Boot problem - Desperat brug for hjælp!

Diverse d.  24. april. 2011, skrevet af MDahlmann
Vist: 584 gange.

MDahlmann

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 12:43:13
Svar/Indlæg:
31/10
Hej Hwt - håber i kan "work your magic" på den her sag, for jeg er sgu på bar bund...

I tilfælde af at det kunne ha' en betydning, så er disse mine specs:
EVGA 3-way SLi, vandkølet
Intel i7 975, vandkølet
2x 2GB Corsair Dominator GT 8-8-8-24 2T 2000mhz
Sapphire ATI Radeon 5970
Corsair HX 1000w

Mit problem består i følgende:
Jeg har for snart et år siden overclocket en hel del, med volt osv. og aldrig haft problemer med dette, i hvert fald ikke nogen en CMOS Reset ikke ku' ta' sig af, så derfor ved jeg næsten med sikkerhed at problemet ikke er opstået pga. fejl clockning.

Anyway, jeg har i lang tid nu kørt uden de store tweaks, 3.4ghz med auto volt på CPU og standard indstillinger på ram, noget der ligner 1600 mhz 8-8-8-20 1T, også auto volt.
Kom igår aftes så tilfældigvis ind i Bios og kastede et blik på mine clocks, der slog det mig så at auto volt på mine ram havde sat volt til 1.7, som fra fabrikken skulle køre 1.65v. Har kørt med disse indstillinger i lang tid, så det har ikke været noget problem, men tænkte nu at jeg for en god ordens skyld hellere måtte sætte den ned på 1.65v - samtidig ville jeg også lige prøve at komme tættere på de specs som Corsair lancererede rammene med. Altså satte jeg timings til 8-8-8-24 2T og mhz op til omkring 1900.

Samtidig med dette ville jeg også lige få en anelse mere ud af min CPU, så satte den op til 3.8ghz og volt til 1.4. Har før været langt over disse indstillinger, og især pga. mit vand ved jeg at min CPU sagtens kan klare de 1.4v.

Jeg gemmer og afslutter BIOS, og som altid når jeg har pillet ved timings, så lukker computeren helt ned og starter op igen, men her stopper det så med at gå som planlagt.
Maskinen starter op, blæsere og det hele kører, men intet skærmbillede kommer frem, end ikke noget BIOS info, og den høje skingre "biip"-lyd der normalt kommer, er nu nærmere en dyb "beep"-lyd. Og længere er jeg ikke kommet, intet signal til skærmen, blæserne kører, kun den enkle "beep"-lyd and that's it. På bundkortet kan jeg aflæse koden "FF", men efter hvad jeg kan læse mig til, så betyder det "Fully Functioning"...

Jeg har prøvet CMOS reset, både med knappen på bundkortet og vha. at fjerne batteriet på bundkortet, men uden resultat, booter stadig på samme måde.

Jeg har forsøgt, at flytte GFX til et nyt slot, uden resultat.

Jeg har prøvet med et enkelt ram stick i ad gangen, uden resultat.

Lige indtil jeg var inde i BIOS og ændre på indstillingerne, kørte maskinen fejlfrit, jeg sad og spillede Rift på den 10 minutter før det skete. Det kunne lyde som om jeg har fucked up majorly, men kan ved min gud ikke se hvad det sku' være, har jo gjort det så mange gange før, og desuden så var det jo simple indstillinger jeg pillede ved....

Derfor sidder jeg her med mine blødende øjne og på mine grædende knæ, og be'r om hjælp, for jeg er sgu på herrens mark gutter. Har i nogen idéer?

På forhånd tak!

MDahlmann.

PS.: Mangler i info eller nærmere specificering omkring noget, så spørg endelig, jeg scouter forummet restem af dagen, så svarer forholdsvis hurtigt!

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MDahlmann d. 24-04-2011 12:49:15.
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
24-04-2011 12:55:26
Svar/Indlæg:
5258/240
prøv at give dine ram noget mere spænding

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 13:04:21
Svar/Indlæg:
772/49
#1 Han kan ikke få maskinen til at poste.

Kan du skille det hele ad, og se efter vandspild på systemet?

Prøv med en anden PSU også. Det har tit været problemet for mig.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TheReazepter d. 24-04-2011 13:05:08.

MDahlmann

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 13:08:18
Svar/Indlæg:
31/10
#1- Mit problem består jo i og for sig i, at jeg slet ikke kan komme ind i BIOS'en. Skærmen får intet signal, og går bare i power saving mode. Har sågar prøvet at spamme min DEL knap netop som maskinen starter, men lige lidt hjælper det...

Som den står lige nu, så har jeg ingen måde at interagere med min computer på, software-mæssigt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MDahlmann d. 24-04-2011 13:09:21.

MDahlmann

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 13:14:17
Svar/Indlæg:
31/10
#2 I sidste ende ku' jeg jo blive nødt til det, men som det er lige nu, så er det et STORT arbejde, og min computer er meget clean for kabelrod osv., så har frit udsyn til al mit vand, og det er tydeligt at der ingen leaks er. Systemet har også kørt med det samme vandloop i snart halvandet år, så tvivler stærkt på at det lige vælger at faile, lige som jeg laver nogle ændringer.

Ser lige nærmere på det med PSU'en.

TheReazepter

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2011 13:29:33
Svar/Indlæg:
772/49
#4 Okay. Huske at kigge efter om alle stik sidder rigtigt i også. Eventuel mål på PSU med et multimeter.

MDahlmann

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 14:49:17
Svar/Indlæg:
31/10
Alle stik er kontrolleret - Multimeter må vente, går ud fra en elektriker har sådan én?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
24-04-2011 15:36:23
Svar/Indlæg:
4982/47
Viser debug LED stadig FF ?

Har du prøvet med et nyt bios batteri ?

Kungfudk

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2011 15:50:58
Svar/Indlæg:
9/0

Det lyder som om grafikkortet er stået af. Jeg ved af bitter erfaring at det kan ske fra det ene øjeblik til det andet, og det passer med symptomerne.

MDahlmann

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2011 17:00:09
Svar/Indlæg:
31/10
#7 - Har prøvet med 2 nye batterier til bundkortet nu, but no cigar :/ Det var ikke problemet, og ja, FF står stadig på bundkortet.

#8 - Det ville jeg godt nok være led og ked af. Men nå, må lige ha' kortet med ud til en ven når jeg får tid så.

Hvordan er det med RMA'er hos Komplett/Sapphire, i tilfælde af at nogen har erfaringer?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
24-04-2011 17:26:15
Svar/Indlæg:
4982/47
Komplett kan være lidt langsomme, ellers er de nu ganske fine mht RMA.