Dell Ultrasharp U2410

Diverse d.  29. marts. 2011, skrevet af Grogak
Vist: 1306 gange.

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 18:56:39
Svar/Indlæg:
113/32
Har lige købt en ny dell Ultrasharp U2410 hos shg, da jeg ikke kunne finde nogen brugt, så det blev en helt ny, som blev hentet !

Får sat skærmen op og tilsluttet, men opdager til min store skuffelse, da den kommer ind i windows, på min hvide baggrund, at den har en død pixel oppe i nærheden af venstre hjørne, men stadig rimelig tæt midt på skærmen.

Kan sådan en død pixel genoplives igen. Synes jeg har læst noget om engang, at man måske hvis man er heldig kan få gang i en død pixel igen, eller er det bare mig som bilder mig selv noget ind ? :) eller er der intet at gøre ? Indtil videre virker det som en VIRKELIG lækker skærm ( med flatpanels indstillinger ) Virkelig lækre farver osv.

Hva gør jeg i sådan en situation ? Ombytter hos shg igen, og lader som ingenting og bestiller en ny fra et andet sted, eller kontakter Dell ?

Ville meget nødig aflevere den hos shg igen, da det er en tur på små 150km for mig. Kan self godt sende den, men vil ikke riskere noget.

Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Grogak d. 29-03-2011 19:01:09.
Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:01:47
Svar/Indlæg:
388/15
Ring til dell. Så sender de en mand der bytter den til en ny eller fikser den på stedet. :)

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:02:33
Svar/Indlæg:
1895/41
Der da kun 1 ting at gøre, hvis den har død pixel som du opdager med det samme. Så er det bare retur med den, det skal ikk forekomme på så fin en skærm 🙂

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:09:03
Svar/Indlæg:
113/32
#1 Vil Dell godt gøre det, når den er købt igennem SHG ?

Lyder som et dumt spørgsmål, men er ikke klar over det.

#2 Grunden til jeg spørg angående en pixel fejl, er at jeg synes jeg har læst at nogen firmaer og deres garanti, ikke dækker pixel fejl, derfor jeg spurgte om jeg bare skulle lade som intet og sige til shg at jeg ville benytte mig af min 14 dages retur, da skærmen ikke var noget for mig alligevel.

Men ellers en mega nice skærm indtil videre. Billeder har fået skygger og farver nu, som jeg ikke andede fandtes før :D

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grogak d. 29-03-2011 19:09:54.

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:11:12
Svar/Indlæg:
388/15

Jeg købte min gennem dustinhome, og ja. :)

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:14:18
Svar/Indlæg:
113/32
#3 Perfekt. Ringer til dem imorgen.

Tak for hjælpen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grogak d. 29-03-2011 19:15:00.

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 19:43:07
Svar/Indlæg:
1895/41
Hvis du selv har hentet din skærm i den fysiske butik har du altså ikk den 14dages returret 🙂

Men hvis der er fejl i produktet, så skal de naturligvis ombytte med mindre man kan udbedre fejlen. Og det kan man vel typisk ikke gøre ved en død pixel 🙂

Men hva ved jeg, kan være nogen er klogere. 🙂

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 20:09:04
Svar/Indlæg:
1636/115
Dette gælder Dell´s egen service!!!

På Dell Ulrasharp, Professionel og Alienware monitors bliver skærme med 1 eller flere "hvide" ,eller farvede på mørk baggrund, pixel ombyttet til nye inden for 21 dage fra købsdato. Efter 21 dage får man en refurbished.

På alle andre Dell skærme skal det være over 6 pixel.

Hvis det er en sort eller farvet pixel på en hvid baggrund skal der hele 6 pixel til før de ombytter.

Ved ikke hvordan det fungere fra Dell retailers som feks. SHG.

Jeg kan lige se om jeg kan finde et link.

Sub-pixel Bright Dot = A pixel that remains lit resulting in a white or colored dot on a full black background.
Ultrasharp, Professional, Alienware monitors = 1 or more warrants a replacement monitor
All other Dell monitors = 6 or more warrants a replacement monitor

Sub-pixel Dark Dot = A pixel that remains unlit resulting in a black or colored dot on a full white background.
Ultrasharp, Professional, Alienware monitors = 6 or more warrants a replacement monitor
"D" series monitors = 9 or more warrants a replacement monitor
All other Dell monitors = 6 or more warrants a replacement monitor

* A possible cure for a Stuck or Bright pixel is to try using Dead Pixel Tester (DPT)
http://www.dataproductservices...
* Once downloaded, start it by double-clicking DPT.exe
* Check Auto Cycle
* Change the speed to 250 (the fastest speed in milliseconds that it changes the background color)
* Let it run for 5 minutes and see if it unstuck the pixel. If not, try 10 minutes

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Timozzdk d. 29-03-2011 20:12:30.

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 20:24:06
Svar/Indlæg:
113/32
Så går ud fra min pixel fejl går ind under Sub-Pixel Dark dot, da jeg tydeligt kan se den på en hvis baggrund ?

Kan intet se på en sort baggrund

Så det vil sige at de ikke vil bytte min skærm ?! Med mindre der er 6 pixel fejl ?

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 20:33:08
Svar/Indlæg:
1636/115
#8 Det lyder desværre sådan. Men syntes du skal prøve at skrive til dell´s danske kundeservice.
Beskriv fejlen og at du har prøvet testen, hvis den altså ikke virker.
Skriv serienummer på skærmen og købsdato og sted.

Den kontakt jeg har haft med dell har altid været fantastisk.
Det er som at snakke med mig selv 😛

Jeg kan ikke finde det link med dead pixel policy fra dell. 😐

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 20:43:55
Svar/Indlæg:
113/32
Har lige ladet den kører 15 min ca, stadig det samme :(

Det er godt nok til grin, hvis jeg ikke kan få den ombyttet :/ 3700kr for en skærm, som stort set er værdiløs den dag den skal sælges + den store irretition hver gang min skærm er tændt :(

Håber da godt nok Dell vil gøre noget.

Ellers må jeg se om jeg kan benytte mig af min returret hos shg. Vil nu stadig mene, at selvom jeg har hentet skærmen selv, har jeg stadig 14 dages returret. Det ville da virke underligt andet. Jeg kan jo ik ligefrem komme til at teste skærmen hos SHG selv.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 03:24:23
Svar/Indlæg:
1124/68
#10 Der er desværre ingen returet hvis du har hentet den i fysisk butik, men ring og snak med dem, jeg er sikker på de er til at snakke med hvis du lige har købt den ;)
Held og lykke

Ps, vend lige tilbage når du har fundet ud af noget og lad os andre høre hvordan det går/gik ?

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 03:37:11
Svar/Indlæg:
8947/160
Som jeg læser det vil de da bytte den. Har du overhovedet kontaktet dell.?

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2011 08:55:44
Svar/Indlæg:
113/32
Nej, kom som sagt hjem med skærmen igår ved en 18:00 tiden, og der var det for sent at kontakte dem igår, da jeg fik den udpakket og sluttet til, så vil ringe til dem idag, når jeg kommer hjem fra arbejde.

#11 Hvorfor skulle jeg ik ha nogen returret, når jeg selv har hentet den ? Kan ik helt se forskellen på at få den tilsendt, eller hente en ting selv.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grogak d. 30-03-2011 08:58:15.

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2011 14:21:30
Svar/Indlæg:
113/32
Ringede først til Dell. De ville ik ha noget med det at gøre, når den ikke var købt i deres webshop.

Kontaktede så derefter SHG, og de sagde at jeg skulle lave en RMA, så ville jeg få mine penge tilbage, også selvom jeg har været inde i deres butik fysisk og hente den, fordi den stadig var "bestilt" over nettet i deres fysiske butik

Jeg ville dog hellere bare ville ha tilsendt en ny, men lader til jeg ikke kan undgå noget besvær, så jeg skal bestille en ny igen, ved ikke om det bliver SHG igen.

Men synes stadig det er latterligt at man ikke kan returnere en varer, fordi man har købt en varer fysisk, istedet for over nettet. Kan ikke se forskellen på de 2.

Arbejder sammen med en kollega, som er ved at uddanne sig til noget inde for advokater, og han siger at butikken SKAL tage tingen tilbage, uanset om den er købt fysisk i deres butik eller bestilt online. ALLE varer har 14 dages returret uanset hvad.