Pixel fejl er vi dumme eller produkcenterne snu ?

Diverse d.  11. april. 2011, skrevet af 1bob1
Vist: 2146 gange.

1bob1

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:03:52
Svar/Indlæg:
25/6
Har i osse siddet og "stirre"på en Dum prik,der enten lyser eller bare er samme farve hele tiden på jeres skærm?
Der må være så og så mange fejl indenfor sådan et område?

Er pixel garanti, en nem måde at undgå at tage lortet retur?
Der er en lille plet i deres forrude(plads til en lastbil)men det betyder intet i det daglige.
Skal vi bare acceptere at der er sådan? 😕
Der er kun os der kan ændre det...
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:15:34
Svar/Indlæg:
7765/230
øøhhhhhhhhh nej.. sådan en har jeg ikke siddet og stiret på.
men du ku jo så starte krigen og begynde med at forlange en ny skærm....held og lykke med det.. 😛 🤣 🤣

rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:16:27
Svar/Indlæg:
1029/82
Det har jo noget at gøre med kompleksiteten af at bygge LCD skærme (f.eks.), som tillader producenterne et hvis antal pixels som er defekte. Det kan vist ikke helt sikres imod under produktionen.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
11-04-2011 11:18:16
Svar/Indlæg:
7881/1165
#0: Tjaaa, nu er det oftest sådan at producenterne har en form for 1., 2., 3.sortering af deres skærme.
Så jo flere penge man giver for sin skærm, jo mindre chance er der for at der er pixelfejl. De proffe skærme har jo oftest en 0-pixel-fejl-margen. Så hvis man helt vil undgå fejl, må man jo betale for det, og det ser jeg som sådan ikke som et problem. Jeg synes som sådan at det er ok, at dem der konsekvent køber de billige skærme, også har størst chance for at ramme ind i en pixelfejl.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:20:27
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg ville gøre ALT i min magt for at undgå sådan en pixel. I mine øjne er en skærm defekt hvis der står en grøn pixel og stirre ondt på mig.

Men er der ikke nogen skærme hvor der er garanteret 0 pixelfejl? I så fald kan man købe dem.

lowfire

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:24:56
Svar/Indlæg:
171/6
Køber jeg en ny skærm og den bliver leveret med en pixel fejl, så ser jeg det som en defekt.

Jeg køber ikke en skærm for at der måske ikke er fejl på....

Man køber heller ikke en ny bil med et stenslag lige i synsfeltet ved føreren og betaler fuld pris for bilen.

Just my 2cent

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:29:29
Svar/Indlæg:
2343/272
En del producenter har pixelfejlsgaranti på deres dyre skærme. LG har fx 0-pixelfejlgaranti på alle deres full hd tv så vidt jeg er orienteret :)

1bob1

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:33:48
Svar/Indlæg:
25/6
Lige pt har jeg ikk en skærm der er defekt,men havde en skærm inde til RMA og fik en ny efter 1 år, den var KUN faldet 900kr i pris.. er det rimelig..og der var en skærm der var lidt bedre...til samme pris..

red_martians

Moderator
Tilføjet:
11-04-2011 11:53:48
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg ved bl.a. at Samsung har nul-pixel garanti på deres semi-prof og prof-skærme.

Hvad angår pixelfejl, er det med tiden blevet meget bedre. For 10år siden var det ganske normalt med et par pixelfejl på en 14"-skærm til 10000kr i opløsningen 800x600 😀

Jeg ser personligt hellere at de også sender deres skærme med pixelfejl på markedet. Og det gør de oftest også. Normalt har de et cheap-brand hvor de skærme med fleste fejl lander i. Prosonic = panasonic, AOC = ACER osv.
Det behøver jo ikke nødvendigvis at være pixelfejl, men kan også være hastighedsfejl(at skærmen ikke kan tåle nogen høj spænding og deraf hurtigere laver fejl(lavere hastighed) osv.
Personligt synes jeg det er en ok måde at få nogle billigere produkter ud. Alternativet var jo at man måske skulle give 1000kr ekstra per skærm, da en stor del af dem ville ende i skrotkassen.

Princippet kendes jo også fra grafikkort og cpu'er. Er der fejl på, bliver de brugt som fejl-ramte billigere processorer. Lang de fleste af de processorer der sidder i stationære PC'er er faktisk med fejl, og kunne ikke gå gennem tjekket. Nogen er blevet rettet til,(de har deres små triks til at få liv i en processor) andre har man set nødvendig at øge spændingen, så de mister deres effektivitet. 1.sort sidder praktisktaget kun i bærbare computere.

Men ja, jeg kan personligt heller ikke leve med en pixelfejl og har bl.a. derfor punget ud for en Samsung semi-prof. Opstår der fejl, så kan jeg bare returnere den.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 11:57:24
Svar/Indlæg:
403/71
#7 Hvis den har været indsendt i et helt år, synes jeg ikke tidsforbruget er rimeligt.

MEN selvfølgelig er det rimeligt, at du får en ny skærm, tilsvarende den du sendte ind. Bare fordi der er kommet en ny model, har du stadig kun krav på en lig den du sendte ind.

Det med at få den byttet til en der er bedre, til tilsvarende pris kommer oftest kun ind i billedet, hvis den model du har fået repareret er udgået, eller den af en anden årsag ikke kan skaffes hjem...

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2011 12:32:48
Svar/Indlæg:
650/57
En DVD afspiller der kun kan afspille region 2 DVD'er er også en defekt og fejlbehæftet maskine... men der er ikke meget at gøre ved det. Der kan vi kun købe billige DVDmaskiner i bambus kvalitet og gøre den "region free" med et hack.

Der er så meget som man forbruger ikke selv styre.

En skærm med pixelfejl må accepteres som værende 100% funktionel inden for de angivne rammer fra producenten.

kimxxx

Erfaren rotte
Tilføjet:
11-04-2011 13:18:13
Svar/Indlæg:
12/0

Køber jeg en ny skærm og den bliver leveret med en pixel fejl, så ser jeg det som en defekt.

Jeg køber ikke en skærm for at der måske ikke er fejl på....

Man køber heller ikke en ny bil med et stenslag lige i synsfeltet ved føreren og betaler fuld pris for bilen.

Just my 2cent

lowfire skrev d. 11-04-2011 11:24:56

Der er jeg nok enig, den fejl er en fejl. Men, prisen spiller jo også ind og man får hvad man betaler for. Man kan ikke bruge det meste af tiden på at have skærmen til reparation.
Hvis firmaet har en nul-pixelfejl garanti, så er der nok værd at gå efter det mærke.