Sandy bridge udskiftning

Hyggehjørnet d.  03. april. 2011, skrevet af Hakankitir
Vist: 967 gange.

Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2011 18:07:11
Svar/Indlæg:
714/95
Hej Alle


Jeg vil gerne have ombyttet min sandybridge motherboard som er den revision med fejl på chipsettet. Hvad skal man gøre i denne process? Skal man ringe til forhandler og be dem om at ombytte eller hvad?`


PFT
BoomeNator
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2011 18:15:08
Svar/Indlæg:
23/5

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Har været igennem møllen 😐


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2011 18:18:20
Svar/Indlæg:
1375/88
Nu ved jeg ikke hvor du har købt det henne, men det ville jeg da gøre.

Her er iøvrigt hvad Proshop skriver.

Grundet en designfejl i chipsettet til Intels Sandy Bridge platform, kan ejere af bundkort med disse opleve, at SATA-funktionaliteten forringes over tid.

Intel har tilbagekaldt hele produktserien for så vidt angår bundkort, men da der næppe vil kunne leveres nye, fejlfrie bundkort før til maj eller april, anbefaler vi at man køber sit udstyr nu, og får det ombyttet så snart Intel og kortproducenterne begynder at sende de fejlrettede chips på markedet.

Har man allerede investeret i en Sandy Bridge-baseret løsning, skal man være opmærksom på at fejlen kun berører brugere, der har behov for mere end to SATA-enheder i systemet. Det er kun de indbyggede SATA300-porte der risikerer at blive berørt af fejlen, mens SATA600-portene kører på en separat controller, som ikke er berørt.

Kontakt eventuelt vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.



MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2011 20:18:48
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg kontaktede forhandleren jeg har købt mit hos og de sagde at jeg bare skulle pakke mit bundkort sammen og komme ind i butikken og så ville jeg få udleveret et nyt B3 kort.


CleanC
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2011 20:44:38
Svar/Indlæg:
567/26
Jeg fik det samme at vide som MartinRos - nu venter jeg bare på at Føniks tager sig sammen og får det på lager i Kbh 😴


BoomeNator
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2011 20:49:47
Svar/Indlæg:
23/5
#3
Det er nu ikke alle der yder denne service... desværre 😕
Så kan man kun få det næst bedste - sende det til Produktcenten.
(i mit tilfælde Asus Danmark)

/BoomeNator


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 12:28:01
Svar/Indlæg:
714/95
Lidt update,

Så fik jeg hørt mig ad hos computersalg hvad der procedure var for udskiftning.
Det var ikke helt nemt da jeg skrev en email 3 dage siden uden at få svar fra dem. Jeg har nu være på deres live chat og der var bedskeden sådan:

den eneste måde vi kan gøre det på er at du så bestiller det nye bundkort til afhentning hos os. Og så når det er ankommet hos os, så kommer du ned med dit gamle bundkort og så overfører vi pengene tilbage til dig. og så kan du køre med det nye bundkort med det samme

Kan det være rigtig at man skal betale for et nyt produkt for at få ombyttet. Godt nok kommer pengene tilbage men man ved jo aldrig hvor lang tid det kan tage.

Hvad er jeres meninger?


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 12:32:30
Svar/Indlæg:
3746/627
har selv lige bestilt at Asrock extreme 4.
Men som jeg læser fejlen, skal man bare benytte 6 Gbps portene istedet, er dette ikke korrekt?
Så skulle man ikke opleve nogle problemer vel ?


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 12:39:53
Svar/Indlæg:
714/95
jo det siger de men bryder mig bare ikke om at jeg ikke kan udnytte alle porte hvis jeg vil. Det med at man også ved at det er defekt er hellere ikke fedt. Hvis mine dyre ssd diske på en eller anden måde tager skade så er det hellere ikke fedt. Hvis man så en dag fik lyst til at sælge den så kan man godt regne med at få mindre for versionen som er defekt


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 17:10:33
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, som udgangspunkt skal du henvende dig til forhandleren da det er her ud har indgået handel.

#6, nej det lyder underligt. De kan ikke forvente du har 1500kr ekstra som skal tages i brug for at du kan få byttet dit kort.


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 18:16:21
Svar/Indlæg:
1375/88
#6 Nej, det er ikke rigtigt at forlange at du køber et nyt.
Produktet er leveret med en fejl, som iøvrigt er erkendt af producenterne, derfor kan du benytte dig af de 2 års reklamationsret som der er på produktet.
Som udgangs punkt er det aldrig dig som kunder der skal, hverken henvende dig til producenten, eller have udgifter i forbindelse med en ombytning.
Det er forretningen hvor du har handlet som skal tage sig af alle disse ting jvf. købeloven. http://kortlink.dk/forbrug/8x6...


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 21:21:54
Svar/Indlæg:
714/95
Han havde snakket med sin overordnede og han havde sagt det var sådan det skulle foregå. Så ville der gå nogle dage før jeg får mine penge tilbage


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 21:28:31
Svar/Indlæg:
549/118
det er da den værste gang ævl de lukker ud til dig..du skal på ingen måde punge op med penge for at få udskiftet dit bundkort. de skal bare ombytte det uden vrøvl..
jeg kørte ud med mit til shg, de havde ikke det hjemme det skulle byttes til, men krediterede bare pengene til mig så jeg kunne købe et andet


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2011 21:42:15
Svar/Indlæg:
10398/435
#11, det er sikkert bare noget han lukker ud.. loven siger noget andet.