#14 Ja, det bør man nemlig. Det er også netop derfor jeg ikke render rundt og ringer på hos kristne, for at forsøge at trække min egen tro (ateismen) ned over hovedet på dem!
#16 Du kan starte med at spørge hvor længe siden det er jorden blev skabt. Det svar jeg fik, var i hvert fald HELT hen i vejret i forhold til, hvor gammel jorden er. Spørg hvordan det kan være, at man kan bevise, at planeter bliver til, ved at masse samler sig over LANG tid i rummet, og om det så er gud der laver dem.
Så kan du spørge hvordan det kan være, at dinosaurerne ikke er nævnt noget sted i biblen, de herskede trods alt på jorden i MEGET længere tid, end mennesket overhovedet har eksisteret! Derefter kan du spørge, om han ikke finder det pudsigt, at kristendommen opstår umiddelbart efter homo sapiens, dette kunne jo tyde på at det er mennesket der har opfundet gud, og ikke omvendt, da der har været liv på jorden i millioner af år, men ikke det mindste spor af kristendommen inden mennesket kom til verden.
Så spørg ham om gud svarer på folks bønner, det vil han selvfølgelig sige ja til. Spørg så, hvordan det kan være, at folk der har mistet et ben eller en arm ALDRIG får deres bønner besvaret, hvis de beder til at få deres ben eller arm tilbage. Det er sjovt nok altid KUN folk med en eller anden sygdom der får et positivt svar på deres bønner.
Har flere endnu, men find selv på resten 😀
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Invzr d. 17-03-2011 12:27:41.