min oplevelse med pc-lager.dk RMA.

Diverse d.  12. april. 2011, skrevet af Mulle2k
Vist: 1523 gange.

Mulle2k

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2011 17:56:57
Svar/Indlæg:
4/3
Købte et Grafikkort nvidia GTX570 den 25/3-11 til den nette sum af 2469kr.
Sætter det i samme dag det er købt og første gang, mens den booter op, kommer den med en mærkelig lyd og lukker ned.(nærmest et lille bang) kan ikke få liv i den igen. Total død!!. pakker det ned igen og køre op til dem om lørdagen den 26/3-11. Laver en RMA sag på den og køre hjem.

Jeg venter et par dage og tager kontakt til dem og hvor langt de er nået med min RMA. og beder dem gå igang med den med det samme. Det gør de så samme dag. Jeg logger ind for at se min RMA sag senere på dagen og ser dette:
Palit PCI-E GeForce GTX570 1280MB - 56034-1:
Varen er IKKE testet, men afventer leverandør pr. kulance.
Hvilket betyder at de godt ved det ikke kan laves og at jeg skal have et nyt. MEN nu kommer der sjove ved hele denne sag. De har sendt det defekte kort til deres leverandør for at se om de kan få DERES udgift dække ved at give mig et nyt kort. som købeloven §78-79 & §81 & 83 siger de skal. Snakker så med dem om hvorfor jeg skal vente på de får deres del dækket. og dertil svare. en sælger. Citat "hvis ikke leverandøren vil dække et nyt kort til pc-lager så vil pc-lager heller ikke dække et til mig" Citat slut. HVAD SNAKKER DE OM!. at de kan have problemer med deres leverandør og deres garanti fra dem, Har INTET med mig som forbruger/køber ved pc-lager.dk.

Mit kort har nu været under vejs i godt 12dage (16dage siden jeg indleveret det til RMA) og har intet hørt. de sagde til at starte med at det max ville tage et par dage. så jeg var helt sikker på jeg havde det den 6/4-11.

Jeg har snakket med både forbrugerklagenævnet og forbrugerrådet. begge har sagt det samme. De har 4 mulighder:
1) rep vare.
2) give afslag i prisen.
3) give mig en anden vare af samme model - farve osv.
4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det.

Så 1 kan ikke lad sig gøre da de aldrig vil få liv i det igen.

2. kan man kun tilbyde hvis der er tale om en mindre defekt på varen. så som ridser, farveforskel.

3 Den kan de da det eneste de skal er at gå ind på deres lager og finde et nyt kort til mig.

4) kan de også da det bare er at åbne deres kasse og udbetale 2469kr kontant.

Jeg har brugt ialt 9500kr der inde på under 1 uge. og det er den service man får tilbage fra dem..

rigtig flot må man sige. sætter ikke mine ben i den butik igen. og råder alle at handle andet stedes.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Mulle2k d. 12-04-2011 18:01:21.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2011 18:19:30
Svar/Indlæg:
7765/230
sagt det før og kommer sikkert til at sige det igen: komplett ❤ ❤ ❤ ❤ :yes:

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2011 18:24:52
Svar/Indlæg:
2155/123
#1 +1 :yes:

#0 det er sgu da for skod man! Hader virkelig sådan nogle ting, dog har jeg kun haft gode oplevelser med HW køb over nettet og i fysisk butik.

Men handler også kun med Komplett.dk.

Håber du får din vilje omkring penge tilbage eller et nyt kort, for det er bare ikke i orden det der :no:

Mulle2k

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2011 18:27:28
Svar/Indlæg:
4/3
Det koster mig 160kr at køre en sag imod dem hvis det kommer der til. og forbrugerklagenævnet her sagt jeg har ret i denne sag. så de taber hvis de vælger den skal køres der ud. 🙂 bare træls det skal køres helt der ud når man ved man har ret. og DE ved det også 😕

Ra66it

Nørd
Tilføjet:
12-04-2011 18:39:38
Svar/Indlæg:
113/21
Jeg har købt Mobo, CPU og Diskdrev derinde og oplevede ikke noget problem med at få skiftet Mobo ud til Rev. 3 Sandy Bridge, men der var de jo også sikret.

Men må godt nok indrømme, at efter jeg har læst flere anmeldelser af dem vil jeg ikke købe fatale dele derinde mere.

Det er mega nedern, at det skal være sådan i sær når man faktisk kan snakke med dem f2f, hvor det plejer at være lidt bedre.

Desuden er de jo ikke markant billigere end fx komplett, men det er nogle gange bare lettere!

mikam

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2011 18:59:11
Svar/Indlæg:
873/25
Det er sært at de har så mange positive bedømmelser på trustpilot, men det er jo nok af folk der ikke har haft brug for at lave en RMA hos dem.

haveport

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2011 20:18:47
Svar/Indlæg:
255/30
Hvor er det bare dårlig stil! 😩
Utroligt at de trækker den så langt, er jo bare at sende dig et nyt kort og længere er den jo ikk? Kan da umuligt være det værd?
Har selv købt flere ting derinde i tidens løb, men det er da ovre nu 😲

pnh

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2011 20:27:29
Svar/Indlæg:
100/38
Har heller ikke de bedste erfaringer med dem.Købte en nas server ved dem.Som blev afleveret igen.Det tog 5 uger at sende mig pengene.Selv om de skriver max 4 uger på deres hjemmeside.Måtte enda rykke 3 gange.