Både min egen og kones tidligere Android telefon kunne vi til tider have svært ved at tage imod opkald. Der skete bare ikke en skid, når fingeren skulle glides ned over skærmen for at besvare opkald. Min mor har også flere gange haft problemer med det. Min kones veninde har derimod haft problem med, at den tog imod næsten alle opkald, også selv hun ikke lige ville.
Min kone har oplevet, at den springer til første sms man har fået fra en person, i stedet for den nyeste. Det prøvede hun et par gange. Jeg har selv prøvet, at jeg trykker på et navn i sms-indbakken, hvorefter den gør klar til at skrive en sms til en helt anden person end det jeg har trykket.
Hvis jeg sad med telefonen i hånden ville jeg kunne nævne langt flere ting, men jeg har heldigvis fået solgt begge vores telefoner.
For mig er Android et beta-styresystem der bare ikke er gennemtænkt. Hvorfor skal man have mulighed for at se alle kørende processor? Mange af dem kan du ikke lukke eller gøre en skid ved alligevel, så hvad hjælper den information?
Når man vil oprette en mappe til sine apps, hvorfor kan en mappe kun hedde "mappe"? Hvis man nu har flere mapper, så hedder de alle sammen "mappe".
Jeg synes det er åndssvagt, at man skal ind i række af apps som man har hentet, for først dér at hive dem ud på hjemmeskærmen. Jeg fik hentet flere apps, men glemte simpelthen at jeg havde dem, da jeg kun brugte hjemmeskærmen.
Opsætning af hotmail var en umulighed på min telefon. Vi kunne heller ikke få det til at fungere på min kones telefon. Gmail fungerer fint.
Jeg var SÅ utilfreds med Android på så ufattelig mange måder. Der er intet brugervenligt og logik over opbygningen i forhold til hvad der burde være på sådan en smartphone.
Det skal siges, at jeg kun har prøvet med HTC's telefoner, og det har været HTC Wildfire, Legend og Desire.