#4 den skulle yde bedrer ved store filer, men dårligere ved små, så vidt jeg har forstået det, dog har du mange nye features i den nye 1-2TB WD black disk, som man ikke har i 36gb raptoren, faktisk har raptoren kun 1 fordel, og det den fordel og også dens ulempe, nemlig 10k rpm mod 7,2k på WD black diskende.
hvilket givet mere larm, =på grund af højere rotations hastighed på skiverne, men også ofte lidt hurtigere harddisk, grundet den netop højere rotations hastighed.
Dog har de nye WD Black hdds, mange ting som kan opveje den lavere rotations hastighed de har, de har langt mere cache, + de har deres nye dual engine/dual cpu system + de har sata2 mod din gamle raptors Sata1 begræsning.
alt i alt skulle dette betyde at Raptoren moske var en smule hurtigere ved opstart af Windows og andre småting, men vil være markant langsommere end WD Black disken ved flytning af større filer + andre opgaver.
WD black disken bør heller ikk larme så meget som raptoren.
Sådan ser jeg i vært fald på det, men søg på google og find specifik tests hvis det er, de bør ku gi et bedrer billede. hvis WD Black disken ka matche eller næsten matche med en 74-150 eller 300gb WD raptor, så er den i vært fald klart hurtigere end den lille 36gb raptor, da det så vidt jeg husker var den langsommste af dem.