Overclocker
Tilføjet:
25-03-2011 14:57:16
Svar/Indlæg:
92/16
Jeg synes ikke jeg har lavet andet end at søge og læse siden igår aftes nu for at finde ud af hvad fanden jeg skal gøre. 😕
Fik mine 3stk BenQ 21,5" LED G2222HDL og HIS Radeon HD 6950 igår, og kæft man hvor er jeg allerede begejstret for hvad jeg har fået for pengene.
Men men men 😕 Grafik kortet kommer jo med 2x DVI udgange og 2x mini DP. Så kører 2 skærme over DVI og den 3. (den helt ude til højre) med en "Sapphire Adapter Active miniDP to SL-DVI" altså miniDP til DVI. Den monitor har så store problemer med screen tearing som er der næsten konstant ved bevægelse i spil/film osv.
Kan slet ikke finde ud af om det er noget jeg kan fixe, noget der fixes via en Driver med lidt god tålmodighed eller hva fanden jeg skal gøre...
Folk siger det er et problem man ligeså godt kan give op med da man connector skærmene via 2 forskellige stik og derfor er problemet dømt til at ske.
Men seriøst så dumme kan de da ikke være inde hos ATI? De reklamerer jo med man kan have 4 monitors sat til, 2 via miniDP og 2 via DVI.
Skal jeg virkelig have et grafik kort med 3 af den samme udgang? Kan ummidelbart kun se den nye gtx 590 har 3 styks DVI og den er jo alt alt for dyr.
Ville et HD 6950 med 4 Displayports virke hvis jeg så bare køber en adapter til ALLE 3 Display ports? Så signalet vel totalt ens på alle 3 = problem solved. Eller hvad?
og hvis det faktisk virker, er det så den billigste løsning for mig? For det ville være noget lort, da jeg skal ud og give ~600 kr mere for det grafik kort da mit nuværende var på tilbud - plus 500 kr ydeligere for 2 adapters mere.
Håber der er nogen her inde der ved noget om det eller kan guide mig i den rigtige retning - Har sku lidt travlt da jeg har 14 dages returret jeg skal udnytte mig af.
På forhånd tak.