Lian Li PC-V1110a - Worklog

Case-modding d.  27. april. 2011, skrevet af Shtennek
Vist: 1532 gange.

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2011 21:22:08
Svar/Indlæg:
108/13
Hey i skuret.

Ja, så modtog jeg mit nye hardware og kabinet idag.

Kabinettet er et Lian Li PC-V1110a, jeg købte brugt på hol.dk. Jeg købte det, da jeg skal til at have gang i noget vandkøling og mit gamle kabinet, et Fractal Design Define R3, lille var i det mindste, til det projekt efter min smag.

Hardware'en jeg snakker om, er 2x Nvidia 280GTX og en TT TR2 psu. De 2 gfx er jo ikke ligefrem højeste mode mere, men de yder fint til mit behov + at de skal være "prøveklude" på om jeg kan finde ud af at montere køleblokke på gfx.

Lian Li kabinettet skal selvfølgelig moddes lidt, i og med, at der standard ikke er plads til vand deri. Men det bliver der, når jeg er færdig! 🤣

Planen er at der skal skæres ud til en 360 eller 280 radiator i toppen (hvad vil være bedst?) og så skal der monteres diverse plexiglas INDE i kabinettet. Og som prikken over i'et, skal der selvfølgelig en rude i, så man kan se ind til herlighederne :D

'nuff said. Der kommer lige 2 billeder:

Sådan ser svinet ud, lige PT. Det blir der jo så ændret en del på, når der kommer vand i.

Og sådan her skal sideruden skæres ud. Beklager det dårlige billede. Men i får et nogenlunde resultat imorgen. Ville ikke til at skære før jeg får noget kantliste :)

Det var alt for i dag. Mere kommer imorgen 🙂

/Kenneth

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Shtennek d. 27-04-2011 21:22:58.
Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2011 22:58:04
Svar/Indlæg:
108/13
Så er der bestilt hvid, sort og klar plexi, til kabinettet. Burde komme fredag.

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2011 18:46:29
Svar/Indlæg:
108/13
Så kom der endelig lidt opdatering. Der blev simpelthen for varmt på vores altan, til at jeg kunne holde ud, at sidde derude og lave noget. Men nu skete der lidt.

Hullet til sideruden blev cuttet ud. Det tog sindssygt lang tid, da jeg ikke har en stiksav. så det blev gjort med en klinge til en nedstryger + en boremaskine.

Næsten færdig

Øl skal der til!!! Specielt i denne varme. Kan desuden også VARMT anbefale denne øl. Den smager HIMMELSK!

Så skulle der lige spises lidt middagsmad, og datteren skulle passes lidt

Så her sidder hun og hygger sig, for første gang, i hendes egen stol med bord 😀

FÆRDIG!

Med at save. Så nu skal de grove file i brug :yes: Og så skulle der selvfølgelig drikkes en øl mere :P Den fik jeg dog ikke billeder af. Men nok heller ikke så spændende eftersom det kun var en Tuborg :no:

Nå. Jeg går stadig og venter på mit plexiglas som ikke er blevet afsendt endnu. Men håber det kommer meget snart, eftersom jeg ikke kan komme ret meget videre før det kommer.

Det var alt for nu. Skal hjem til den gamle i morgen, og låne lidt værkstedsplads, så jeg kan få færdiggjort sidepanelet :)

Edit: Så virkede det... Damn Imageshack! :P

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Shtennek d. 30-04-2011 19:00:45.

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 13:32:53
Svar/Indlæg:
108/13
Lille update:

Fik en mail i dag, fra Interglass (hvor jeg bestilte plexi), om at mit plexi først bliver afsendt på torsdag 😩

Men så kan jeg så småt begynde at skære toppen i smadder til en 360 radiator + der skal skæres lidt af "bakken" der er under bundkortet, for at sideruden kan være der.

Så der er stadig lidt at tage sig til :)

Forslag til mods, er også meget vilkomne :)

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-05-2011 13:37:44
Svar/Indlæg:
5258/240
Noget af et arbejde du har haft med at lave det hul til ruden.

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 13:43:50
Svar/Indlæg:
108/13
Ja, det må man sige. Det tog en del længere tid end beregnet. Troede faktisk det ville gå hurtigt, da alu jo er et blædt metal. Men næh nej. Det tog dobbelt så lang tid, som hvis det havde været stål :P

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-05-2011 13:47:37
Svar/Indlæg:
5258/240
Det er vel også næsten 2 mm det alu ikke?

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 14:06:23
Svar/Indlæg:
108/13
1,9mm :)

Skal have gang i toppen senere på dagen. Men det er vist ikke HELT så tyk.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-05-2011 14:12:10
Svar/Indlæg:
5258/240
Hehe hvad med at købe et håndtag til den klinge?

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2011 15:09:03
Svar/Indlæg:
108/13
Tape fungere upåklageligt 🤣

Man kan heller ikke få håndtag til sådan en klinge her i byen. Kan kun få sådan nogen så det blir til en "sav". Og det duer jo ikke :) Så kan man ikke save lige.

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2011 19:16:56
Svar/Indlæg:
108/13
Så er der lige brug for lidt hjælp :P

Jeg er lige gået lidt mere i tænkebox og har brug for at få bekræftet at det er en fed idé jeg har 🤣

Jeg påtænker at sætte radiatoren helt ude til højre (hvis kabinettet blir set forfra), og så montere reservoir'et ved siden af. Altså på toppen af kabinettet.

Ville det se helt tosset ud?

Shtennek

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2011 16:37:51
Svar/Indlæg:
108/13
Så kommer der update senere 😲

Modtog langt om længe mit plexi, så nu er jeg snart på vej i thansen eller Jem og Fix, efter en varmepistol, så det kan blive bukket :D