WD TV Live Hub

Media Center d.  23. februar. 2011, skrevet af FiTzE
Vist: 1636 gange.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 18:35:17
Svar/Indlæg:
120/42
Hej jeg har tæt på at købe en WD TV Live Hub til min svoger da det skal være noget simpelt som bare starter op og som de kan bruge til at se billeder osv. på TVet.

Da jeg ikke selv har eget en, så er jeg i tvivl om dette kan lade sig gøre på den:

Vi har en Nas i familien som ikke står ved min svoger men derimod i min lejlighed, er det muligt ligesom i XBMC at lave en FTP Media Source til billeder ? er den funktion der i WD TV LIVE ? så han i princippet kan streame alle vores billeder over nettet osv. ? jeg ved godt det er afhængigt af hans forbindelse hvor godt det vil køre osv. men er der en funktion som kan tilføje FTP sources ?
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 18:47:15
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg har en WD TV Live ( den uden harddisk) og det er der ikke . det er en mediecenter og ikke en NAS server.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2011 23:33:52
Svar/Indlæg:
120/42
Tror du har misforstået mig, jeg ønsker ikke at det skal være en NAS :) det har jeg allerede, det jeg ønsker er at jeg kan få en forbindelse til min NAS fra en WD TV LIVE, men ikke på lokal netværket men ud over nettet da Nasen står et sted og WD TV Live står et andet sted... derfor ønsker jeg blot at man kan forbinde til en ftp server og se filer derfra og ikke at lave en ftp server på WD TV live..

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2011 00:53:32
Svar/Indlæg:
4657/53
Den køre kun på LAN eller via en DLNA server.

Men der findes en fusket/hacket firmware til den.
men jeg ved ikke hvad den kan

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2011 02:21:39
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg ville nok tage et kig på boxee box, virker så meget bedre end wdtv. Desværre har den, tror jeg da ikke, den feature du efterspørger... Nu bliver jeg sgu i tvivl egentlig :) Må lige se om jeg husker at tjekke det på den imorgen

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2011 07:33:52
Svar/Indlæg:
120/42
#4 jeg har også kigget på Boxee Box, jeg er bare meget i tvivl om de har fjernet FTP delen fra Boxee i forhold til XBMC.... også syntes jeg det er lidt irreterende at Boxee ikke kan se igennem .rar filer osv. :) ligesom XBMC bare læser tingene og selv pakker ud osv. men det er en mindre ting... det primære er om den kan koble op til en FTP ligesom XBMC kan.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2011 10:27:52
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har en ven der har en NAS server, jeg kan da prøve i weekenden om jeg kan connecte til hans NAS fra mit WDTV Live

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 24-02-2011 10:28:37.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 11:07:28
Svar/Indlæg:
120/42
Sjakalen, hvis du gider at se om du på en eller anden måde kan forbinde op til hans NAS med din WDTV Live så ville det være fedt. Jeg er nemlig rimelig sikker på at de har fjernet den funktion med at sætte en ftp ind som mediasource i Boxee... dog hvis nogen der ejer en Boxee box ved at de kan sætte en ftp adresse op som en mediasource stadig så må de meget gerne skrive også..

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 11:44:19
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har prøvet en gang hvor den siger noget med at DNS ikke kan connecte. men han ville prøve om hans Synology DS209+II kunne sættes op til et eller andet, så mit WDTV live kunne finde den

Jeg har ikke styr på netværk.. så ved ikke rigtrig hvad han snakker om. men snakker med han senere

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 15:03:17
Svar/Indlæg:
120/42
Men det vil sige at du har muligheden for at indtaste en ftp som mediasource? Hvilken model er det præcist at du har ?

Jeg ved at der er noget med hvilke eporte man skal åbne for at komme ind på synologien osv. Så hvis batre du har muligheden for at indtaste indstillingerne til en ftp så er jeg glad så er det bare mig der skal réimse ud af hvilke indátillinger jeg skal sætte for at han kan fonnegra osv.