AMD/ATI 6000 Series Århus

Grafikkort d.  29. marts. 2011, skrevet af rasmusth
Vist: 675 gange.

rasmusth
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2011 14:42:35
Svar/Indlæg:
1/1
Hej allesammen

Jeg står i en situation hvor jeg har brug for at afprøve et sådant kort i mit hackingtosh system før jeg køber et. Grunden er at jeg i længere tid har haft store problemer med at få mit nuværende GTX285 til at accelerere OpenGL grafik ordentligt.
Derfor vil jeg høre om der er nogen fra Århus der har et kort, og om det er muligt at jeg kan låne det i en times tid, eventuelt mod betaling.

Håber meget på at høre fra en venlig sjæl.

Mvh.
Rasmus Hummelmose
Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
29-03-2011 15:53:04
Svar/Indlæg:
3636/386
Lidt OT, men jeg har selv overvejet sådan en Hackintosh med et ældre system, da jeg allerede har MacBook - så ville jeg lave Dual Boot på min maskine.

Hvad bruger du af udstyr i din?
Og hvordan har du fået det til at køre?


rasmusth
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2011 16:09:43
Svar/Indlæg:
1/1
Hej Verdenshersker.

Det kan sagtens lade sig gøre og det har jeg selv gjort i en længere periode. Da jeg primært bruger min computer til at udvikle på er OSX dog klart at foretrække og derfor piner det mig at jeg skal boote til Windows, hvis jeg jeg skal spille et eller andet.

Med det hardware du har pt. er du faktisk klar til at installere OSX med det samme. Jeg vil anbefale dig at bruge Nawcom's CootCD, og efterfølgende MultiBeast fra TonyMac. BootCDen emulerer en BIOS og lader dig installere fra en Snow Leopard DVD. Efter du har installeret kan du opdatere hele systemet til den nyeste version af OSX og installere MultiBeast. MultiBeast installere en bootloader ved navn Chameleon på harddisken som gør at du først og fremmest kan boote op i OSX uden problemer, men også at du kan vælge imellem hhv. Windows, OSX eller Linux(hvis du havde en sådan installation). Derudover kan du vælge mellen forskellige drivers.

Hvis du har brug for hjælp til det og du er computerkyndig skal jeg nok hjælpe dig via en IM :)

/Rasmus


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rasmusth d. 29-03-2011 16:10:56.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
29-03-2011 16:12:18
Svar/Indlæg:
3636/386
Har smidt dig en PM .)