GFX til Starcraft 2

Grafikkort d.  02. marts. 2011, skrevet af TigermanDK
Vist: 874 gange.

TigermanDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-03-2011 11:53:34
Svar/Indlæg:
3/1
Hej HWT

Nu har jeg endelig har besluttet mig for at nu skal jeg fandme game Starcraft 2 - burde jeg have noget gjort før, så nu søger jeg lidt hjælp og assistance vedr. fornyelse af gfx, da jeg desværre ikke følger så meget med i gfx verden mere... sorry to say so :(

Så jeg vil have mig et bedre gfx, i det mit gamle og trofaste GeForce 6600GT 128Mb er rosinen i pølse enden og man vil jo helst ikke have low-end grafik ;)

Så jeg søger et nyt, nej jeg søger faktisk helst et brugt gfx til max 1000 kr... Ja faktisk hellere 500 kr... Kan sagtens ofre 1000 kr på det, men gider det egentlig ikke. I det, det hele bunder ud i at, jeg skal spille SC2 og kun til fordel for SC2 !!!!!
Men, hvis jeg føler for det og der et godt kort, så skal jeg nok smide lidt ekstra efter det. Og spiller alligevel ikke så meget, udover gamle spil og så er min plan at game SC2 ! Har fulgt meget med i det, men har endnu ikke fået købt det !!!

Jeg har en gammel spand af en comp med lidt dele fra nord og syd.

Indmaden er fra en HP XW4400 Workstation (som jeg fik gratis og det siger man jo ikke nej til):
Intel Core2 6300 1,86 Mhz,
HP wannabee bundkort... ??? Intel 975X Express chipsæt
2 GB RAM
Bla bla bla...
http://h10010.www1.hp.com [...]

Plus lidt ekstra HDD's og andet lir samt en Chill Innovation CP-510A Strømforsyning.

Og ud fra det, søger jeg så nu et gfx som kan passe ind i dette system. Det skal self være et PCI(e) x16 !!!

Måske jeg allerede har fundet noget, men måske jeg oxo har overset noget, som gør at de ikke passer ind i mit system ??
(Er nemlig helt lost på gfx markedet efterhånden, det sker for meget)

Gainward Radeon HD 4850 (Rent tilfældigt, at det er samme type)
http://www.hardwareonline.dk [...]

http://hwt.dk [...]

Nogen der ellers har et bud, idé, kendskab til noget spændende ??
Så lytter jeg gerne... Er sku blevet meget ivrig efter at komme
til at game SC2, da jeg fortiden går hjemme og er sygemeldt ;(

Det korte er, jeg bare meget hurtigt gerne vil have fat i et gfx som kan hjælpe mig med at spille SC2, ihvertfald sådan at det ikke lagger.
Kan godt, men har ikke behov for at ofre "mange penge" på det, da det ikke er min intention med dette i skrivende stund, skal bl.a. ud og rejse til sommer og flytte osv osv...
Men om det koster 295 eller 850 kr, det er i bund og grund ikke det vigtigste, selvom vi self alle kan være nærrige af og til.

På forhånd tak for hjælpen :D
Kører oxo en tråd på hol.dk.

Mvh TigermanDK
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 12:04:46
Svar/Indlæg:
20170/383

GTX460/HD5770 kan begge gøre det.

Måske du kan finde noget brugt ?

Er dit max budget 850,- ?

TigermanDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-03-2011 12:14:53
Svar/Indlæg:
3/1

Nope, mit budget er som så på ikke noget max.
Er bare interresseret i at, jeg skal til at købe 3 andre ting - foruden,oveni, bare for at få et bedre gfx.

Vil gerne bare nøjes med at opgradere mit gfx og kan sagtens nøjes med at det er lettere brugt, er faktisk mest opsat på og har stådan set regnet med at det skulle være brugt.
Vil da gerne have et lidt "nyere et" som kan trække SC2 og gøre en del ved grafikken, men det skal samtidig kunne passe ind i min comp og dens specs.... F.eks. PCIe x16... ekstra strømstik, hvis der er behov for det, for det har jeg ikke helt styr på ?? !! 😕

TigermanDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-03-2011 12:24:36
Svar/Indlæg:
3/1

Sikke noget sludder.... stave fejl og gramatiske fejl jeg fik lavet der.

- Mit budget, er som så ikke på noget max !!

- Er bare IKKE interesseret i at, jeg skal ud og købe 3 andre ting.........

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2011 12:56:36
Svar/Indlæg:
872/67
tja...

HD4850 HD5770 og der over
9800gtx+ kan vel også gøre det ? og der over.
og så kan du vel også bruge nogen af de penge på 2 gb ram mere 🙂

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 13:19:37
Svar/Indlæg:
1864/156
hvilken og hvor stor er din PSU?

TigermanDK

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-03-2011 13:30:29
Svar/Indlæg:
3/1

Tak for det... Ram, tjaaa... men det var jo det jeg egentlig gerne ville undgå. Så jeg ikke skulle til at lave for meget om.
Men tak for at du ville gøre mig opmærksom på det :D

Chill Innovation CP-510A Strømforsyning - 510W

http://hwt.dk/literaturedetail...

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2011 17:11:55
Svar/Indlæg:
1864/156
#6 okay, så er det nok også noget du skal tænke på at opgradere hvis du vil have noget "highend" GFX altså, men 2gb ram vil også gøre underværker udover det kommer GFX jo også lidt an på hvilken opløsning og grafikindstillinger du har i tankerne?

men ud over det så er SC2 altså lige i skabet efter min mening, i sær i en ordentlig opløsning og maxet ud i grafik, det giver altså lige det sidste, at man kan se hvad der sker og det hele ikke bare er store pixels der drøner rundt på mappet 🙂

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-03-2011 17:39:46
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg har et 5870 til salg.

Så har du ihvertfald nok kræft.

der er pt budt 1200pp

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-03-2011 17:58:25
Svar/Indlæg:
3636/386

Som jeg ser det på din maskine, ville jeg gøre følgende:

Fange det der HD4850 Golden Sample fra Gainward til 300 kr., købe 2 gb ekstra ram (ca. 100-150 kr. - jeg har fx 2 blokke af 512 MB du må få, så er du på 3 GB i alt) og så skifte din processor til en lidt større eller se om du kan overclocke den :)