Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2011 17:35:02
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg tænkte lige lidt her til formiddag (Det sker ikke så tit, så det er med at udnytte tankerne når de er der)
Der kommer f.eks. en bruger ind i købmandsafdelingen med et eller andet - lad os sige han har et bundkort der kan et eller andet, han har betalt 800 kr for det for to uger siden, så han sætter det til salg for 500 kr og venter spændt på udviklingen.
Inden der er gået tres sekunder, er der fem bud - alle under de 500 kr, og sælger tænker; Hva' pokker.. har jeg lavet en slåfejl.. Næ, der står sgu da godt nok hbo 500.. hvad mon der er galt.. hmm.. tager lige en kop kaff og spekulerer lidt over det..
Så kommer der et nyt bud, denne gang på 350 kr, og vores kaffdrikkende sælger tænker; det var da lige godt groft!
Så siger budmanden; Jaaamen det der bundkort er jo brugt!
-Ja, det er brugt i fjorten dage, dvs der er garanti og alting, jeg har den originale emballage, jeg har kvitteringen, jeg har det hele, alt har jeg, siger sælgermanden så.
Jaaaamen brugt hardware mister LYNhurtigt værdi, siger budmanden så
Og han uddyber; og i øvrigt vil jeg hellere ha' et andet bundkort, så du får ikke mere end 350 kr for det dér.
Og det hele ender med at sælgermanden får en depression (eller en hjerneblødning) og sælger sit stort set spritnye kort for 300 kr til en hattenål af en køber.
Så er min (dybe) tanke..
Når vi handler hardware og ikke vil betale for det, sparker vi så ikke os selv i røven?
Jeg mener.. jo mere vi dumper priserne når vi skal købe, jo mindre får vi vel for det hardware vi så selv vil sælge dagen efter.
La' os høre hvad HWT-drengene siger til mine dybe tanker - kom glad!