Windows7 X64 ultimate preinstalleret?

Om siden d.  25. marts. 2011, skrevet af pvi
Vist: 905 gange.

pvi
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2011 03:05:06
Svar/Indlæg:
36/10
Hej HWT folkens

Faldt over en annonce hvor der står at windows7 x64 DK Ultimate er preinstalleret på maskinen.
Hvordan skal jeg fortolke det?
Selve Ultimate er langt mere værd end selve maskinen, det er derfor jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til det.
Jeg vil gerne købe maskinen udelukkende for Ultimate, men hvad hvis Win/HD går ned,så er det jo tabt?
Kan jeg lave en kopi af HD, og er det lovligt hvis jeg ikke har en rigtig licens?
Jeg havde en Ultimate prøve/beta engang, men det var en version der udløb efter x antal dage, kan det være sådan en version der er preinstalleret? så er det jo heller ikke meget værd.

Jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle smide dette ?, håber jeg ramte rigtigt.
Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2011 08:39:53
Svar/Indlæg:
2211/331
Hvis maskinen er "Clear" kan du lave en sikkerhedskopi hvilket win7 iøvrigt opfordrer dig til,det står man skal bruge op til 5 disk,men keg brugte kun 1 på min bærbare som er en HP G,,,,et eller andet (har den ikke hjemme) og den eer blevet brugt en enkelt gang,altså sikk. kopien


Benjih
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2011 09:07:11
Svar/Indlæg:
639/57
det kunne jo ogsaa vaere at personen har installeret den version som flyder rundt paa nettet overalt det er nemlig en ultimate version som sikkert er aktiveret med en loader 😉 har set flere laptops af aeldre aargang hvor folk har "koebt" win 7 ultimate til... virker lidt komisk


pvi
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2011 10:16:12
Svar/Indlæg:
36/10
#1

Mange tak for svaret, det er dog en stationær-pc jeg omtaler, men det er vel ligemeget?

#2

Tak der også.
Hvis det er lovligt er det jo fint nok, jeg har altid troet man skulle betale pr. licens man installerede.


sct_nicolaus
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2011 13:23:40
Svar/Indlæg:
48/0
#3

Det #2 snakker om er jo også ulovligt, man skal selvfølgelig betale pr. licens som du også selv nævner.


Benjih
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2011 13:45:33
Svar/Indlæg:
639/57
#2 ja det er ulovligt, det er en OEM version som ligger på nettet men det jeg mente var at du ikke skal regne med den er orig. andet end hvis du kan få et billed af selve Windows 7 ultimate klistermærket fra sælger hvilken jeg stærk tvivler på du kan 😉