fra computer til fjernsyn/anlæg, bedste løsning

Media Center d.  08. marts. 2011, skrevet af buster87
Vist: 1553 gange.

buster87
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2011 19:42:54
Svar/Indlæg:
334/33
hej

jeg står og skal flytte og i den anledning bliver der rykket lidt rundt på mit it udstyr.

lige nu står det tæt på hinanden så jeg kan have mit fjernsyn og anlæg sat til over computeren.

jeg flytter i hus og det vil sige at min computer kommer til at stå oppe på 1 etagen og mit fjernsyn og anlæg nede i stuen.

vil stadig godt kunne hører musik og hvad jeg ellers nu har nede i stuen fra min computer af og styrer det på fjernsynet..

er åben for muligheder for både en færdig samlet mulighed eller en samle selv løsning

skal som minimum kunne afspille full HD

skal fylde så lidt som muligt. så hvis vi er ude i noget selv byg så noget mini atx/itx
har selv set på en boxee box som virker som en ok løsning

men hvad er den bedste løsning til dette??

hvis det kunne blive trådlåst vil damen blive glad da hun hader alle mine ledninger 😛


budget: omkring 2000-2500 gerne billigere



Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af buster87 d. 08-03-2011 19:53:40.
Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2011 21:01:00
Svar/Indlæg:
1771/62
Noget lignende det her ville da være fint:
http://www.komplett.dk/k/kl.as...
Og sådan kan du jo stadig køre det hele på 🙂


Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2011 21:01:53
Svar/Indlæg:
1771/62
Asrock, asus og andre har lignende løsninger, fandt bare lige dem fra msi hurtigt 🙂


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
08-03-2011 22:53:26
Svar/Indlæg:
4437/91
Hvis hun hader ledningerne så sig til hende at hvis hun planlægger at blive gravid er de trådløse signaler ikke særligt sunde for foster og børn 😛

OnTopic: Hvis du har diskene så kunne en billig NAS og en WD Live / AC Ryan være en mulighed. Ellers kan AMD's Zacate anbefales da deres nye APU har ret gode playback egenskaber.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2011 23:33:36
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg kender ikke så meget til #1 løsning. Men et alternativ i den pris klasse kunne være en PS3 (playstation 3) måske. Jeg har selv stået i samme situatision og der var løsningen en PS3. Ikke mange tænker over det, men en ps3 er faktisk en genial lille medie center også. Du kan streame musik, film og billeder fra din PC via internet (ps3 har internet til kabel og trådløs, så igen problem der). Men PS3 kan meget mere end bare det hvad film og musik angår. Som sagt kan den bruges som et godt lille media center. Jeg vil dog ikke lige til at skrive en hel novelle om hvad den kan nu.Men har det interesse så vil jeg da gerne i morgen skrive om hvad den kan. Hvis du kommer forbi Vejle er du da også velkommen til at kigge ind til mig så kan jeg give dig en personig demostratision. By the way PS3 med 320 GB harddisk kan fåes til små 2200 kr. og altså inden for dit bugget. En ting kan jeg sige dig i vært falld, jeg er hamrer glad for min PS3 som medie center. Det eneste jeg godt kunne tænke mig den kunne afspille var MKV filer. Og du forlanger Fuld-HD afspilning det klare den også. Men har det din interesse så sig til, så skal jeg nok lige skrive mere detaljeret om hvad den kan.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2011 23:40:34
Svar/Indlæg:
2246/14
http://www.hifipriser.dk/Produ...
skulle være en super god løsning... den har 1 tb hdd... og man kan købe en trådløs dongle til den hvis man ikke vil have ledninger... + den har vidst næsten samme software som wdtv live , og den er godt testet ;)
Har selv en wdtv live, og den er meget nem at bruge... selv min mor kan vidst finde ud af det...


buster87
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2011 06:38:24
Svar/Indlæg:
334/33
#1+#2 ser da interasant ud vil jeg lige se nærmere på

#3 haha vil jeg da sige videre til hende:)

har ikke nogen diske læggende jeg kan bruge så skal jeg også ud og købe. har kigget lidt AMD's Zacate følger lige en tråd om hvor kraftige de er da der er lidt diskussion om hvor kraftigt og godt det er til full hd afspillning

#4 tak for info.. det var en del du alligevel fik skrevet der:)
kigger lige nærmere på det.. men tror sku det bliver for dyr løsning hvis jeg kun skal bruge den som media center.. er ikk den store spille nørd så tror ikk ikk jeg får spillet på den også.. og vil også gerne have den kan spille alle formater. så ved ikk helt om jeg er ude i noget byg selv hvis det skal kunne lade sig gøre
mange tak for tilbudet om at komme forbi og prøve din playstation 3/media center del. men kommer fra sjælland af så der er lige langt nok:)

#5 ser faktisk meget fornuftigt ud ser lige nærmere på den




buster87
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2011 18:01:47
Svar/Indlæg:
334/33
flere gode forslag er velkomne 🙂


buster87
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2011 10:38:31
Svar/Indlæg:
334/33
bump



briankdk
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2011 11:27:12
Svar/Indlæg:
81/9
#3

God løsning (WD tv)

#4

Yep - den løsning brugte jeg også i 2 år - og det kunne GODT nok ses på strømregningen....... (ps3 er en ren strømsluger) - og man skal have PCen kørende samtidig....så tjaa tjiiing det koster.


briankdk
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2011 11:27:43
Svar/Indlæg:
81/9
#8

Den med en NAS og WD TV live - er en rigtig god løsning.


buster87
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2011 11:28:43
Svar/Indlæg:
334/33
#9 ok.. ja det må godt være noget der er strømbesparende og ik sluger alt for meget strøm

tror valget står mellem noget boxee box eller noget saml selv