Chikane - hvordan finder jeg stodderen? (Låst)

Hyggehjørnet d.  26. april. 2011, skrevet af comicsdk
Vist: 1370 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 22:55:49
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har lidt problemer med et menneske der morer sig med at tilsvine mig og komme med utroligt hadefulde og nedladende bemærkninger, en del af det er af personlig karakter, så mit spørgsmål går på hvordan jeg finder ud af hans identitet, om jeg evt. kan spore ham via IP eller lign. Han er logget ind på en blog og burde jo kunne findes på den ene eller anden måde, er der nogle af HWT-drengene der ved hvordan jeg ordner det, evt. kan linke til materiale omkring det emne?
Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:22:48
Svar/Indlæg:
1229/130
Hvor foregår det henne? Altså, sviner han dig på bloggen, eller er det også per mail, mobil osv.?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:26:47
Svar/Indlæg:
2131/173
1
Det er kun blog, men det er blevet ret så personligt, og jeg har ikke noget på ham, udover et log-in til pågældende blog.
Jeg er ikke den eneste han generer, men ingen har info på stodderen, så måske er det langt ude at få info udelukkende via et nick, men det er da et forsøg værd.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:28:27
Svar/Indlæg:
1229/130
Tjoo men hvad ville du gøre ved det hvis du havde mandens identitet? Altså, du ku selvfølgelig gi ham en røvfuld, men risikoen for, at han så melder dig til politiet kan du jo så selv regne ud 😛

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:30:01
Svar/Indlæg:
798/19
Var det ikke det smarteste bare at vende den anden kind til, medmindre du altså har gjort dig fortjent til at blive svinet til og vil køre det længere ud?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:31:03
Svar/Indlæg:
2131/173
Tja.. tanken har strejfet mig, men vold er en dårlig løsning, selvom lysten er der. Men de fleste anonyme er knap så kække når de modtager en mail med deres egne oplysninger, så det tror jeg i første omgang er vejen frem.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:33:38
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har ikke fortjent hvad jeg får, jeg aner ikke hvem stodderen er, så det undrer mig med hele det trip han kører. Som sagt er jeg ikke den eneste.
Men jeg sætter stregen når jeg får smidt i hovedet at det er godt at min kæreste er død og den slags perfide kommentarer, så det er jeg ikke helt enig med dig i, det med den anden kind.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:38:46
Svar/Indlæg:
2155/123
#6 Lige i sådan en situation ville jeg nok bruge vold som en løsning. Jeg kan slet ikke klare sådan noget, det er jo pisse synd for dig og hendes omkreds så det syntes jeg slet ikke du skal finde dig i.

Måske du kunne oplyse hvilket site og hvilket nick der er tale om.

Og i mit hovedet lyder det som om han kender dig godt, eller bare kender dig.. Folk er bare fucked up!!!!

Go jagt.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:46:11
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har ikke trang til at blande flere ind i det her, jeg leder bare efter en løsning på hvordan jeg finder identiteten på vedk.
Jeg tror ikke ligefrem der er tale om nogen mastermind, men anonymiteten er ihvertfald en fordel for ham på nuværende tidspunkt.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:52:39
Svar/Indlæg:
2155/123
#8 Hvis du ikke har sagt noget om det med din kæreste hvor skulle han dog så vide det fra?

Jeg håber seriøst du finder ham og giver ham et hug lige i højre.

Angånede site ville nok være smart at informere om da det kunne give os lidt bedre indblik

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:56:16
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har skrevet om det, derfor ved han det. Men det betyder jo ikke at det er okay at dele perfide kommentarer ud, og det er heller ikke første gang han provokerer mig.
Jeg tror jeg vil sove på det, og så beslutte om jeg skal køre det helt ud.
I så fald smider jeg site og nicks og hvad vil du ha'.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:57:21
Svar/Indlæg:
798/19
Du får altså ikke min sympati fordi du bruger hwt.dk til at fremsætte en åben trussel. Det er vist meget sundt hvis han forbliver anonym.

Så må du hellere få ejerne af de pågældende sider, hvor han laver ballade til at slette hans indlæg og give ham et IP ban.

Hvis ikke det kan lade sig gøre, så må du holde dig væk fra de sider, det handler om.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2011 23:58:20
Svar/Indlæg:
2155/123
#10 det er i orden.

NEJ det er på ingen måde okay han kommer med sådan dumme og total uhensigtsmesige kommentarer, men hvis du nu ikke havde sagt noget om det kunne det jo være en du "kendte" eller i hvert fald vidste lidt om dig

Men så må du sove godt, jeg smutter også i seng nu 🙂 🙂

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 00:01:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg beder ikke om din sympati, overhovedet ikke.
Og jeg truer ikke nogen.
Og jeg har heller ikke tænkt mig at trække mig fra siden, det ville være komplet idiotisk at lade sådan en nar bestemme hvor i cyber jeg skriver.
Men jeg er enig med dig i at det er sundt for ham at være anonym, det betyder bare ikke at jeg synes det er ok, det der foregår.
Godnat

cryforsoul

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2011 00:04:49
Svar/Indlæg:
3/0
Hej.jeg synes at du skulle finde hans IP adr. Det kunne jo være at der var en fra hwt der arbejdede hos dem der leverer adsl til ham. Eller skriv hans ip alle de steder du kan med stort HACK ME.

cryforsoul

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2011 00:07:03
Svar/Indlæg:
3/0
nå,ja. hvis du fik mail fra ham kan du godt få ip-adressen. jeg prøver at se om jeg kan huske hvilket program man bruger 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cryforsoul d. 27-04-2011 00:07:44.

PayDay

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2011 00:17:41
Svar/Indlæg:
277/8
#0 Ignorer ham så længe folk gir ham opmærksomhed bliver han ved.. 😕

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 01:24:19
Svar/Indlæg:
1229/130
Det er fandeme grove løjer at gøre nar af at du har mistet din kæreste.! Der ville jeg nok have svært ved at styre lysten til at lægge hånd på manden..

#11 Eej, det ville sgu da være for tyndt hvis han bare sku holde sig væk fra den pågældende side, så vinder tossen jo..

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 03:05:23
Svar/Indlæg:
798/19
#17 Hvis sidens ejere bare lader idioten té sig, så er der vel ingen grund til at blive på den side?

Det er ikke ham der har vundet, det er admins der har fejlet.

edit: Men kort og godt: #0 har ikke noget at gøre med "idiotens" IP, uanset hvor stor en idiot han har været, så længe det har foregået over en hjemmeside, hvor "idioten" har været anonym. Længere er den sådan set ikke. Så synes absolut ikke der er nogen grund til at sidde og køre selvtægtsstilen, selvom den er meget populær blandt svagpissere på internettet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af genuz d. 27-04-2011 03:09:38.

mikkel2833

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2011 08:05:35
Svar/Indlæg:
330/19
Prøv at google brugernavnet!
Det kan jo være han er på et andet forum-site etc. med det samme brugernavn, og med måske lidt flere oplysninger der!

God jagt 😎

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2011 09:33:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Politianmeld ham - Politiet kan let finde ud af, hvem han er. Om det er noget de har ressourcer til, er en anden sag. Men det er da bestemt et forsøg værd :yes:.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 10:01:44
Svar/Indlæg:
2131/173
I min optik er svagpissere folk der gemmer sig bag anonyme nicks når de skal spille smarte, og måske ved du mere om den slags end jeg gør.
Men derudover har du (og andre) en pointe. Jeg har sovet på det og jeg synes det smarteste er at ignorere stodderen til han rådner op bag sin skærm, den lille svagpisser.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 11:18:28
Svar/Indlæg:
1229/130
#18 Hmmm.. Du kan kalde folk der udøver selvtægt hvad du vil, men svagpisser er da efter min mening det helt forkerte ord..? Hvis nogen generer dig på groveste vis, og du selv ordner det, fordi du erfarer at hverken politi, eller indehaveren af hjemmesiden hvorpå du bliver chikaneret vil hjælpe dig, så er du da alt andet end svag. Om du handler rigtigt eller forkert, er en helt anden sag, og den mest fornuftige konklusion er da sikkert den som #0 er nået frem til i #21 🙂

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2011 05:04:09
Svar/Indlæg:
798/19
#21 Nu vil jeg lige have lov til at forsvare mig, selvom jeg er blevet censureret af en admin.

For det første #0, hvis der er blevet gjort noget ulovligt imod dig. Injurier, æreskrænkelse, hvad ved jeg.. så politianmeld det.

For det andet er det ulovligt at indhente de informationer, du gerne vil om den person. Det er endnu mere ulovligt at bruge det til det formål "lige at fortælle ham, at jeg godt ved hvem han er", som du vil. Hold dig fra trusler.

Til sidst. Jeg kalder ikke nogen af jer herinde for svagpissere, det var udelukkende et angreb på folk, der begår selvtægt. De er for det meste nogle svagpissere. Der er sgu ingen af dem, der finder en på deres egen størrelse, og hvis endelig de gør, så skal de lige have deres venner med eller begår hærværk på BMW'en i indkørslen i løbet af natten, hvis det er for stor en mundfuld for dem at ses ansigt til ansigt.

Jeg kan ikke se det fede i, at man skal falde til lige så lavt niveau som den anden person.

Jeg kan godt se #0 ikke er glad for situationen, men jeg bliver altså mega provokeret af en overskrift, der hedder "hvordan finder jeg stodderen". Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal behandle #0 som et råddent æg, når tonen i tråden er sådan fra start.

...Og nej, jeg spiller ikke smart og gemmer mig bag et nick. Jeg prøver også at tale folk fra den slags ballade i virkelighedens verden. Så må jeg tage de ørertæver, der måtte følge med.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
28-04-2011 06:04:30
Svar/Indlæg:
4983/48

Du blev ikke censureret, jeg valgte at fjerne din post da du blev ved med at forsøge at provokere #0.

Uanset, så tror jeg bare vi låser tråden her, #0 har fået sine svar og du vil efter min opfattelse af vores PM´s og dit svar her, bare køre diskustionen vidre , så det ser jeg ingen grund til fortsætte.