#6 Det svinger en del. Der er Samsung 2233RZ, den er i den billige ende, farverne er ikke helt så gode som f.eks. BenQ XL2410T (som jeg pt. mener er den bedste 120 Hz skærm). Kan dog kalibreres til at vise et OK billede.
Dog er 120 Hz langt det vigtigste når vi snakker gaming skærm, ISÆR til FPS, 60 Hz er næsten til at græde over når man kommer fra en 120 Hz.
Husk det kræver din PC er rimelig uptodate, afhængig af spil selvfølgelig, hvis den maks kan spytte 60 fps ud, er du ikke særligt meget bedre stillet end en med en 60 Hz skærm.
Man skal ikke meget under 85-90 fps (for mit vedkommende) før fordelen ved 120 Hz svinder ind, men over 100 fps er perfekt for mig. Her kører spillet genialt, så smooth og flydende at det er en fornøjelse at spille. Forskellen er enorm. Du kan reagere langt hurtigere og det giver et helt andet feel = du får faktisk en fordel i hurtige online spil 😎
Selv når du roder rundt i Windows er det meget mere flydende, musen hakker ikke rundt, som den gør på 60 Hz. Den er HELT flydende i bevægelserne og det samme er vinduerne når du trækker rundt i dem.
Det kan ikke beskrives meget bedre, det skal opleves.