Hvorfor er spil blevet så korte?

Spil d.  01. marts. 2011, skrevet af MaddPirate88
Vist: 1348 gange.

MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:01:38
Svar/Indlæg:
2576/125
Hej folkens

Vil bare lige af med lidt galde, og høre om jeg er den eneste som synes det her er ved at blive et problem. Har lige købt Kill Zone 3, og må da sige det var et rimelig fedt spil. Men nu havde jeg følens af at det var lidt kort, og tænkte det tjekker jeg da lige op på. Nå men om ikke andet så finder jeg fanme ud af at jeg har gennemført spillet på sølle 4 timer! Det kan da ikke være rigtigt at jeg køber et spil til 419,- for så kun at have underholdning i 4 timer. Det er lidt over 100,- i timen. Ikke engang en biograf tager så meget for en times underholdning. Det var det samme med Black Ops, det tog heller ikke lang tid at gennemføre, og så en anden titel jeg ikke kan huske, hvor jeg var virkelig skuffet! Man gider jo ikke en gang støtte spiludviklerne, hvis de ikke en gang gider at køre noget ud af spillets længde. Føler sgu man bliver taget lidt i røven.

Hvad skete der egentlig med de 8 timer lange fps spil? Gik de bare hen og døde, da alle pludselig syntes at man skulle have den sygeste grafik og understøtte en milliærd ting, der reelt ikke betyder noget for spillet.

Nå ja, nu kan jeg huske det skide spils titel. Det var sgu da StarCraft 2. Hold kæft noget lort. For det første var spillet da ualmindeligt kort, og gameplayet var bare skidt.

Nu er det jeg spørger jer: Hvorfor er der ikke mere spilværdi i spil nu til dags?
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:03:25
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg har netop gennemført resistance 2, det tog da noget mere end bare lige 8 timer at gennemføre synes jeg.

Og ellers, så spil da Supreme commander. Hver bane kunne tage flere timer, og der er 6 med hver fraktion, altså 18 baner i alt. Hver tager ikke under 1½ time, og gerne op til 3 timer hvis man hygger sig 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 01-03-2011 16:06:08.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:04:44
Svar/Indlæg:
2576/125
#1 Det har jeg så ikke prøvet, så kan ikke udtale mig om det. Synes bare den generelle trend er at spil bliver kortere.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:08:20
Svar/Indlæg:
20170/383

#2
Det er de også. Men din generalisering er måske lige voldsom nok. Du kunne jo også prøve kræfter med Mass Effect serien, der er også garanti for rigtigt mange timers god underholdning.


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:10:53
Svar/Indlæg:
2263/135
Hvad for en sværhedsgrad kører du på?

For ellers kunne du måske lige kører den en smule op og så prøve igen.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:16:48
Svar/Indlæg:
2576/125
#3 Den serie har jeg så prøvet. Og ja det er udemærket lange nok. Meget fed underholding i etteren, men knap så meget i toeren.

#4 Mange spil er jeg begyndt at smide op på det hårdeste niveau, simpelthen for at kompensere for at det bliver for kort.


dacar6
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:23:01
Svar/Indlæg:
49/8
#0 Forstår ikke din frustration over SC2 - Gameplayet er da super fedt og sp-delen har en passende længde.

Forstår dig dog godt, da det desværre ganske rigtigt er en uheldig tendens. Kunsten for spiludviklerne er at levere et spil som hverken er for kort, men så sandelig heller ikke for langt. Et spil som Dead Space 1+2 mestrer den kunst synes jeg.





PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:25:02
Svar/Indlæg:
293/32
Der er jo også mange spil, hvor der er en hel verden for sig selv i multiplayer-delen, og det forestiller jeg mig at kunne være en årsag 🙂


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:49:03
Svar/Indlæg:
1341/56

som #7 også skriver. så er en del spil rettet imod multiplayer, hvor de så har en lille singleplayer del. før i tiden var de fleste spil rettet imod singleplayer hvor multiplayer delen så er nedtonet.

det kunne ihvertfald sagtens være forklaringen på de titler du nævner.


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2011 16:54:57
Svar/Indlæg:
651/11
Jeg bruger SP delen lige efter installationen; så man kender det hele lidt inden man går online og bliver most.
Spiller som sådan ikke singleplayer


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 17:32:12
Svar/Indlæg:
3065/208
Det grafiske arbejde i spillene er osse blevet noget mere tidskrævende vil jeg tro. Der er jo satme avancerede physx-beregninger, surround lyd og hele molevitten, det var der ikke i "gamle" dage. At så spiludviklerne og udgiverne ikke ansætter passende antal udviklere til fx CoD Black Ops, så SP delen i det mindste har noget fedt gameplay og en ordentlig længde, mens Activision og Treyarc scorer kassen på verdens største entertainment-launch, er sgu skuffende. Aldrig er der tjent så meget på skidtet, men kvaliteten er squ dalende imo... det er som med film nu om dags, masser af bling og nul indhold, det sælger playstations... til børnene /rant/


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 17:33:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg tror, som det også bliver nævnt, at fokus går mere og mere imod multiplayer-delen. "Desværre" - da mange fede spil netop har enormt meget potentiale i single-player, uden alle de fucking irriterende teenagere og singlefyre med for meget fritid - no offence.

Det kunne godt tyde på, at gode single-player (især skyde)spil er på vej ud, til fordel for "lad os se om ikke vi kan få samme succes som 'Counter-Strike' og 'World of Warcraft'"-mentaliteten.

Tendensen er beklagelig, og man sidder netop med en meget bitter smag i munden. 'Crysis' var netop et af de spil, hvor man efter at have spillet demoen +10 gange, kunne gennemføre den første ottendedel af spillet med lukkede øjne (på 5-7 minutter), da hele dén sekvens var magen til demoen.

'Warhead' var lige tilpas, synes jeg, hvor pris, underholdning og spiltid gik lige op.

'Mafia 2' var også, synes jeg, en anelse kort - men der kan man jo lede efter plakater og jeg ved ikke hvad - men jeg er fucking ligeglad med trophies (spiller mest på konsol nu, indrømmet). Grunden til at jeg synes at det er nederen er, jeg køber ikke spil for at lede efter småting der booster min selvtillid på Playstation Network, Steam eller what-ever.

Jeg køber spillene, fordi jeg vil have død, ødelæggelse og følelsen af at være beskæftiget og underholdt.

'GTA IV' var en ret god kandidat til et spil hvor pris og underholdning gik op i ét. For mig står det oprindelige 'Half Life' stadigvæk som et lysende fyrtårn, og et mesterstykke udi hvordan et spil skulle skrues sammen - som skydespil.

'Supreme Commander' har oceaner af gameplay og er, synes jeg, stærkt undervurderet. Tak til Tom81 for at introducere mig til det.

Online rollespil ('World of Warcraft', 'Everquest II' etc.) har aldrig sagt mig det store - men folk der er til den slags, betaler også gerne for det.

Nej. Jeg savner, som du, spil hvor man gerne smider kr. +250,- for at blive underholdt i mere end 4-6 timer.

... og når de kræver SÅ hamper en pris for noget der er tyndere blandet op, end DF's indenrigspolitik, forstår jeg sgu godt at folk downloader spil i vildskab... heck. Det er sgu lige før det tager længere tid at downloade lortet, end det tager at gennemføre det.

- blot min uforbeholdne mening.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 21:27:13
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg gider heller ikke multiplayer "med alle de fucking irriterende teenagere og singlefyre med for meget fritid" ....(spot on) Og har altid haft størst fornøjelse af en god singleplayer del, især moh,mw,1 og 2, hl 1,2, crysis osv. Men sørgeligt nok er jeg helt enig med 0# i at de bare bliver kortere og kortere. 😳


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 23:24:49
Svar/Indlæg:
1118/24
Det er jo så de kan sælge flere titler, kortere spil, flere udgivelser, flere penge


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 23:35:54
Svar/Indlæg:
8762/174
#13

Det er bare en utrolig dårlig trend ☹

Håber virkelig at en af spil producenterne for øjnene op og laver nogle gode lange spil igen hvor det godt må tage et par dage eller tre at komme igennem single player delen 🙂

Nyder stadigvæk at tage det gamle Half Life spil frem i ny og næ og spille lidt da den single player aldrig bliver kedelig.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2011 23:44:15
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg forstår virkelig ikke helt hvad problemet er..

Hvis man vil have lange spil, så kan man jo starte med Mass effect serien. Når det så er spillet færdigt er der Fallout 3 og New Vegas samt diverse udvidelser, ikke mindst også til ME 1+2.

Så er der også Dragon Age incl udvidelse, og keder man sig ser det ældre Oblivion stadig ret godt ud.

Bioshock 1+2 tager også mere end 5 timer at gennemføre, pr styk.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 01:01:43
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvis man nu er til rene fps er det jo ikke ligefrem de fedeste titler du disker op med tom. Ikke for mig ihvertfald.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 01:12:33
Svar/Indlæg:
3065/208
#16 Der er vel altid plads til at udvide sin horisont lidt :)


#18
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 01:22:43
Svar/Indlæg:
2151/51
FPS skal da spilles online.. Det er det folk vil ha.. Det er måske fordi i stinker online i hellere vil have en lang singleplayer? 🤣 De bedst sælgende FPS spil er hovedsageligt onlinespil.. Se bare BFBC2 f.eks. Det spil har en nærmest ikke eksisterende singleplayer og blev alligevel et kæmpe hit. Jeg synes det er fint.. Online med masser af achievements er vejen frem for FPS :)

Der er masser af andre typer spil som er mere egnet til singleplayer som #15 er inde på men FPS spil skal sgu foregå online hvis du spørger mig, en god singleplayer er bare et plus, ikke et must..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 02-03-2011 01:24:26.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 02:38:43
Svar/Indlæg:
2440/66
kort og kort. det kommer jo helt an på genren !

hellere et godt kort spil end et meget langtrukket et.

men hvis du ser på hvor lange spillene var i amiga-dagene, vil jeg ikke mene de er blevet kortere. tilgengæld er udviklingsperioden steget voldsomt.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 09:09:22
Svar/Indlæg:
8762/174
#18

Synes så til gengæld single player delen i BFBC2 er rigtig god da den giver en udmærket intro til spillet før man begiver sig videre til multiplayer delen 🙂


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 09:32:28
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg tror desværre det skyldes at de fleste FPS spil er blevet fokuseret på multiplayer, personligt synes jeg det er sørgeligt at der ikke er mere game tid i mange af de her spil for os som ikke gider multiplayer.

Jeg savner tiden hvor at man kunne spille 12-15 timer i et FPS spil og føle at man ikke lige har spildt 399 eller mere


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 09:50:52
Svar/Indlæg:
2145/218
#15 det er rigtigt at de spil du nævner er rimelig lange og er helt sikker gode spil men det er jo ikke rigtige FPS spil, hvis man nu vil have et FPS spil uden RPG elementer og en god portion spille tid så er der virkelig langt i mellem dem.

Jeg finder til tider Farcry spillet frem som jeg personligt synes er et godt eksempel på et tilpas mængde spille tid og tilpas modstand.

Fear er faktisk også et ok spil.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 09:58:53
Svar/Indlæg:
8947/160
22# Begge gode titler du nævner, som jeg også har brugt mange timer på. Hvordan er fear2. det har jeg nemlig ikke prøvet endnu.? Og 18# Nej, jeg stinker ikke online, dengang jeg havde tid var jeg altid blandt top 3 på diverse servere. Men man KAN altså godt få nok af alle de møgunger, cheaters, og "voksne" mænd for hvem onlinegaming er selve livet..Dét er mit liv simpelthen for kort til, den tid jeg har tilovers når ungerne er puttet, konen kysset osv kunne jeg godt bruge på et "fredeligt" fps spil (med mig selv) 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 10:38:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Jeg kunne godt have klaret et lidt længere 'Crysis' og 'Mafia 2', blot for at nævne et par stykker. 'Bioshock' siger mig ikke det store. Det samme gælder 'Mass Effect' - der dog virker til at have en rigtig rigtig fed historie. Af dén grund kunne jeg måske godt udholde spillets tekniske handicap(s).

-> #18

Det overrasker mig oprigtig talt, at dén udtalelse kommer fra en jævnaldrende, men vi er alligevel en slags in-between årgang, så det er vel forståeligt at nogle er vokset op med livet online og andre godt kan hygge sig uden.

Jeg har det bare sådan, at jeg køber et spil for at hygge mig og få tiden til at gå med det. Ikke for at jeg skal spawne hvert 10. minut, fordi en eller anden overgearet teenagedreng smadrer mig 30 sekunder efter spillet starter.

Jeg kunne lettere falde for et spil med en reel "co-op"-online del, som ikke var et rollespil. Handlingen skal bæres frem og suge mig ind. Og den overliggende årsag til at jeg ikke er fan af mmorpg's er at jeg ikke er et gruppearbejdsmenneske. Så det kommer af sig selv.

-> #21

Enig. Eller, hvis de så har en singple-player del, at den ikke sutter røv.

-> #23

Enig. Eller bare når man kommer hjem fra en lang 4-timers dag i skolen, og ugens resterende to frie hverdage 😉 😛


#25
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 11:24:20
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg er også en person der holder meget af lange singleplayer spil hvor man kan bruge en eller to uger på at gennemføre dem. Altså hvis man spiller en eller to timer hver dag.
Kan huske mange af de gamle spil i slut 90´erne. Der kunne man være igang med at gennemføre et spil i flere uger hvor man i hverdagen tit kom til at gå og tænke på hvordan man nu kom igennem den og den bane.

Nu er spil noget man kan gennemføre på igen tid og noget man ikke rigtig kommer til at tænke så meget over. Jeg vil sige at de fleste dyre spil nu til dags er spild af penge...


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 11:39:09
Svar/Indlæg:
2145/218
#23 Fear 2 er ok men jeg synes stadig nr. 1 var bedre men det er sikkert meget en smag sag.

Jeg er igang med at gennem spille mine sniper spil lige for tiden, sniper elite og sniper art of victory. Begge er for mig super nice spil når man spiller dem på hard.



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 11:42:05
Svar/Indlæg:
20170/383
#16
#alle

Jeg tog såmænd udgangspunkt i overskriften. Den siger spil, ikke FPS-spil.

Jeg er godt klar over at FPS genren er blevet lidt udvandet hvad god historie angår. Men jeg synes stadig fx ME serien og også Fallout 3 fx indeholder så meget action at det hele går op i en højere enhed.

At der er folk der ikke er vilde med ME serien forstår jeg ikke en skid af. Synes det er noget nær det bedste jeg nogensinde har spillet. Måske lige på nær Deus Ex. Men så er det godt Deus Ex: Human Revolution udkommer lige om snart 🙂


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 12:54:04
Svar/Indlæg:
2145/218
#27 enig med dig omkring at det er nogle gode titler med masser af timer i dem og for at nævne en som jeg er positivt overrasket over er dead space 2 som jeg personligt har lagt en del timer i indtil videre. Men ingen tvivl om at de spil der vil være flest timer i vil klart være RPG/adventure spil og MMO spil.

Så hvis man foretrækker single player spil med lang levetid så er dem du nævner klart nogen af de bedste.



#29
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 14:48:45
Svar/Indlæg:
2151/51
#23 Oplever nu meget få cheaters når jeg spiller online, er du sikker på det ikke er din fantasi 😛 Nu spiller jeg kun BFBC2 pt. Har spillet siden release og har endnu ikke set en cheater. 300 timer har jeg spillet indtil videre, for 350,- inkl Vietnam, det er nu ikke galt synes jeg..

#24 Det overrasker dig at jeg synes FPS spil er sjovere online mod "rigtige" personer fremfor at sidde og rode rundt i en singleplayer bane og nakke computerstyrede spillere hvor man ikke kan spille sammen med venner osv. Det er da hundrede gange sjovere at spille online såfremt man kan finde ud af det.. No offence. 🤣


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 15:56:21
Svar/Indlæg:
1915/57
#27 hmm måske man skulle prøver kræfter med ME så da jeg også savner nogen spil der er lidt længerer en FPS spillene. Ellers var jeg godt underholdt af Darksiders som lige er en kende længerer end FPS'erne, Men nu skal jeg lige være færdig med bullet storm først,det er satme fedt :D

#29 nogen af os kan jo godt lide en god historie også 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 02-03-2011 15:57:54.


#31
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 16:20:38
Svar/Indlæg:
2151/51
#30 Ja det kan jeg osse, men så er det jeg vælger en anden type spil. For historien i FPS spil er generelt rimelig tynd.. Derfor de egner sig bedst til online