Døende harddisk eller computer?

Diverse d.  27. april. 2011, skrevet af umagarz
Vist: 533 gange.

umagarz

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2011 14:58:05
Svar/Indlæg:
423/32
Jeg købte sommer 2010 en Acer TimelineX 4820TG, som jeg har været meget glad for.
Dog har jeg haft problemer med den første Harddisk der sad i...
Allerede efter 3-4 måneder dør min Western Digital Disk og jeg sender computeren til Acer i tyskland og får uden spørgsmål disken ombyttet til en Toshiba disk i samme størrelse(640GB)

Her til morgen tænder jeg computeren uden problemer og kigger dagens nyheder igennem, og efterlader den tændt mens jeg fixer en cykel med en kammerat. da jeg kommer tilbage til computeren, har den åbenbart genstartet og har skippet harddisken og prøver istedet og boote via LAN (ligner det).
Jeg genstarter og den starter som altid, men disken støjer mere end jeg normalt lægger mærke til o, og den er næsten et kvarter om at blive færdig så jeg bare kan åbne browseren, desuden fryser den 10-15 sekunder en gang i mellem.
jeg prøver at boote ind i min Ubuntu partition istedet, og tjekker disken i det indbyggede værktøj, og den giver en advarsel om, diskens reallokerede sektorer, og jeg har siden tjekket et par gange. Disken er gået fra under 1000 til lidt over de 2000 på en time, og stiger stadigvæk. desuden har jeg samme problem med at computeren fryser i Ubuntu og har lige crashet for mig.

Er det mon noget med computeren eller er jeg bare ufattelig uheldig med mine diske? ☹

Mvh.
Tobias 🙂
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
27-04-2011 15:51:58
Svar/Indlæg:
4983/48
Enten er du meget uheldig, overbelaster HDD´en, eller kontrolleren er evt ½ defekt 😛

myrizzle

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2011 16:46:18
Svar/Indlæg:
1895/41
Tror også bare du er lidt uheldig, du skulle sende den til rep hvis du kan undvære den. 🙂 Hele computeren altså, for at få den gået efter.

Det kan jo som #1 siger være en defekt disk controller.. Eller noget helt andet, der får dine diske til at dø hurtigt. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af myrizzle d. 27-04-2011 16:46:49.