CPU taget skade???

Bundkort / CPU d.  09. marts. 2011, skrevet af wendigo
Vist: 614 gange.

wendigo

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2011 14:30:03
Svar/Indlæg:
1069/157
Det er et spørgsmål jeg længe har brandt inde med, og nu må jeg bare ud med det.

Da jeg for ca. 4 måneders tid siden skiftede til socket 1156 system, tror jeg kom til at lave en fejl ved montering. Men er ikke sikker.
CPU køleren er en venomus x, hvor der sidder en pressure knob, som presser køleren ydeligere ned på CPu'en, for at få måske 1-3 lavere temps.
I manualen står der maks 70 lbs som man må spænde den med.

Da jeg monterede CPU køleren, glemte jeg at skrue pressure knob'en helt ud (så den kunne spændes til efter montering af køleren), og det resulterede i at da jeg fik spændt køleren, var der langt mere end de maks 70 lbs tryk på den presure knob som pressede ned på CPU'en, som der blev anbefalet i manualen. Fik afmonteret CPU køleren for at tjekke på skade på min i5 760. Men der var intet at se.

Men jeg har det stadig i baghovedet om CPU'en har taget skade indenunder. Hvordan kan jeg vide med sikkerhed at den yder som den skal?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af wendigo d. 09-03-2011 14:31:25.
Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
09-03-2011 14:33:36
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis den havde taget skade så havde den med garanti allerede brokket sig fra start 🙂 Så det er ikke noget jeg ville bekymre mig om, men se som en "lærestreg".

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2011 14:54:33
Svar/Indlæg:
3065/208
Der er vel backplate på... og trykket er helt vinkelret på processoren. De pins der sidder i soklen, er fjedre og kan som sådan ikke trykkes så langt i bund at noget lider skade på det plan. Hvis man tænker på dem som en flok græsstrå der står lodret og bliver udsat for et vindpust, vil jeg endda tro, at de pins i soklen er sådan konstruerede, at stråene ikke vil kunne røre hinanden - og kortslutte noget, men det er selvfølgeligt spekulationer :)