COD4MW2 vs de andre COD's

Spil d.  07. marts. 2011, skrevet af Gripen90
Vist: 653 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 11:29:28
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg ved jeg er sent ude. Jeg har haft MW2 liggende længe, men har aldrig fået det spillet. Så i forgår efter jeg kom fra indlæggelsen på OUH, ville jeg opmuntre mig selv med lidt gaming igen, så derfor besluttede jeg mig for endelige at gå i lag med Modern Warfare 2. 🙂

Spillet proklamre med at være en forlængelse af MW1.... hmm.
Måske er det bare mig, men jeg synes virkelig ikke at MW2 single player historien fanger mig ?. Jeg har svært ved at finde en rød tråd i historien samt at finde ud af hvem man er og egentlig skal forhindre ? det kunne jeg meget bedre sætte mig ind i MW1. MW1 synes jegogså bød på langt bedre baner og memorable episoder... f.eks hele banen som "sniper" hvor man skulle snige sig i græsset og op i bygninger for at skyde skurken.... MW2 har slet ikke noget af dette andet end bar "gung-ho" shoot-outs. Jeg er faktisk noget skuffet. ☹

Som IGN skriver
"Events fly by, story is told only through load screens or in-game via NPC chatter (usually amidst firefights, where reading text isn't exactly priority one) and the story is so gigantically over-the-top that you'll often find yourself catching your breath after a mission, feeling like you had fun, and then trying to figure out what you just did in the context of the story"
http://pc.ign.com/articles/104...

Sådan har jeg det med spillet...aner egentlig ikke rigtig hvad der foregår.

COD World At War havde en langt bedre historie også... Efter at have gennemført singleplayer i BC2 og MOH Tier 1 som er laaaangt bedre end MW2, så tænker jeg hvordan står det til med Black Ops ? hvis historien er lige så non-existant, så gider jeg næsten ikke investere i det.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 07-03-2011 11:51:48.
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 12:05:04
Svar/Indlæg:
3332/33
Hvis du ikke var vild med SP i MW2, så er BO singleplayer nok heller ikke noget for dig.

Altså, der er da noget historie. Men den røde tråd er stadig ikke helt tydelig altid. Og det foregår stadig med hurtige action sekvenser langt det meste af vejen.

Udover det er campaign heller ikke ret lang, som MW2.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 12:10:06
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: Okay, så håber jeg på der kommer en MOH Tier 1 sequel engang... jeg kunne virkelig godt li' single player kampagnen i Tier 1... faktisk også meget i Bad Company 2.

Det kan være det kommende Homefront (18 marts) tilbyder en ok historie.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 12:21:10
Svar/Indlæg:
1915/57
Hmm, jeg syntes ikke jeg har problemer med at finde hoved og hale i historien overhovedet og syntes at spillet er federer end MW1, jeg vil så sige at sniper banen i MW1 grænser til nærmest at være okkult i min verden,og der er INTET der har slået den endnu 🙂 og jeg syntes da at det er for fedt at soap som er rookie i 1'eren er total badass i 2'eren.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 12:26:41
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: Jo der er da et par kendinge 🙂 men jeg synes bare ikke sammenkædning er så vellykket... jeg oplever mere action end jeg reelt forstår om hvad jeg laver... det savner jeg meget 🙂 f.eks i CoD1 og CoD2 stil. Man får ikke et rigtig forhold til karakteren man spiller - hvor imod i MOH Tier 1 der sad jeg faktisk med en stor klump i halsen da Rabbit ikke klarede den 😩 .
F.eks ham det stykke "kanon føde" der optages i 141 for bare at blive pløkket af Makarov efter ganske få baner.... hvad var meningen med ham. Jeg forstår godt de ville have en til at spille det, men det kunne have være gjort bedre imo.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 07-03-2011 12:34:38.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 12:54:29
Svar/Indlæg:
857/27
MW1 var så meget bedre end MW2. Jeg kan godt lide der er action, og det er der i MW2 men....

Det at du ikke er en person i spillet. Det gør alså at man ikke lever sig ind i spillet.

Jeg sad tit i spillet og tænkt.: "Nårhh nu er jeg ham her" eller "hvad er nu det her for noget"

Og hvorfor ikke køre videre med soap. Det var oplagt at 2`eren skulle handel om ham.

Jeg vil slet ikke komme ind på hvordan multiplayer delen er. (total råden, er et af mange ord).

Anyways, jeg bliver på Battlefield Bad Company 2 vogn iht multiplayer, samt QuakeLive. Jeg venter til Battlefield 3. Og håber MW3 bliver bedre.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 14:15:42
Svar/Indlæg:
4536/104
MW2 er det bedste skydespil til dato efter BF2 udkom.. BASTA.. i multiplayer imo..
Men jo single player delen er moske lidt vandet i forhold til tidligere. Hvilket dog IMO er mere eller mindre ligemeget, da de få timers tid singleplayer spil tager at blive kedelige holder mig fra dem alligevel.

De 2 minus´er spillet har, bliver opvejet af hvor godt gameplay + våben system + lv up system osv osv osv, fungere..

de 2 minus´er er imo.

1: ingen dedicated servers = lange server load tider, + lange vente tider på finde hold + lange baneskift vente tider, + problemer når host forlader spillet osv osv + strict nat type problemer osv.

2: Spillets singleplayer del er neddroslet og nemt at gennemføre os i sammenligning med MW1, .. MEN der er til gengæld lagt stort og nice arbejde i CO-OP delen.

Desuden er Skydespil (med undtagelse af spil li som Farcry2 og Prototype osv) ment som multiplayer imo.

Kun få spil er baseret på super b single player, og de har oftest ingen multiplayer, eller meget dårlig multiplayer/play, hvis de er sat op til at fokusere på singleplayer.

MW2 er langt federe og bedrer lavet end spil så¨som BF BC2 og de MOH osv, men det falder dog kraftigt igennem på det glip med at der ingen dedicated servers og dertilhørende løsninger på de netværks problemer spillet døjer med.

Stort set alle nye spil EA smider på markedet er noget halv færdigt juks, sådan har det imo været siden BF2 og det gik fra at være super godt i early patches, til at blive fucked i de sidste par patches imo.

Nok os derfor at MW2 var så godt, det var ikke lavet af EA = spillet var ikke på beta stadiet da det udkom. Kun online delen var fucked grundet Udviklerens agressive anti piracy holdninger/forsøg.

Savner stadig vietnam og C&C Red alert 1 + C&C Generals, da det er de bedste til dato titler fra EA Imo.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 07-03-2011 14:19:09.

las

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:04:02
Svar/Indlæg:
2151/51
#6 Det er så din mening, jeg synes ikke at MW2 overgår BFBC2. Jeg har begge spil og jeg må sige BFBC2 kan tilbyde mange flere muligheder og kan være meget sjovere til tider, især hvis du spiller sammen med venner. Men det er to vidt forskellige spil synes jeg, så synes ikke rigtigt de kan sammenlignes. MW2 er jo CS agtigt hvor BFBC2 er ren krig med langt bedre grafik, lyd osv. BF3 bliver alt alt for vildt, glæder mig meget til det.

MOH er tilgengæld slet ikke på niveau med CoD eller BF synes jeg, det halter på rigtigt mange områder..

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:05:20
Svar/Indlæg:
3332/33
#6 Forstår ikke hvordan du kan kåre MW2 som det bedste skydespil.

Dets ubalance i både våben, killstreaks og baner gør det da til en rædsel i forhold til så mange andre spil.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:17:00
Svar/Indlæg:
1915/57
#5 du er da også forskellige personer i MW1 !!

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 15:29:30
Svar/Indlæg:
15982/637
#6: Nu ved jeg ikke hvornår du hoppede ind i FPS genren med det er kun i de senere år single player er skippet i fordel til multiplayer. Hvad med spil som Call Of Duty og United Offensive...RTCW, hele MOHAA serien mv - alle have store og gode SP dele. Max Payne 1 og 2, Mafia I, Half Life 2 etc. Jeg har stadig mange ældre spil liggende hvor SP delen har vægtet mindst lige så tungt.
Jeg er ikke tilhænger af trenden MP only - jeg betaler også for at blive underholdt uden at skulle være afhængige af andre !. Singleplayer delen er i min verden af stor betydning og nu blev CoD serien jo også født ud fra single player oplevelsen... at skiftet nu er gået over til MP delen er en stor skam og SP delen er efterhånden vare et "trainee" ophold der kobles på spillene - det gider jeg ikke betale for.

På single player delen af nyere war FPS shooters har jeg været godt underholdt af CODMW, MOH Tier 1, BF2BC2, CODWaW.
Til multiplayer foretrækker jeg dog CODMW og MOH Tier 1 da de minder meget om hinanden i gameplay. BC2 spiller jeg ikke så tit da jeg oplever folk meget sjældent gider arbejde sammen og så gider jeg egentlig ikke at spille det.

Mht realisme mv. så vil jeg dog slet ikke rekommandere BF, MOH, CoD serierne, men så gå til det game Operation Flashpoint + expansions samt ArmA.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 07-03-2011 15:37:21.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:37:50
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg vægter historien og personlighederne meget højt, når det kommer til singleplayerdelen... I CoD2 og World at War, havde vi karismatiske Non-Player-Characters som McGregor, Capt. Price, Reznov og Roebuck.

I begge titler gælder der dog også, at der er masser af historisk faktuelle cutscenes, heltebilleder og fjendebilleder, såvel som en typisk opfattelse af spillernes forudgående opfattelse af de historiske forløb, både kronologisk, moralsk og somme tider osse personligt... sådan er den vestlige verden og Hollywood vel.

Det er dog sjovt at CoD serien på under 10 år, kunne gå fra kvalitive koldkrigsplots fra 70'erne til hypersælgende... taber tråden her.

EDIT: Skulle man erkende man er blevet ældre eller bebrejde konsolungerne? Vinder ungerne? Mor? Ender det med, at vi med historisk indsigt, nostalgiske følelser og en vis grad af selvindsigt, politisk bevidsthed og historisk ansvarlighed og fortvivlelse bliver gamle sociokonservative og pessimistiske bedsteforældre... velvidende at det jo ikke er døden der løber fra os??

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 07-03-2011 15:47:11.

ScrapDog

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2011 15:44:20
Svar/Indlæg:
565/60
MW2 er langt fra cs agtigt :)

Problemet er bare, at det er MP delen, der sælger mest og det hele handler i sidste ende om at tjene penge. Sad but true.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 15:45:57
Svar/Indlæg:
15982/637
#11: Yes nu kommer jeg i tanker om Brothers In Arms serien (hvor kunne jeg glemme dem) og her husker jeg tydeligt "Red" 🙂 Hells Highway er nok et af de bedste WW2 spil jeg har været igennem... er igennem på anden tur nu.

#12: Det er desværre også det jeg mistænker... efterhånden er det hele "underhold jer selv - vi giver jer blot rammerne". Det er ikke skide fedt med et rent MP spil hvis "værdi" er væk efter 2 el. 3 år og så spiller ingen det... så er det sjovere at have en god SP del man kan vende tilbage til efter nogle års fra el. lignende.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 07-03-2011 15:48:09.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:47:32
Svar/Indlæg:
3065/208
EDIT: Skulle man erkende man er blevet ældre eller bebrejde konsolungerne? Vinder ungerne? Mor? Ender det med, at vi med historisk indsigt, nostalgiske følelser og en vis grad af selvindsigt, politisk bevidsthed og historisk ansvarlighed og fortvivlelse bliver gamle sociokonservative og pessimistiske bedsteforældre... velvidende at det jo ikke er døden der løber fra os??

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-03-2011 15:49:26
Svar/Indlæg:
15982/637
#14: Ja. I dag skal man bare underholdes.... den gang tilbage i "starten" da ville man gerne involveres ! 🙂

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 15:50:48
Svar/Indlæg:
3065/208
Pis i ungernes konsoller!!!!!!! 🤣

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 16:03:38
Svar/Indlæg:
857/27
#9 True, men man føler hele tiden 1 nemlig soap. Jeg synes ikke jeg kan samle mig i en person i MW2.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 16:13:51
Svar/Indlæg:
3065/208
Filmen 2012 minder visuelt meget om MW2...

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 16:33:45
Svar/Indlæg:
3065/208
#17 Det samme her. Jeg synes det virker som om de prøver at presse en slags virkelighedsopfattelse ned over hovedet på os, som handler om, at krig er forfærdeligt og uretfærdigt, i stedet for at gøre som i Indiana Jones 5... at lade hovedpersonen kravle ind i et køleskab, hvis han kan dirke låsen hurtigt nok da! for at undgå den nukleare død... men som jeg typisk opfatter nyere actionbrag, både fra Hollywood, EA og Activision, så skal der sgu personlighed til, før jeg gider dirke køleskabet åbent eller bare håbe på det lykkes for hovedpersonen. Ja, man bliver nok lidt mere kynisk af den form for massekultur og det er jo egentligt trist... henviser så her til mine ord i #14.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2011 17:27:03
Svar/Indlæg:
3065/208
Absolut at antage, at underholdningsbranchen IKKE ved, at børn i grupper, kan presse deres forældre til næsten hvad som helst... er dét ikke en fejl?

I en politisk virkelighed, hvor ingen har en vision, blot alternative virkeligheder, er det da ikke naivt at tro, at virkeligheden ændrer sig?

Robert Butler lyver, Pia Kjærsgaard lyver - og JEG lyver!