Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 12:28:09
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg går lige til sagen. Ja nu har jeg for første gang en SSD drev i hånden, nærmerer betegnet en Crusial RealSSD 64 GB 355 MB/s læse og 75 MB/s skrive. Men nu er SSD jo stadig rimelig ny teknologi samlignet med en god gammel dags mekanisk HDD. Og man siger hvist nok at levetiden for en HDD er ca. 5 år, der efter skal man regne med et nedbrud på et tids punkt. levetiden afhænger selvfølgelig af hvor meget de bliver brugt/står tænd. Af samme grund valgte jeg WD drev til min pc for at få max levetid og derfor bl.a. valget af WD velociraptor til system drev, da de skulle have ekstra lang levetid frem for en normal 7200 RPM drev og den korte søgetid er så bare en bonus. Nu er tiden så kommet til hvor den ene velociraptor bliver afløst af en SSD drev til OS. Mine to raptor (raptor drev er ikke til salg, har bare ellerede haft folk der spørger om de er til salg) drev bliver smidt i raid 0 til spille drev og beabejdning af store filer, hvor SSD bliver for lille med sine 64 GB. Men nu er spørgsmållet så hvor lang tid vil sådan SSD drev normal leve som OS drev, hvis vi lige ser bort fra deffekte drev. Men altså et nyt og fuld funktions dygtig drev, hvor langt vil den holde? jeg spørger fordi før i tiden hade de første SSD drev en fail rate på 30 %, men er vel blevet bedre nu. Og stabile drev er nr. 1 for mig.