Hjælp: Bærbar med boot problem

Diverse d.  01. april. 2011, skrevet af Noxity
Vist: 805 gange.

Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
01-04-2011 16:38:44
Svar/Indlæg:
65/53
Hej HWT,

Jeg købte mig for nyligt en Acer Aspire TimelineX 3820TG bærbar (den kom med posten i onsdags) som allerede har fået problemer.

I går inden jeg gik i seng, virkede min computer optimalt, men nu hvor jeg er kommet hjem fra arbejde og skal tænde den, vil den ikke starte som den "plejer".

Den når kun til skærmen hvor man kan trykke på F2 for at komme ind til BIOS. Jeg fik googlet mig frem til at det formentlig kunne være en ramblok som er død så jeg besluttede mig for at teste det. Det hjalp ikke at skifte rundt på dem/pille en ud.

Er der nogen som har nogen idé om hvad det kan være og hvordan det evt. kan løses?

Jeg står i den situation at jeg rejser til Kreta på torsdag i næste uge og er væk i et længere stykke tid (ø-hop) og ville egentlig gerne have en funktionel bærbar med.

Hvordan er jeg stillet mht. pengene tilbage? Der er ikke gået de 14 dage hvor man har fortrydelsesret og hvis der allerede på 4. dagen er problemer, kan jeg ikke se nogen grund til at beholde maskinen. Jeg har ihvertfald ikke tid til at sende den til reparation, da jeg jo står i noget af et tidspres.

Endnu værre er det at den er købt online, så jeg kan ikke bare gå ind og få den byttet i en butik.


Over and out,

Noxity.
Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
01-04-2011 17:14:20
Svar/Indlæg:
4982/47
Personligt ville jeg bare sende den ind på fortrydelses retten, jeg gider ikke RMA hardware som ikke virker ved ankomsten eller et par dage efter allerede er i stykker 🙂 Komplett har vist sig meget overbærende på dette punkt ifh til mig 😀

Men det er ikke alle forhandlere som tillader folk at sende defekte ting tilbage på retur/fortrydelses retten.

Sender du den ind til RMA, så skal du jo vente op til 2-4uger med at få den igen.

Ifh til selve problemet, kan det også være HDD´en som er defekt, det hjælper dig næppe ret meget hvis det er den eller andet, det skal jo sendes ind som en hel bærbar jo


Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
01-04-2011 17:32:56
Svar/Indlæg:
65/53
#1 Jeg satte en ny SSD i maskinen da jeg fik den om tirsdagen og den spillede efterfølgende uden problemer. Jeg kan godt prøve at sætte den oprindelige harddisk i, men hvis harddisken som sidder i, ikke virkede, ville den så ikke komme længere end bios og komme med en fejlmeddelse?


Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
01-04-2011 18:37:54
Svar/Indlæg:
65/53
#1 Jeg har prøvet at afmontere SSD'en og putte den originale HDD i og den virker nu igen. Lækkert det ikke var maskinen, men alligevel irriterende! Tusind tak for tippet cocio :)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
01-04-2011 19:02:39
Svar/Indlæg:
4982/47
#3

Så lidt da 🙂 men stadig lidt syndt, hvis det så er den SSD den er gal med istedet


Noxity
 
Overclocker
Tilføjet:
01-04-2011 19:10:22
Svar/Indlæg:
65/53
#4 Ja det er sq træls at gå fra SSD speed til 5400rpm. Forhåbentlig kan jeg nå at få en ny inden jeg rejser. Ellers kræver jeg pengene tilbage 🙂