sikkerhedskopiring disk

Software d.  19. marts. 2011, skrevet af busser
Vist: 685 gange.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2011 22:21:12
Svar/Indlæg:
1626/507
Har en helt ny acer bærbar, den skriver nogle gange, med et pop up vindue,,,,,at den vil have man skal lave en sikkerhedskopiring dis for fabriks standart,,,,hvad vil det lige sige, og er det meget vigtig at man gør det.
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2011 03:05:18
Svar/Indlæg:
2845/91
Det er så du har windows inkl drivere og deres medfølgende programmer på en disk så du kan installere derfra hvis du skal geninstallere widows, fornuftigt hvis du alligevel ikke har lyst til at installere din egen win uden deres ligegyldige lort på. 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2011 09:22:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg synes du skal gøre det, og selvfølgelig lave regelmæssig backup på eks. en ekstern harddisk 🙂

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2011 14:57:17
Svar/Indlæg:
1630/101
Som #2 skriver - så skal du gøre det STRAKS. Ellers skal du af med en formue for et backup / medie fra producenten en skønne dag 😉

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2011 15:28:12
Svar/Indlæg:
626/31
Nemlig, er du gal mand jeg har haft mange kunder i telefonen efter jeg har skiftet en HDD på en forsikringssag (Vi leverer i øvrigt altid den gamle HDD med tilbage og prøver at klone indholdet):
"Jamen nu virker computeren ikke".
Jo, den virker fint, du skal bare installere styresystemet igen som der stod på den vedlagte seddel.
"Jamen der fulgte ikke nogle skiver med, der var en recovery partition på den gamle HDD".
Det gjorde der nok ikke, og ja, der var sikkert en recovery partition, men den er ikke mere! Du fik sikkert at vide du skulle lave en sikkerhedskopi da du startede din computer op en af de første gange.
"Ja, men det gjorde jeg ikke, så skal forsikringen vel betale for at i lægger Windows på igen?"
Nej, det er ikke med i din forsikring, kun hardware, og det virker jo fint...
"Bla, bla, bla".
Nej, nej, nej... Ak