Tablets med quad core på vej

Litteratur d.  29. marts. 2011, skrevet af Emillos
Vist: 2489 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2011 19:42:50
Svar/Indlæg:
14079/622
Motorola Xoom kan blive den første tablet med quad core processor

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 20:21:17
Svar/Indlæg:
3854/175
De glemmer jo helt os med de store, dejlige, højtydende, stille, kolde, flotte stationære pc'er? Det er da klart fedest at sidde og game med et tastatur og mus for sig selv.. 🙂

Do I Sound Like a fanboy?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 21:21:15
Svar/Indlæg:
23132/740
Apropos fanboi, med fare for at lyde som en sådanne...

- så er jeg ret ligeglad med spec. Jeg ved ikke hvor mange "smart-phones" jeg har set, der alle lover guld og grønne skove på specifikationerne. Men hvad får man?

Hakkende menu. Hakkende animationer. Laggy internetoplevelse. Ringe batteritid, der dog kan ordnes med en såkaldt "task killer".

Jeg skal ikke bruge tid på task killers. Det skal bare fungere.

Lad os se dem skrive dét i specifikationerne, i stedet for ligegyldige tal der alligevel ikke udarter sig i en bedre brugeroplevelse.

Bare min mening...


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 21:34:51
Svar/Indlæg:
10398/435
#2, som Iphone ejer vil bare sige... 😲

Ej, seriøst. Kan ikke genkende Hakkende menu, Hakkende animationer, Ringe batteritid. Internet er som det er, jo laggy kan man vel godt sige.

Taskkillers er vist kun til phones som laver rigtig multithreading. Og det er så ikke iphone 😕 Ved ikke helt om det er godt eller skidt.

Hvad får man.. GPS, mail, spil og apps.

De må da godt stoppe Wayne i Iphone 5. Tror bare ikke batteriet er up to specs.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 29-03-2011 21:35:19.


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2011 22:12:23
Svar/Indlæg:
739/62
hvorfor ikke bare gå skridtet ud og bruge en 6 kernet top of the line cpu og et par 590 gpuér...
nå spøg til side, prøver stadig at finde noget at bruge en tablet til... :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 22:37:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Ofte følger brugeroplevelse også prisen på enheden. Men der er, som jeg ser det, fanboys i begge lejre, og de er lige dumme at høre på.

Vil bare gerne have noget der fungerer, og ikke er irriterende.

Apple er måske lukket land, ja. Men det er bliver lukket ind, fungerer til gengæld.

Omvendt er Android bestemt i fremgang og enormt lovende, og har langt flere muligheder for "mellem"-nørden.

De ultra-nørdere, jailbreaker jo dere enheder og jeg ved ikke hvad.

Imellem dét og os der bare gerne vil have tingene til at fungere, er spec. ligemeget.

Jeg aner ikke hvor hurtig CPU'en er i min iPod Touch, og jeg er reelt set ligeglad. Det samme gælder min Nokia 6700. Lortet skal bare fungere.

Syntes at der burde være langt flere producenter som skulle fokusere på reklamer med slogans alá: "Køb vores produkt. Det kan rent faktisk det vi lover."

- og igen. Jeg er ligeglad med om det er iOS, Android eller what-ever. Bare det fungerer.

Et alletiders eksempel er den Popcorn maskine vi har stående. Den kan 1.000 ting, men ingen af dem til perfektion. Til sammenligning kan en AppleTV (som udgangspunkt) ikke så meget. Men det den kan, gør den dælme godt.

Og nu var det heller ikke fordi det skulle være en Apple vs. Alle-andre, men mere end: "Jeg er ligeglad med antal kerner, operativsystem og RAM. Det skal bare fungere."

Men dialogen er ofte:

Hvorfor har du købt en over-priced Mp3-afspiller?
- Fordi jeg syntes den var nice...
Hva' kan den?
- Spille musik, video, gå på nettet og en masse andre ting.
Min telefon kan da også gå på nettet og en masse andre ting.
- Selvfølgelig. Men nu købte jeg den her fordi jeg synes den var nice.
Hvor hurtig er CPU'en?
- Det aner jeg ikke...
Opløsningen på skærmen?
- Den er vel fin nok. Kan sagtens læse hvad der står.
Min er på en gazilliard pixels.
- Hvorfor ser billede og tekst så så ringe ud?
Det er en software-ting. Det bliver rettet i en opdatering der kommer om to-tre mdr.
- Det ville jeg sgu være træt af. Mine ting skal virke fra dag ét. Hvordan er den på nettet?
Prøv at se hér. Se! Nu er jeg på nettet. Ligesom du er.
- Men det hakker jo af helvede til?
Det er ikke noget jeg lægger mærke til. Jeg ignorerer det bare.
- Det ville jeg få spat af. Det' også derfor jeg købte den her. Prøv at se. Helt glidende.
Det ser nice ud. Nåja. Men i det mindste var min telefon billig.
- I rest my case.

... og det er ikke kun én gang jeg har haft en samtale lig ovenstående. Og så har jeg endda været enormt flink ved personen med den anden gadget, for det er sgu ikke småting man skal høre på, af pis og lort - bare fordi der er et æble på ens produkt.

Der findes skam produkter der kan det samme, og endda mere, og nogle af dem er også ganske hæderlige konkurrenter. Men de koster, ofte, sjovt nok også det samme.

Jeg er ligeglad med æbler og androids. Bare det virker. Og når der er SÅ meget divergens i de forskellige produkter, skal der nok meget for at hive mig ud af Apple-lejren.

Det siger jeg ikke som fanboy, men som en forbruger der har vænnet sig til en Verden der er lidt mindre besværlig. Det er en lille Verden, ja. Men den fungerer perfekt til mit behov. Og igen, jeg er ligeglad med spec. 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 23:04:25
Svar/Indlæg:
3854/175
#5 må give dig ret i det du skriver.. Sgu ligeglad om jeg havde en smart phone med en 990X@5,5 GHz + 3x580 hvis brugerfladen hakkede og programmer og spil buggede.. Så ville jeg hellere have en iPhone f.eks. med en lille single core processor der passet til den men som jo på ingen måde kunne mÅle sig med 990X.. Men hvis bare at interface var lagfrit, glidende oplevelse og at du trygt kunne downloade programmer og spil uden bugs, malware og andet møg så ville jeg være mere glad for den..
Nu skriver jeg rent faktisk fra en iPhone. Jeg fik en valgfri mobil med abo i konfirmations gave af min mor (det var ikke noget jeg havde ønsket mig) og det var sådan set fordi at min gamle gamle slidte (udenpå) Sony Ericsson fungeret som den skulle og jeg egentlig var tilfreds med den, selvom alt hvad den kunne var at se klokken, spille lidt musik, regne og så selvfølgelig ringe og SMS (MMS mener jeg også)
Så fik jeg så det "gavekort" til en valgfri mobil med abo betalt.. Først ville jeg have en med taster da jeg hørte skidt om touch.. Så opdagede jeg så at der faktisk ikke fandtes en ordentlig mobil med taster - imo - så havde jeg så prøvet iPhone og den tiltalte mig med apps og det gode interface, og så tænkte jeg at hvis jeg skulle have touch, skulle det satme også være toppen af poppen.. Derfor Apple.. Jeg har snuset lidt til android på sony Ericsson, og HTC og syntes bare ikke det fungere ligeså godt som iOS, selvom min generelle holdning til Apple er at du betaler for design (som bestemt også er vildt lækkert) men stadig for meget ift hvad du får.. Og så er iPhone hvis du spørger mig, også en rigtig lækker mobil at se på, både 3GS (min egen) og 4'eren

#4 fordi at 580 gpu'er er clocket højere fra fabrikken 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 29-03-2011 23:09:38.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2011 23:07:50
Svar/Indlæg:
2957/206
#4 - Jeg ville elske at have en tablet til når man smider sig i sengen.
Se lidt film eller serier..
Smide WoW på den og chatte lidt (Hvis det er kommet langt nok til at der er lavet et tastatur til det in-game :p)

Jeg ville sku egentligt gerne have en Tablet.
Men jeg har på intet tidspunkt tænkt mig at betale det som en Tablet koster i de her dage, for de penge kan man jo få en 'Ok' Bærbar, eller en fin Medi-Gamer Computer 😕

Så igen, det er vel det samme med mobil-telefoner, de koster også de der 4000 for en "Standard smartphone", som man også kan købe næsten en hel Comp for.. Bah!


Anonym202031110209
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2011 08:48:33
Svar/Indlæg:
388/15
#2

http://newz.dk/android-2-3-ind...

I'm just saying.

Desuden synes jeg LG Optimus x2 kører væsentlig hurtigere end iPhone4. :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202031110209 d. 30-03-2011 08:49:38.


Salty
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 09:38:21
Svar/Indlæg:
330/33
#8 - Der skal nu heller ikke meget til at tæske hastigheden på en iPhone 4.. En ting er sikkert i hvert fald, jeg har købt min sidste iPhone, med udviklingen der er sket inde for Android phones.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 09:52:50
Svar/Indlæg:
2576/125
Ja, selv har jeg overvejet en android telefon. Men det der afholder mig fra at købe en er det latterlige design de fleste android telefoner har. Enten er den nogle grimme farver ellers er designet bare grimt. Udover det kan jeg ikke retfærdiggøre den pris en android telefon koster, når jeg ikke kan lide designet på dem. Det sat til side så fungere min 3GS jo upåklageligt, og har været jailbreaket en enkelt gang, men det blev droppet efter noget tid. Ja, det er ikke en super hurtigt mobil målt på specifikationer, men alt køre bare fyldende. Så indtil android telefonerne kommer med et federe design gider jeg ikke overveje dem udanset specifikationer, plus bruger oplevelsen skal være okay. Skal siges jeg ikke er æble fan, elsker deres design, men hader mange af deres systemer.


Xcalibur
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 09:55:15
Svar/Indlæg:
109/11
NoNig, det lyder lidt som om du snakker om smartphones for et år siden samt Android 1.x.

Der findes i hvert fald efterhånden en del telefoner, Android og iOS, som kører ganske godt og hurtigt.

Og så lige inden du giver folk flere gode ideer - TASKKILLERS er IKKE en god ting - i hvert fald i moderne Android OS versioner.
Programmer kan deles op i to klasser:
"Frontend programmer": Gør kun noget aktivt når du skal bruge programmet og når ikke programmet skal bruges kan det lige så godt lukkes ned.
"Service programmer": Programmer som, når de kører i baggrunden, også udfører ting, såsom starter alarm og får dig op, synkroniserer ting, opdaterer widgets, giver dig notifikationer og meget andet.

Udviklere kan bestemme, om programmet skal holdes i live, og hvis det skal det, så lader android det gå i standby og ligge i baggrunden. Hvis ikke programmet behøver at køre i baggrunden lukker android det enten helt ned, eller lægger det i en dvale tilstand, så det ingen resourcer bruger men hurtigt startes op igen. Hvis systemet bliver knap på resourcer lukkes programmet helt ned.

Hvis et et "Frontend program" dræbes helt af en taskkiller er eneste ulempe, at næste gang du skal bruge programmet skal det hele læses ind igen og startes op, og derfor koster det flere system resourcer og derved mere batteri end hvis det lå i baggrunden.

Hvis et "Service program" dræbes så starter Android enten programmet op igen, for at du ikke skal gå glip af nogle af de services programmet tilbyder, eller også risikerer du at servicen ikke starter og din alarm ikke går i gang næste morgen.

Så der er ikke rigtigt nogen god grund til at bruge taskkillers... tvært imod. Hvis systemet kører hurtigt med taskkiller, så er der noget galt med enten opsætningen af telefonen eller med et program som suger alle resourcer på en uhensigtsmæssig måde.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 10:27:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Af ren nysgerrighed. Har du prøvet at lege med nogle af de der tablets? 🙂

-> #8

Hvis den har en lige så velfungerende base som eks. iPhone 4, så er det jo interessant. Men hvis det blot handler om hvad der loader hjemmesider hurtigst, begynder det så ikke at minde lidt om benchmark, for benchmarkens skyld?

Det er jo også derfor spillekonsoller er så dejligt nemme.
Tænd, sæt spil i, spil dit spil til du ikke gider længere, sluk.

Der er måske en opdatering, en gang imellem, men det er sjældent.

Og folk er ligeglade med, om kammeraten har en computer der spytter 100x så mange frames ud. Fordi, i hans lille lukkede land, der er det nemlig hele brugeroplevelsen der skal hænge sammen, og ikke blot enkelte elementer, såsom 3Dmark osv.

Håber du kan følge min tankegang 🙂

Lige så fedt det er, at nogle telefoner er hurtigere end eks. iPhone 4, ligeså irriterende er det, at det kun er dén ene ting der fungerer på samme højde. Omvendt, så er det jo irriterende, at der ved iPhone 4 er den der antenneting, som jo så er med til at ødelægge brugeroplevelsen. Så det er jo ikke et perfekt produkt - men det er et ganske hæderligt forsøg. Ligesom det er det, at lave en telefon der er hurtig på nettet.

Fint. Men hvordan er dens musikbrowser? Hvordan er dens videoafspiller? Mailklient, etc. etc.?

Hvis det altsammen er lige så velfungerende som dens browser (der ikke bare er hurtig til at loade sider), så er det jo måske et af de produkter der rent faktisk lever op til det producenten lover det kan 🙂

-> #9

Det er bestemt spændende at følge Android :yes:

-> #10

Det er nok også det der har afholdt mig fra at smide pengene efter den slags smart phones, indtil videre. Netop fordi jeg har tænkt: "For de penge, får jeg sgu mere ved at købe en Nokia 6700 Classic og en iPod Touch ved siden af."

Hvad bruger jeg (primært) telefonen til?
Opkald og SMS

Hvad bruger jeg (primært) iPod'en til?
Noter
Internet
Mail
Spil

Jeg gik ud og undersøgte markedet, og har - selv i dag - svært ved at finde telefoner der slår dén kombination. Af samme grund sprang jeg ikke på iPhone 3 og 3GS. Til prisen, er det den bedste brugeroplevelse jeg har oplevet - som ikke var en iPhone 4.

Men den har til gengæld så også en sindssygt lækker skærm, og som jeg sagde før: Jeg er nok blevet fanget for meget i Apple-land, til at kunne omskole mig til produkter der gør tingene på en lidt mere besværlig måde. Det er småting, ja. Men det er småting man lærer at sætte pris på, ligesom andre nørder sætter pris på at kunne pille i alle indstillinger osv.

Jeg er bare blevet til lidt af en konsol-forbruger. Jeg køber mit bras, er ligeglad med spec. - det skal bare fungere. 🙂

-> #11

Men kan vi ikke blive enige om, at der findes produkter der ikke har det problem (det så være Android og iOS)?

Man burde være i stand til at bruge produktet som man lyster, uden at skulle lukke programmer ned, fordi de suger ressourcer. Jeg ved ikke hvad version deres telefon har kørt af Android (pyha, det begynder altså at blive til en Apple vs. Android det her 😳 ), jeg ved bare, at de sommetider døjer med batteritiden på deres HTC-telefoner.

Og det er ikke fordi der er noget i vejen med Android eller HTC. Det understreger bare min pointe - især fordi de to brugere er piger, så kan det være at de fleste er med på hvad jeg mener.

For folk der ikke er så teknisk kyndige og reelt set ligeglade med sådan noget: Så skal det jo bare fungere.

De skal ikke trykke sig ind i en eller anden menu, for at lukke programmer ned der sluger ressourcer.
De skal ikke tænde og slukke for 3G, når (ikke) er Wi-Fi, det skal køre af sig selv.

Og når først man vænner sig til en Verden, hvor den slags bare kører - så er det svært at vende tilbage til "det åbne og frie nørdeland". På samme måde, som det kan være uoverskueligt for folk, uden den vilde tekniske snilde, at forstå hvorfor deres telefon/tablet/fjernsyn hakker, hvorfor brugeroplevelsen ikke er helt i top. De er jo kæft-ligeglade med spec.

Lortet skal bare fungere, fra dag et 🙂


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 15:13:39
Svar/Indlæg:
4337/121
@Nonig. I agree.

Efter mit skifte til Apple hardware og software for ca 4år siden har jeg haft et stort 😀 på hver gang jeg har benyttet min komputer.

Da jeg levede i Windåse/alm PC land var det mere med denne på :no: 😴 🤣 ☹ 😩 :'-( samt hyppige geninstallatiner.

Jeg vil heller betale dobbelt for produktet der bare virker og holder hvad det lover end betale det halve og så ærge mig over at det ikke virker som lovet.

Husk brugeroplevelsen er en del af produktet du har betalt for og de fleste vil da heller betale sig fra en god oplevelse end en dårlig.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 16:31:53
Svar/Indlæg:
4337/121
Sådan kan det jo gå når man selv ejer fabrikken http://www.appleinsider.com/ar...

http://en.wikipedia.org/wiki/A...

Wrooom wroom...!!!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 30-03-2011 16:33:52.


jakob3k
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2011 20:20:17
Svar/Indlæg:
440/3
#14
Øehm... Hvem ejer hvilken fabrik?


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2011 03:03:17
Svar/Indlæg:
4337/121
#15
Nu er den nye A5 SOC godtnok lavet på en samsung fabrig men jeg er ret sikker på at det er Apple ansatte der har designet den og det gælder også A4 men de købte så hvidt jeg husker en SOC producent/fabrik+inginører i 2001 eller noget 😉


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2011 07:00:45
Svar/Indlæg:
10398/435
The A5 contains a dual-core ARM Cortex-A9 MPCore CPU and a dual-core PowerVR SGX543MP2 GPU.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2011 10:21:10
Svar/Indlæg:
1495/34
Asus skulle være på vej med et par nye tablets, bliver spændende og se hvad de kan

PS: Jeg flyver nogle gange om året, og har siden 2006 brugt en Sony PSP (var en gave) til at se film på - ville godt have en tablet, men betaler ikke 4-5000 kr!


jakob3k
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2011 17:03:06
Svar/Indlæg:
440/3
#16
Jo, men nu omhandler denne nyhed jo ikke A4 og A5, og Apple ejer såmænd ikke ARM-arkitekturen. 🙂