://eu.msi.com/index.php?fu...

Der kan du kontakte dem

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2011 23:23:26
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror ikke ekstrabladet vil tage det seriøst, men man ved aldrig.
Jeg tror det er en for lille sag til at politiet gider blande sig i det.

Tsg og skriv til kontant og forbruger klage styrelsen.

Jeg tror bare direktøren tænker "den kloge nare den mindre kloge". Man skal være vågen, hvis man ikke vil snydes med gebyr og andre ting i dagens Danmark.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 22-02-2011 23:26:28.

haveport

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2011 23:33:43
Svar/Indlæg:
255/30
Hold kæft hvor er det ringe, så dårlig stil!
Regner de virkelig med at sådan en sag bare falder til jorden og bliver betragtet som helt i orden? Not!
Sager som denne, skal bare spredes mest mulig så folk rigtig kan få den dårlige behandling at høre..

phg

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2011 17:21:48
Svar/Indlæg:
1399/43
lyder mere på mig som om problemet ligger hos MSI danmark,jævnfør din kommentar i post #13
og sidste person sagde at nu ville de også finde en løsning med MSI for det her kan ingen jo byde os.
så jeg syntes ærlig talt det er det forkerte firma du hænger ud

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2011 19:35:36
Svar/Indlæg:
1248/70
#18 - Det er jo ligegyldigt hvilket firma der har fremstillet, eller hvilket firma der har distribueret et produkt. For kunden, uanset om det er en privat person eller det er et firma så er det firmaet som sælger produktet til slutbrugeren der har garantien overfor kunden. Hvad salgsfirmaet så senere gør krav på overfor deres dristibutør eller producent har jo ikke noget med kunden at gøre og det skal kunden slet ikke blandes ind i eller tage del i.

Så det er præsis det rigtige firma som bliver "hængt" ud, men som #13 jo selv er inde på, så ved shg.dk godt at købeloven ikke gælder for firmakunder og det udnytter de så i dette tilfælde.

#0 - håber du får løst dit problem.

----------CB

phg

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2011 21:01:25
Svar/Indlæg:
1399/43
altså når det lige kommer fra dig,så kan jeg slet ikke tage det seriøst,du rakker SHG ned ved en hver given lejlighed
Jeg går ud fra at forretningsgangen er at shg sender de defekte produkter de har til producentens danske importør,efter de selv har afprøvet dem,jeg tolker min ovenstående kommentar somom at SHG er trætte af den måde MSI behandler deres kunder på derfor skriver jeg som jeg gør.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2011 23:20:38
Svar/Indlæg:
826/60
Alle ved da, at ingen firmaer reparerer bærbare computere, men i stedet sender dem til producentens serviceværksted; det er samme historie med Apple, Lenovo, Acer, Asus osv osv.

Som regel kan man sende direkte til producentens serviceværksted, det har jeg gjort med både Acer og Asus bærbare og mon ikke MSI tilbyder samme service?

Når sælger - i dette tilfælge SHG -ikke selv står for reparationer osv, men benytter producentens serviceværksted, så sender de nok blot regningen de får fra serviceværkstedet videre til dig. Så når MSIs værksted ikke kan finde noget galt, så sender de en regning til SHG. Denne regning sender SHG så videre til dig. Hvis du havde benyttet dig af MSIs service, ville du så skrige op om, at MSIs service er dårlig, blot fordi du får en regning for noget som ikke er dækket af MSIs garanti?

Og du benytter din computer i erhvervsøjemed og købt som firmakøb, så er det korrekt at købeloven ikke gælder da denne kun gælder privatkøb. Det burde du vide da du selv tilsyneladende har et firma...

2 minutters Google: http://www.google.dk/search?q=...

Link nr 3: http://www.compumail.dk/produc...

Support:
For support på MSI bærbar, kontakt da servicepartneren Infocare på: 70223909

Reklamation:
Service og reparation ydes af Infocare som, i tilfælde af fejlramte enheder, skal kontaktes direkte.

InfoCare Service A/S
Telefon : 7012 4400
Web:http://www.infocare.dk

Mit råd: kontakt Infocare og hør hvilken service MSI tilbyder dig.

(Personligt ville jeg købe en bærbar fra en producent som har modeller som producenten selv yder 3 års garanti på, det være sig f.eks. HP Probook eller de gode serier fra Lenovo. Og hvis ikke der er det fra producenten, så kan man ofte købe en tillægsforsikring, sådan som Apple tilbyder det via AppleCare)

bambuska

Enthusiast
Tilføjet:
28-02-2011 20:28:22
Svar/Indlæg:
6/2
Det er sjov at se reaktioner så forskellige, men jeg mener bare at som i #19. Jeg er køber og SHG.DK er sælger. Jeg skal ikke kontakte Infocare, for en reperation det er firmaet der sælger varen der har den afdeling. Vi er selv et firma, og hvis et materiale vi sælger ikke virker eller er defekt på nogen måde, siger vi ikke til kunden at det må de selv snakke med en 3 part om... Men jeg har/havde sankket med infocare under 3 rep. og fik beskeden at de havde fundet en fejl på bundkortet og i bios.
Men da SHG havde solgt mig produktet skulle jeg snakke med dem om hvad der skulle gøres nu og i fremtiden.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke lige havde tænkt på at ringe til infocare for at høre om hvad MSI har at sige til sagen.
Jeg vil sige at jeg har handlet med SHG privat flere gange uden noget at brokke mig over, men når de sælger noget lort, kan det aldrig blive min eller mit firma's skyld

xibit1987

Erfaren rotte
Tilføjet:
19-03-2011 05:10:48
Svar/Indlæg:
4/0
Som jeg forstår det så er maskinen købt som en erhvervs computer? Det vil sige der ikke er betalt moms af systemet?

hvis ja så kan du se lang efter forbrugerklagenævnet og anden instans der hjælper privat kunder i disse situationer. Der skal du læse op på den købsaftale der ligger mellem SHG og det firma computeren er købt igennem.

For når vi snakker B2B handler, kan de erhvervs drivende imellem indgå fælles betingelser og frasige sig købeloven.

I princippet betyder det at SHG kan blive ved med at reparer på din computer alle de gange de vil, men så længe den er inde for den købsaftale der er købt med computeren skal de lave den uden at opkræve betaling.

Men igen, læs din købsaftale og se hvad betingelserne er, og hvis de bryder nogen af deres egen betingelser, så kan du reelt opsige købet.

Nu kan jeg desværre ikke huske hvad den instans du skal henvende dig til hedder, men du kan jo spørge dem om de vil en tur i børsen, for så kan du snilt sende dem historien (det er en avis erhvervs drivende ikke har lyst til at få negativ omtale i)

7913

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2011 10:34:54
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg syntes bestemt det er det rigtige firma der bliver hængt ud, det er trods alt dem der har solgt ham den og står for RMA lige meget hvad, og hvis MSI er nogen svin må SHG æde den efter som det er dem som har solgt produktet. Jeg er i hvert fald super glad for at høre dette her, for jeg troede altid de ydede super service, men det lyder som om man skal kigge efter andre græsgange :no:

bambuska

Enthusiast
Tilføjet:
24-03-2011 13:12:41
Svar/Indlæg:
6/2
Sidste nyt...

Jeg snakkede med Admire.dk og de fik Infocare til at sende en fragt seddel til os. Maskinen blev sendt og Infocare brugte en lille uge på at kigge på den, vi blev ringet op idag af infocare, og fik den besked at MSI ikke vil lade vores maskine rep. en gang mere, og besluttede at bytte den til en nyere og nr. større ( for alt det besvær vi har været igennem ). Men det skal dog siges at SHG.DK ikke vil betale de 600,- kr. tilbage, medmindre at vi kan komme med en nøjagtig fejlbeskrivelse fra Infocare.
Så jeg kan kun sige at SHG.DK = Proshop = ALDRIG handel med dem, de er samme firma og har været det i over 2 år, de har samme ledelse og samme service afdeling og værksted.
Sagen blev styret sidste gang af MSI og Infocare, og SHG havde intet at sige i den sag, og det blev afsluttet til kundens fordel, på bare 1 uge. SHG.DK brugte 10 mdr. på at reperere makinen 5 gange uden at løse problemet..
Håber det vil få nogen i Proshop til at indse at deres firma politik skal justeres hvis de vil leve i erhverv hvor firmaer får rimelig få chancer, da udbudet om kunderr er stort.

Slut herfra, og tak for den gode opbakning, og de mange gode råd..

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2011 16:18:01
Svar/Indlæg:
656/40
Kæft i har været uheldige gutter. Butikken i Viborg har jeg aldrig haft problemer med har ALTID kunnet komme ind og få byttet varen til noget andet, få penge tilbage eller hvad jeg nu ville hvis det ikke virkede. Det samme har min ven med grafikkort hvor han har byttet til adskillige forskellige uden problemer overhovedet.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2011 16:20:03
Svar/Indlæg:
2235/138
Jeg glæder mig til at komme ned i Viborg butikken med et defekt XFX 5850 og se hvordan det går ... Håber lidt at jeg kan få lov til at købe noget andet hos dem, vil helst ikke have et XFX 5850 tilbage.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 24-03-2011 16:22:42.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
24-03-2011 16:22:42
Svar/Indlæg:
656/40
#27 jeg havde et defekt grafikkort det blev bare sendt ind til sapphire og så fik jeg pengene tilbage :p men kan være XFX er anderledes.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2011 16:23:53
Svar/Indlæg:
2235/138
#27: Lyder da super dejligt. Jeg vil være super tilfreds hvis jeg fik lov til at købe noget andet hos dem, det er ikke pga at jeg ønsker købe andre steder, eller trække mine penge "ud" af dem.