-> #0
Jeg tror, som det også bliver nævnt, at fokus går mere og mere imod multiplayer-delen. "Desværre" - da mange fede spil netop har enormt meget potentiale i single-player, uden alle de fucking irriterende teenagere og singlefyre med for meget fritid - no offence.
Det kunne godt tyde på, at gode single-player (især skyde)spil er på vej ud, til fordel for "lad os se om ikke vi kan få samme succes som 'Counter-Strike' og 'World of Warcraft'"-mentaliteten.
Tendensen er beklagelig, og man sidder netop med en meget bitter smag i munden. 'Crysis' var netop et af de spil, hvor man efter at have spillet demoen +10 gange, kunne gennemføre den første ottendedel af spillet med lukkede øjne (på 5-7 minutter), da hele dén sekvens var magen til demoen.
'Warhead' var lige tilpas, synes jeg, hvor pris, underholdning og spiltid gik lige op.
'Mafia 2' var også, synes jeg, en anelse kort - men der kan man jo lede efter plakater og jeg ved ikke hvad - men jeg er fucking ligeglad med trophies (spiller mest på konsol nu, indrømmet). Grunden til at jeg synes at det er nederen er, jeg køber ikke spil for at lede efter småting der booster min selvtillid på Playstation Network, Steam eller what-ever.
Jeg køber spillene, fordi jeg vil have død, ødelæggelse og følelsen af at være beskæftiget og underholdt.
'GTA IV' var en ret god kandidat til et spil hvor pris og underholdning gik op i ét. For mig står det oprindelige 'Half Life' stadigvæk som et lysende fyrtårn, og et mesterstykke udi hvordan et spil skulle skrues sammen - som skydespil.
'Supreme Commander' har oceaner af gameplay og er, synes jeg, stærkt undervurderet. Tak til Tom81 for at introducere mig til det.
Online rollespil ('World of Warcraft', 'Everquest II' etc.) har aldrig sagt mig det store - men folk der er til den slags, betaler også gerne for det.
Nej. Jeg savner, som du, spil hvor man gerne smider kr. +250,- for at blive underholdt i mere end 4-6 timer.
... og når de kræver SÅ hamper en pris for noget der er tyndere blandet op, end DF's indenrigspolitik, forstår jeg sgu godt at folk downloader spil i vildskab... heck. Det er sgu lige før det tager længere tid at downloade lortet, end det tager at gennemføre det.
- blot min uforbeholdne mening.