Den mistede pakke!

Hyggehjørnet d.  05. marts. 2011, skrevet af Symbol
Vist: 6402 gange.

Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 08:01:28
Svar/Indlæg:
576/62

Jeg ventede igår på at DHL skulle komme med en pakke til min datter. Da pakken (som altså har en anseelig værdi) stadig ikke er kommet, da hun kom hjem i eftermiddag, søger vi på pakkenummeret (da vi ved at den er ankommet og at budet har den med idag) som viser at pakken er afleveret kl 15,39 og signeret af C. olsen...hvad helvede...Ringer til DHL som fortæller at der er taget imod pakken. Nu har Cecilie ikke taget imod pakken, da hun slet ikke har været hjemme på det tidspunkt og jeg eller min kone har for fanden heller ikke. Damen fra DHL kunne ikke få fat i budet, så de næste dage står det lidt hen i det uvisse, hvor hendes pakke er henne... sjovt nok står hendes adresse og telefonnummer også på kvittering som ligger i pakken, men ingen har kontaktet os.

Vælger folk at indrømme at de har modtaget en pakke som ikke er deres, har modtager skrevet under på leveringen, som DHL påstår er fast procedure og sikkerhed, kan det så betegnes for falskneri, indrømmer chaufføren at han har afleveret til den forkerte eller har chaufføren måske selv stjålet pakken, løser det hele sig i næste uge eller skal vi ud i en politi anmeldelse, kommer sandheden frem eller vil chauffør og DHL påstå at jeg er fuld af løgn......det finder vi altsammen ud af i næste uge!!!!! god weekend.

.
Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 08:08:25
Svar/Indlæg:
2872/90
Ja der er massere af muligheder..! 😀

Håber du for din pakke igen hurtigst muligt.


Dunderklumpen
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2011 08:54:15
Svar/Indlæg:
160/38
Det er den slags man godt kan undvære!
Held og lykke med at få pakken tilbage


Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 10:05:52
Svar/Indlæg:
1726/49
jeg har også mistet en pakke i gennem DHL, som igen påstod den var leveret. dog ud fra underskriften, så var der hverken nogen i hustanden eller naboer, der ville sige det var deres.
mit held var så at pakken var blevet sendt fra Creative i Irland. de gik ind og fik refunderet pakken, hvor de så sendte mig en ny et par dage efter.

jeg håber du får din pakke. 😳 🙂


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 10:16:40
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Prøv at kontakt afsender og forklarer dem situationen,så må de tage den med DHL.


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2011 10:42:44
Svar/Indlæg:
739/62
prøvede nogenlunde det samme med GLS, tjekkede tracking nr, og pludseligt stod der at pakken var udleveret til modtager på en eller anden adresse i byen. og jeg gik lidt i panik da jeg ikke havde modtaget noget.

så jeg begyndte at ringe rundt til det halve GLS, første sted sagde den venlige dame at så var den nok afleveret.. men så blev jeg videre stillet og det viste sig at den var afleveret til GLS aftenudbringning, og jeg skulle blot slappe GLS ville være hos mig omkring kl 17 :)

men det lyder dog noget træls, for dig og din datter, men har hun betalt med kreditkort kan hun da få pengene retur osv der er masser af muligheder selvom det er mega træls.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 11:06:05
Svar/Indlæg:
576/62

Indeholdet er en ring, købt hos http://www.net-a-porter.com/
betalt med mastercard.
Min datter har ikke skrevet under som DHL påstår da hun slet ikke har været hjemme og chaufføren kan derfor heller ikke på nogen måde identificere hende eller os.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 11:14:41
Svar/Indlæg:
2872/90
Du skal bare sige de så må bevise det er din datters underskrift. Og at chaufføren må komme og identificere hende. Så kan du jo bare bede en af din datters veninder om at spille din datter. Så ved du jo at han lyver hvis han siger det var hende. 🙂

Alt ialt. så har du den lange ende.. De for meget svært ved ik at punge ud.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 11:24:08
Svar/Indlæg:
576/62

Lidt søgning på nettet viser at vi bestemt ikke er de eneste der har været i denne situation.

Info fra Net-A-Porter's hjemmeside:
Insurance
NET-A-PORTER insures each purchase during the time it is in transit until it is delivered to you. We require a signature for any goods delivered, at which point responsibility for your purchased goods passes to you. If you have specified a recipient who is not you for delivery purposes (for example as a gift) then you accept that evidence of a signature by them (or at that delivery address) is evidence of delivery and fulfilment by NET-A-PORTER and transfer of responsibility in the same way.



Cube2
 
Superbruger
Tilføjet:
05-03-2011 12:17:09
Svar/Indlæg:
375/46
Har prøvet at et bud har registreret en pakke som forsøgt leveret, hvilket den aldrig var (sad hjemme hele dagen), så måtte få GLS til at komme og "levere" den for anden gang, der kom den så heldigvis.

Skal siges at der heller ikke lå en besked i postkassen eller andet.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2011 12:46:22
Svar/Indlæg:
1178/88
Skuffende af DHL. Men de må jo have en underskrift fra denne C. Olsen. Den kan de jo sammenligne med din egen og derved burde den skid være slået.

Er de to underskrifter ens (meget usandsynligt), ja så står du uretfærdigvis med et problem.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 12:38:32
Svar/Indlæg:
576/62
Da jeg fik fat i DHL idag var svaret at det var en fejlscanning...hmh, fejlscanning min bare røv!
Hvad fanden er det for noget gejl at sige. >Hvad med pakken..WTF..
Mere kunne/ville hun så ikke sige.
Og at vi havde betalt 200.- for netop at få den leveret dagen efter kunne hun heller ikke tage sig af. Altså ligesom at betale ekstra for lørdags omdeling med post.dk, men som først leverer mandag, men rent faktisk først påstår at den er leveret.
Synes bare det er ultra ringe service af DHL - uproffesionelt og løgnagtig.

Men pakken ankommet og håber ikke jeg skal have noget med DHL at gøre en anden gang.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 07-03-2011 12:39:15.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 14:13:10
Svar/Indlæg:
8947/160
Godt du fik din pakke trods alt. 9# Det med "forsøgt leveret", altså, min bare røv, jeg har selv prøvet det et par gange og begge gange sad jeg nærmest vagt ved døren og véd med sikkerhed at de ikke har været forbi. Så den tror jeg bare de bruger når de har for travlt og ikke kan nå det de skal. Og 11# mht hurtig levering ville jeg klart kræve mine penge tilbage, skide være med pengene , men af princip ville jeg ikke lade dem slippe godt fra det. 😳 😉 Sådan nogle røvere.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:05:49
Svar/Indlæg:
2038/121
#11 Hvis du har betalt ekstra for at få den leveret næste dag og de så ikke gør det, refunderer de så ikke beløbet? Altså beløbet på 200kr er ret så beskedent og sprænger nok ikke budgettet men det er mere princippet i det.
Det er som du siger at vælge lørdagsomdeling og få den mandag, så får man vel også pengene refunderet af postDK, eller hvad? Andet ville da være fuldstændig og aldeles langt ude i skoven.


#14
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 16:47:10
Svar/Indlæg:
3588/418
#13
Nej, det mener jeg ikke, man gør. Selvom man betaler for lørdagslevering, så er det vidst ingen garanti.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mp_3 d. 07-03-2011 16:47:20.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 17:15:16
Svar/Indlæg:
2038/121
det er sgu da latterligt..


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 19:30:26
Svar/Indlæg:
2335/16
#15

Ja det er ren bondefangeri,de kalder det så bare noget andet. 🤣


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 20:02:24
Svar/Indlæg:
576/62

jeps...Ifølge supporten hos DHL så er omkostningerne til fragten en sag mellem forhandler og mig...og ikke mellem DHL og forhandler.
fantastisk nok så heller ikke selv om DHL ikke har leveret den vare de er betalt for og som jeg har betalt for.
De tager faktisk intet ansvar overhovedet, men tager selvfølgelig gerne de 200.-