Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2011 22:16:29
Svar/Indlæg:
171/14
Hej alle sammen!..
Hold da op, det er ved at være længe siden jeg har skrevet et indlæg herinde på Overclocking.dk, eller Hwt.dk som det hedder nu om dage. Men sagen er den, at jeg endelig skal til at skrue en stationær sammen igen! Det kribler allerede i fingrene og stjerneskruetrækkeren for at komme igang.
Sidst jeg lavede et system var AMD64 3500+ det store hit, og Half-Life 2 blev spillet til døde. Men nu er tiden godt nok ved at være til et nyt system. Har sidenhen spillet på en bærbar men den er altså temmeligt utilstrækkelig!..
Jeg mangler sådan set i øst og vest, og det eneste jeg har som kan bruges er en Razer mus og min musemåtte. Alt andet skal jeg ud og have fat i!..
Budgettet ligger omkring 9-11k, og jeg vil helst ikke derover. Mit udgangspunkt var 7k, men det griber om sig lige pludselig. 😳
Computeren skal være stille, gøre som der bliver sagt, og trække alle de spil jeg ikke har prøvet de sidste mange år.
Jeg vil meget gerne have kommentarer til de stumper jeg har kig på, om der er andre ting jeg burde kigge på indenfor prissegmentet, og om der er nogle steder jeg kan vælge nogle billigere løsninger - uden at gå på kompromis med kvalitet/ydelse!..
Jeg vil ligeledes forsøge at købe så mange ting som muligt ved samme forhandler, men der er jo altid noget som ikke er til at få der og dér.
Here goes:
CPU: Intel CoreT i5 Quad Processor i5-2500K
CPU køler: Cooler Master Hyper 212 Plus
Mobo: ASUS Sabertooth P67, Socket-1155
SSD: OCZ Vertex 3
RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB
PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 600W PSU
GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX
Kabinet: Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort
Drev: Samsung DVD±RW burner, SH-S223C
Tastatur: Tastatur: Logitech Illuminated Keyboard DK
Skærm: BenQ 24" LCD G2420HD
Trådløst netværkskort: D-Link Xtreme N PCI Express Desktop
Jeg har ikke lige regnet den samlede pris ud, men vi ligger givet vis omkring de 11.000 kroner.
Hvad siger i til det?
Ser der fornuftigt ud?
Er der nogle steder jeg kan spare nogle kroner?
På forhånd tak for hjælpen!
Skal lige ind i hardware ræset igen. 🙂