Kan det passe.. CDON

Hyggehjørnet d.  23. marts. 2011, skrevet af comicsdk
Vist: 1469 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2011 22:07:13
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har købt et tv hos CDON.
Det pakkede jeg så ud og hookede op til pc og antenne osv.
Så viser det sig at der er en fejl i skærmen, et lyst felt (går ud fra at det er det man kalder en pixelfejl) - jeg skriver så til CDON at jeg har tænkt mig at returnere tv'et og købe et andet hos en anden forhandler.
CDON svarer at jeg kan bruge min returret, men samtidig skriver de at jeg ikke kan udnytte returretten, såfremt tv'et har været i brug.

Så er det jeg tænker.. Hmm.. Hvordan skulle jeg kunne opdage en pixelfejl (eller andre defekter for den sags skyld) uden at tage apparatet i anvendelse..

Det skirver jeg så til CDON, de svarer at de kan reparere det og at jeg selv skal betale portoen for at returnere tv'et.
Holder det en meter?

Nu er min fordel så at tv'et er sendt med faktura, dvs. jeg har ikke betalt det endnu, derfor har jeg overvejet at sende tv'et retur, sikre mig at de kvitterer for modtagelsen - og smide girokortet af helvede til.

Men spørgsmålet er basalt set - er det mig der er forkert på den, burde de ikke ombytte tv'et eller give pengene retur (dvs. annullere girokortet) ?

Jeg købte engang et defekt grafikkort hos SHG og de tilbød mig straks mønterne retur, hvilket jeg tog imod - men er det kun SHG der i den slags tilfælde har en smuk service?

Lad mig høre hvad HWT-drengene mener?
Silent

Skribent
Tilføjet:
23-03-2011 22:11:30
Svar/Indlæg:
3223/205
Er det købt som Erhverv eller Privat?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2011 22:13:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Privat

Silent

Skribent
Tilføjet:
23-03-2011 22:20:27
Svar/Indlæg:
3223/205
Ifølge købeloven vedr. varer købt over nettet har du 14dages fuld returret uanset om du har taget varen i brug, dog skal denne være i væsentligt samme stand som da du modtog varen.

Normalt f.eks. hvis en vare er i stykker og denne skal til reparation skal butikken sende dig en retur label, men om du har krav på dette når du vil ophæve en handel skal jeg ikke kunne svare på 😉

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2011 22:27:13
Svar/Indlæg:
2246/14
Du har enhver ret til at retunere tv'et inden for de første 14 dage (medmindre du har ødelagt det self...), man skal selv betale returfragten, men du skal have den oprindelige fragt refunderet :)
(selv hvis der som hos cdon/coolerkit osv står at det ikke må have været brugt... det de siger er ulovligt)
EDIT:
hvis du bruger returretten skal du betale fragt, bruger du din ret til at reklamere så skal de betale fragten

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 23-03-2011 22:28:26.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2011 22:27:33
Svar/Indlæg:
2131/173
Fornemt.
Tak for svar, jeg sender bare det tv retur så.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2011 22:28:44
Svar/Indlæg:
2131/173
Det er fremragende.
Jeg syntes heller ikke lige det lød helt reelt, det de skrev.