ASUS N53SN SZ187V

Diverse d.  01. april. 2011, skrevet af Canoon
Vist: 1844 gange.

Canoon

Erfaren rotte
Tilføjet:
01-04-2011 20:37:33
Svar/Indlæg:
1/1
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Jeg overvejer at købe den lap der, når de kommer på lager d.4 maj.
Er det et godt valg eller kommer der snart noget andet nyt der også kunne være noget værd?

Er der nogen herinde der er ejer af en Asus N53SN og kan fortælle lidt om hvad deres oplevelse med maskinen er?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Canoon d. 01-04-2011 20:40:54.
Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2011 02:02:59
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 tror ikke du skal regne med at der er nogen der har den.

er 99% sikker på at maskinen først bliver leveret/udgivet fra Asus den dag komplet får dem.

Da Geforce GT550mobile er helt nye, og Sandy bridge først lige har fået deres B3 steppings nu = først nu de kan genudsende og sælge Sandy chipsets i produkter.

Ka dog på forhånd sige dig at GT550 næppe bliver hurtigere end nuværende GTX460mobile er det.

Så ydelses messigt tror jeg ikke du skal forvente dig det helst store, moske lidt noget i still med 9800GT eller 8800GTS/9800GTX i desktop udgaven, preformance messigt, dog med DX11 og lavere watt forbrug, da et GT540mobile yder ca som et 9600GT desktop kort.

Canoon

Erfaren rotte
Tilføjet:
02-04-2011 02:23:41
Svar/Indlæg:
1/1
#1 Det var også en af de modeller der er tilgængelig i øjeblikket jeg tænkte på, men det skulle jeg nok også have skrevet 🙂
Kommer B3 steppings til at gøre en betydelig forskel i ydelsen?
Opdateringen af gfx er jeg sådan set fuldstændig ligeglad med. Det er bare det, at skal man have den model der både har core i7 OG en full hd skærm, så er der ikke andre muligheder en bærbaren jeg linkede til i første indlæg.

Jeg havde nupset denne, hvis den da var tilgængelig nogen steder:
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2011 05:55:37
Svar/Indlæg:
4536/104
#2, Tja, B3 steppingen = fejlen i sandy bridge chipsettet løst = ingen sata problemer.

De første revisions/steppings, havde jo fejl på. Ved dog ikke om vi snakker 1 eller 2 , siden den nye hedder B3.. men det kan eneligt også være ligemeget.

Hvis du havde købt en med fejl på, skulle den dog kunne ombyttes på intel/dit købssteds udgift.

Men da de tilbage holdte/valgte ikke at sælge ud af nogen af sandy bundkortne + bærbarende, dengang Intel fandt fejlen, så tror jeg neppe at du vil få fat i en med fejl på.

rollawow

Newbie
Tilføjet:
25-06-2011 11:40:14
Svar/Indlæg:
1/0
#0 Jeg har selv kigget på samme model med interesse, men kan ikke finde info nogen steder vedr. støjniveau. Er der nogen her der ved noget om det? Eller ved hvor på nettet man kan finde info om specifikke modellers støjniveau?

Hardware-specs. er vist rigeligt til website-udvikling (photoshop, editors etc. kørende på samme tid) + hd film etc. uden at køre de vilde spil. Men for mig er støjniveauet meget afgørende.

Er der nogen her der kender noget til varmeudvikling for denne hardware i ASUS-sammenhæng? Måske baseret på generelle betragtninger for denne type hardware fra andre producenter?

p.s. dette er ikke et forsøg på at hijacke en tråd, men et forsøg på at bringe mere relevant info på banen om denne interessante model 😉

Jeg håber der er nogen her der kan og vil byde ind. På forhånd tak.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rollawow d. 25-06-2011 11:41:25.