Bedste billige NAS

Media Center d.  30. marts. 2011, skrevet af tbra
Vist: 2835 gange.

tbra

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-03-2011 11:03:30
Svar/Indlæg:
1/1
Håber i kan hjælpe lidt.

Jeg overvejer at købe en NAS i 1000 kr klassen betaler gerne mere for kvalitet.

Det skal primært bruges til streaming til en xtreamer og lidt bittorent.

krav er den skal være forholdsvis støjsvag og skal helst ikke bruge særlig meget strøm.

Har set man kan købe en NetGear ReadyNAS DUO med 1 TB disk til 999 kr for tiden er den noget værd?

Vh Tim

Djarko89

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2011 12:47:49
Svar/Indlæg:
46/6
Jeg har lige købt en readyNAS duo, og den streamer perfekt til min ps3. ydermere kører torrentklienten super godt.
den er forholdsvis nem at sætte op, men jeg er ved at blive sindsyg over hvor langsom den er til at reagere når man vil browse dens indhold igennem explorer (win7).
jeg synes yderligere at den er ret langsom til at tage backup af mit usb-drev.

Jeg ved ikke om det negative skyldes min opsætning:) jeg arbejde med den trådløst med ukendt hastighed (under 54mb) og mit usb-drev kører 2.0.

ydermere er kørsel af videofiler (trådløst) fra min nas til computer gennem explorer IKKE en option. der arbejde mit setup alt for langsomt.

men som sagt, perfekt torrent klient og streamer super godt, men kræver for mit vedkommende en god portion tålmodighed.

og mener den kører 35Watt på fuld belastning med 2 harddiske. blæseren er IKKE lydløs, men kan skiftes:)

Men jeg er mere end godt tilfreds med den, til mig forbrug^-^

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Djarko89 d. 30-03-2011 12:51:32.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 13:12:23
Svar/Indlæg:
2263/135
Nu har den jo ikke alverdens meget ram at gøre godt med, så nok derfor den er langsom.

sneakybassen

Nørd
Tilføjet:
30-03-2011 13:17:24
Svar/Indlæg:
141/13
ReadyNas Duo giver bang for the buck vil jeg mene, men jeg har selv haft en hjemme til test, og den tilfredsstiller ikke mine behov. Jeg synes ikke den leverer høje nok overførselshastigheder, særligt ikke hvis man forsøger at skrive til den over netværket. Har testet fra 2 forskellige maskiner begge med Gbit kort, en D-Link DIR-655 router og standard konfigurationen med én 1TB disk. 10MB/sec er langt fra imponerende. Om det er Windows der er piv ringe til at overføre filer til en anden netværksenhed (skrive på en ressource på netværket) skal jeg ikke kunne sige.

Når tingene ligger på den leverer den ok, læse hastighed fik jeg til omkring 40MB/sec, hvilket fint tillader streaming af HD og meget andet. Jeg fik ikke testet streaming til min PS3, men til PC fungerede det ganske fint.

Hvis du skal have en billig boks er det et fint bud, men forvent ikke det helt vilde.

Mvh
Sneakybassen

kedde2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 13:42:25
Svar/Indlæg:
704/19
Gå den rigtige vej i stedet for at betale for at få et "skod" produkt..
Jeg vil anbefale dig Synology eller Qnap.
Har selv haft en DS411+ kort, men returnerede den fordi jeg hellere vil bygge en hjemme server selv :)

Djarko89

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2011 20:42:27
Svar/Indlæg:
46/6
En update til mit indlæg.
Har lige ændret min MTU på mit trådløse netkort manuelt (til 1430).
Nu kører det perfekt fra Win7 explorer, kan afspille film og browser væsentligt bedre 😀 så en tommelfinger op for den billige readynas fra min side 😛

allando

Superbruger
Tilføjet:
30-03-2011 23:13:10
Svar/Indlæg:
622/19
Har lige selv købt den nye QNAP ts-112 og har ikke fortrudt. Bruger den også til streaming, torrents og backup og det spiller sgu bare 🙂 Der er rigeligt med indstillinger og tweaks til den. Det er sgu dejligt.
Synes også den er lydløs.

tbra

Erfaren rotte
Tilføjet:
01-04-2011 10:06:21
Svar/Indlæg:
1/1
Valget faldt på en QNAP ts-112 med en 2tb disk så håber det bare spiller 🙂