-> #0
Det står og falder med hvor tung en arbejdsbyrde du har om en 4-5 års tid.
Når det er sagt, så er de nye Sandy Bridge'er ret vilde (uanset om det er Windows eller Mac).
Jeg har selv en Early 2008 MacBook Pro, og det eneste der har fået mig til at overveje et skifte er, at jeg er begyndt at arbejde/lege med 1080p video (Premiere/After Effects). Mit Photoshop behov er fortsat dikteret af mit EOS 30D, hvortil computeren klarer opgaven uden problemer.
Vi snakker altså en computer der er omkring 3 år gammel, og jeg beholder den nok lidt endnu.
Hvis det er til uni. (og du specificerer hverken studie eller direkte behov), så ville jeg nok tjekke hvordan det forholder sig med kompatibilitet. Skal I bruge nogle bestemte programmer? Kan du udnytte jeres studienet fuldt ud.
Alle den slags småting, der måske virker lidt "lala", men hurtigt kan vise sig at være "røv!" - især hvis man møder, og tro det eller ej - de findes, nogle lidt småtbegavede højrøvede "IT eksperter" der står for den digitale infrastruktur.
"Alle" computere er, lige så fremtidssikre som de ikke er det - forstå mig ret. Hvis dit behov nu, er præcist det samme om 3-4 år, og din computer i dag kan håndtere det, så ja. Så er din computer fremtidssikker. Hvis ikke, tjah... 🙂