Hvorfor sælger nogen overhovedet noget herinde ?

Hyggehjørnet d.  24. april. 2011, skrevet af 7913
Vist: 1637 gange.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 02:09:05
Svar/Indlæg:
1124/68
Ja som overskriften siger, jeg kan godt forstå folk køber herinde da priserne generelt er lave, men hvorfor sælger nogen dog noget herinde, når nu man kan sælge det for meget mere på dba.dk. Jeg troede ikke på folk herinde når de skrev "du kan få mere på dba" men det er rent faktisk tilfældet 😲 Jeg har nu i et stykke tid solgt en del inde på dba, og derinde har jeg fået meget tæt på nypris på det meste af det jeg har solgt. Havde jeg prøvet at sælge det herinde til de priser var jeg jo blevet gjort fuldstændig til grin, og svinet til på det groveste 😛

Jeg elsker dog at købe ting herinde da de fleste er meget mere pålidelige herinde, og priserne er gode, men for fremtiden hvis jeg skal sælge noget bliver det på dba 😉

Fortsat god påske :)

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af 7913 d. 24-04-2011 02:09:50.
Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 02:11:25
Svar/Indlæg:
654/36
Fordi herinde ryger tingene meget hurtigere syntes jeg. Og lettere at forklare hvis man har modded nogle ting.

M.L.L

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 02:21:29
Svar/Indlæg:
29/6
hvis at man sælger noget brugt og får tæt på det samme som ny pris, er man... jeg siger bare dum med et pænt ord.
Pc hardware og andet elektronik falder hurtigt i pris pga. udviklingen.
Hvis man feks. sælger et grafikkort som er et halvt år gammelt ryger mindst halvdelen af prisen fra nypirs af, det har jeg selv solgt mine egne for.

Jeg hørte noget fra en anden som er ganske rigtigt: Folk tro at de kan få meget mere for tingene inde på dba end hvad de entelig er værd.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.L.L d. 24-04-2011 02:23:09.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 02:23:55
Svar/Indlæg:
1124/68
#1 Det er klart at hvis der er tale om noget specielt skal der et specielt publikum til at købe det, men er der tale om noget helt simpelt som en stationær, bærbar ect. får du klart MEGET mere for det inde på dba.

ps. det er altså ikke en klagesang ;) jeg elsker at købe billigt herinde ;)

7913

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 02:26:44
Svar/Indlæg:
1124/68
#2 Ja, det er jo det, men ikke desto mindre giver de altså mere derinde, jeg kan se det med de sidste 25 ting jeg har solgt, jeg havde aldrig fået i nærheden herinde.

https://brugt-it.dk/sikker-dat...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 24-04-2018 11:26:04.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 02:53:17
Svar/Indlæg:
1063/54
jeg har over de seneste par måneder solgt 13 harddiske herinde, 8 af dem brugt i en meget kort periode. pris justeret ned med 25%, solgt på under 24 timer.

For mit vedkommende handler det om at sælge hurtigt, samt slippe for den kedelige underbydningstendens der er på dba lige meget hvor billigt man sætter noget til salg.

Dionysos

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 04:57:45
Svar/Indlæg:
91/7
Fordi stort set alle herinde er nørder, hvilket jeg vil uddybe med, at man i 99% af handlerne roligt kan regne med, at der bare ikke er noget pis:

Hvis sælgeren siger han sender, så er det dét han gør, hvis køberen siger, at pengene er overført, så er det dét de er.

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 08:18:08
Svar/Indlæg:
248/3
Det er fordi folk herinde er ærlige folk, der godt ved hvad ting er værd og som ikke bare er ude på at tage røven på nogle andre ved at tage tæt på nypris for noget som slet ikke er så meget værd.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 09:48:42
Svar/Indlæg:
978/160
#0 Jeg sælger altid på DBA, der er altid en masse som ringer på tingene og tit er det tæt på nypris de vil give som du skriver 🙂

#7 Der er sgu da ingen som tager røven på nogen.... det var da ved gud noget underligt vrøvl at komme med. Hvis du indrykker en annonce på DBA med dit grafikkort og så prøver at sætte prisen tæt ved nypris og der er en som ringer og vil købe det så er det sgu da ikke din skyld at han nærmest giver nypris ???

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 10:09:28
Svar/Indlæg:
248/3
#8 Det er så din holdning, men absolut ikke min.

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 10:18:52
Svar/Indlæg:
818/185
Folk sælger herinde, fordi de vil give noget tilbage til fællesskabet som de selv har købt billigt fra. Det er entusiaster der hjælper hinanden, og ikke bare folk der presser citronen mest muligt

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
24-04-2011 10:20:22
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg sælger primært her inde for at bidrage til 'familien'. Jeg får lov til at købe billigt, så jeg sælger billigt.
Som det også bliver nævnt så er folk til at stole på - i store træk, og tingene bliver solgt hurtigt.
Jeg ser på community'et som noget vi skal bakke op om og en af de rigtig fede ting er hardware flowet. Jeg er heller ikke typen som går og tænker på hvordan jeg kan presse en ekstra hund eller to ud af en handel.
Så vil jeg hellere gøre det billigt, give forum'et et godt ry og folk en god oplevelse.

Og jo! Ved at få mest muligt for en vare, tar man røveren på nogen. Ellers burde alt Fair Trade droppes og alle uvidende holdes nede. Eller skal de bare lære det?

EDIT: Netop #10 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 24-04-2011 10:22:25.

KeeZor

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 11:44:13
Svar/Indlæg:
1063/54
#10 +1 :)

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 11:46:36
Svar/Indlæg:
7765/230
rart at vide at det er muligt at presse prisen lidt op hvis det er dig der er køber.. 😛 🤣 🤣

nikolajs12

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2011 13:26:43
Svar/Indlæg:
94/17
#0 Jeg solgte også min computer på DBA, værdien ville være ca. 6000-7000 herinde, fik 10k.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
24-04-2011 15:29:09
Svar/Indlæg:
4982/47

Det er da en noget mystisk holdning at have. Du vil som du selv siger, gerne købe dele billigt herinde fra, men når du skal sælge, finder du hellere et andet site som DBA at sætte dine ting til salg fordi du kan få mere for dem der ? (og skal vi ind på hvorfor man kan få mere på DBA, så ved de fleste godt at det handler om at det ofte er folk som er rimlig uvidende, om den realle værdi på hardware der betaler nær nypris derinde)

Du køber til marketsværdi her på Hwt, og sælger til nær nypris på DBA. Det er da en meget ensrettet brug af fællesskabet herinde.

Du er self i din gode ret til at gøre som der passer dig, men jeg vil nu mene at det er et rimlig dumt træk ligefrem at lave en "Se mig, jeg sælger på DBA" tråd herinde og gøre folk opmærksom på din holdning til handle med hardware

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 24-04-2011 15:29:57.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 15:40:32
Svar/Indlæg:
7765/230
ja nogen er altså bare ikke selv klar over hvornår de er bedst stillet med at holde kæften lukket... Men håber da alle har det her i baghovedet, når #0 næste gang byder på noget herinde.. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 24-04-2011 15:59:34.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 23:28:03
Svar/Indlæg:
1124/68
#16 hmm, jeg er skam klar over hvornår jeg skal holde kæften lukket, men det her er bare ikke et af tidspunkterne, hvis folk ikke vil handle med mig herinde fordi jeg er ærlig, må de nu selv om det. Jeg køber som regel mine ting fra nye af, og når jeg sælger dem vil jeg gerne have den bedst mulige pris. Tingene er i mine øjne det værd de bliver solgt for.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 23:42:48
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg sælger primært herinde, med dba som sekundært sted.

grunden til jeg vælger at sælge herinde, er at folk bl.a. kan kigge i min profil og se hvem jeg har handlet med, samt at jeg har været aktiv herinde i mange år. det kan de jo ikke se på dba. man kan også vælge at lave en form for auktion med HBO og en dato, og se hvor langt tingene går op. det er lidt spændende at følge med i, selvom der desværre er en del som falder fra undervejs eller ved slut. sidstnævnte er noget af det værste jeg ved, for det er useriøst. men useriøse købere og sælgere findes jo også på dba.

men der har også været tilfælde, hvor jeg har overvejet hvorvidt jeg ville fortsætte med at sælge her. bl.a. når man får at vide man nærmest er en tyv, fordi man ikke har en kvittering for tingene (uanset om man så har en grund til det).

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 07:54:37
Svar/Indlæg:
248/3
#17 Det er jo ikke på grund af din ærlighed, hvis nogen vælger ikke at ville handle med dig mere efter denne tråd. Det er nok nærmere ud fra din holdning om " Tingene er i mine øjne det værd de bliver solgt for" hvilket for mig bevidner man er sig selv 100% nærmest og ikke har nogen samvittighed over for andre mennesker.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 09:04:59
Svar/Indlæg:
1124/68
#19 Det vil sige du aldrig kunne finde på at sætte noget til salg til HBO ? for hvis du gør det er det jo også en måde at få den bedst mulige pris ! og hvis nogen så byder en god pris ville du sige til dem, "nej nej det er alt for meget du giver du kan få det til det halve" ? I så fald tror jeg du er fuld af løgn, eller meget naiv.

Ps. Bliver i så også sure på alle som skriver "sælg det på dba der kan du få meget mere for det" ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 7913 d. 25-04-2011 09:09:43.

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 09:18:57
Svar/Indlæg:
818/185
#20: Det er fint du er ærlig, og fint at du køber dine ting fra ny, og sælger dem på dba. Det kan ingen jo have ondt af. Problemet opstår, hvis du malker salgs afdelingen herinde for billige varer, og sælger dem dyrt videre på dba. Men det kunne du sikkert heller ikke finde på?

Ps: Hvis folk vil have mere for deres ting end hvad der er rimeligt, er det helt fint at henvise dem til dba. Hvis de absolut vil score den sidste 5'er hører de ikke hjemme her

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 09:28:45
Svar/Indlæg:
1895/41
Ja, så er der igen dem der mener deres aldrende hardware er guld værd. Så er det måske meget godt at få det skudt af på DBA. Men herinde, er tingene hurtig solgt fra dag til dag. Jeg har sgu altid fået en "fair" pris for de ting jeg har solgt, som jeg skrev i en anden tråd. Det her er et "tough crowd" at sælge til, da folk herinde godt er klar over hvad tingene koster fra nyt.

En helt anden snak er så de folk inde på DBA, som jeg egentlig synes der bliver snydt lidt af griske sælgere. :no:

Men #0, brug det her forum til at få tingene solgt i en fart, til rimelig pris. Da det er dig selv der starter salgstråde, er det også dig der vælger prisen på grisen. Hvis du ikke synes prisen er passende, er der vel ingen der tvinger dig til at sælge.

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 09:31:57
Svar/Indlæg:
248/3
#20 Alle mine salgs annoncer her inde er uden HBO. Netop fordi folk her inde godt ved hvad ting er værd så det er ikke nødvendigt med et HBO efter min mening.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 11:34:12
Svar/Indlæg:
4018/217
Der er nogen ting man helst skal sælge på dba.dk. Fx havde jeg et Nikon D40X i perfekt stand sat til salg her inde med en masse ekstratilbehør som de fleste syntes var for dyrt men til en pris som jeg syntes var fair (35% af nypris med kvitering). Men på DBA fik jeg 42% af nyprisen.

Så nogen gang bliver man nød til at sælge på DBA for at få en fair pris.

Når det så er sagt så køber jeg alt mit hw fra nyt eller her inde fra og sælger det igen her inde. Som andre er inde på så kan man nemlig stole på folk på denne side.
Det blev bevist under OC-lan hvor jeg havde 80kr liggende ved min computer imens jeg sov. Der var ingen der tog noget der ikke var deres der, og vi havde en super god weekend.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
25-04-2011 11:41:28
Svar/Indlæg:
5363/442
Well generelt når jeg sælger herinde, er det for at undgå alle de useriøse underbydere der huserer på DBA. Det tåbelige ved DBA er, at det er normalt at sætte en salgspris, som er noget højere end det man rent faktisk vil sælge den til - og herefter sige nej til alle de skambud der kommer. Ind til der måske kommer et seriøst bud.

På HwT er der også af og til en det byder under det HBO man eventuelt har sat - men det er slet ikke som på DBA. Synes generelt priserne herinde er ret fair, og jeg sælger da også kun noget, hvis jeg mener jeg får den rigtige pris for det. Gør mig dog ikke noget jeg måske får lidt mindre herinde, så længe jeg og køber begge er tilfredse :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 25-04-2011 11:42:21.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2011 17:27:52
Svar/Indlæg:
1001/5
Nej nu må i dælme tage jer sammen..

Hvorfor har i så ondt i røven over at han får mere ved at sælge sine vare på DBA? Jeg har aldrig solgt eller købt noget på DBA, men hvis man vil bruge det ekstra tid på at sidde og skrive en annonce på DBA, så kan jeg virkelig ikke se noget problem i det.

Selv hvis han købte ting her inde, og solgte dem videre på DBA, ville jeg stadig ikke have ondt af manden. Han er da en af de eneste som reelt kan finde ud af at tjene på en handel så.

Jeg elsker brugtvare handel, især når man kan få en god pris for det - både den ene vej, men også den anden. Hvis man ikke gider sætte dig ind i hvad tingene egentligt koster, så er man dælme os selv skyld i, at man giver for meget på DBA.

Husk nu på, at man ofte skal bruge mere tid på at forklare tingene på DBA og derved mister man jo også en smule af fortjenesten, da man ikke så nemt kommer af med det.

Lad nu manden leve og jeg forslår alle jer andre også, at i lærer at leve livet.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 17:52:22
Svar/Indlæg:
4018/217
#25 Haha ja det er utroligt. Gad vide om nogen af dem overhoved har fået en handel igennem ved at byde 10-20% af nyprisen?
Kan huske der var en der bød 700kr for mit Nikon D40x med to batterier, oplader, fjernbjening, kvitering, 18-50mm optik med optisk stabilisator, orginal emballage og et sprit nyt 2gb sd-kort.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 18:15:35
Svar/Indlæg:
7765/230
det er da så 200- mere end jeg ville byde.. 😛 🤣 🤣 🤣

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
25-04-2011 18:56:52
Svar/Indlæg:
2309/846
Hvis pengene sidder så løst på folk på DBA.dk som opfattelsen er, så må man jo kunne købe sig fattig i brugt HW på HWT, for så efterfølgende at score kassen på DBA.dk - måske et forslag til en fattig studerende 😀

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 19:07:22
Svar/Indlæg:
3854/175
Jeg kan da godt se fidusen i det #0 laver.. Og hvis jeg selv stod og manglede penge desperat sidst på måneden skal jeg ikke udelukke samme metode (n bor jeg hjemme så, intet prob her :yes: )
Men på den anden side så er det sgu lidt asocialt.. Det svarer til at gå i seng med en rigtig led heks.. Hun vil gerne have en masse, men giver sgu ikke noget igen.. Trist aften :no: 🤣

Men okay, hvis køb/salg er godt, så lad mig lige prøve en gang, og se om jeg kan sælge mit gamle kabinet..

Kort beskrivelse:
Cooler Master HAF 922
Købt i januar-febuar
Brugt indtil marts
Stand: tæt på perfekt, men det er jo brugt
Nypris: ca 700 (men det ved i jo :D )
Pris-nu: fair pris
Slå-til-pris: 500

Lad os se om det lykkedes 🙂

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 19:44:32
Svar/Indlæg:
5474/39
Så længe hun giver lidt igen, så er jeg godt nok tilfreds.

Jeg har aldrig købt noget her inde på siden af Hardware. Jeg har da solgt her inde og på DBA. Jeg vil da sige, at jeg begge steder har tjenet ganske udmærket på tingene. Det var kun for en pænt gammel og slidt bærbar. Hvor prisen var meget lav i forhold til ny prisen.
Jeg har kun solgt 2 ting igennem siden her.
Jeg tjente lidt over 50% i forhold til ny prisen her på siden.
På DBA havde jeg en gammel computer, som jeg troede at der ikke var nogen ville købe. Det lykkes og tjene 300 kr på noget, som jeg troede var værdi løst. 🙂

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2011 21:38:33
Svar/Indlæg:
3854/175
#31 25/75 (manden/damen) så kører det :yes:
Men 50/50 er fint hvis man ogs skal være gode venner imorgen 😀