Og et grafikkort i 1100-1500 kr. prisklassen. Jeg kan dog overhoved ikke bestemme mig for hvilket jeg vil have. Jeg har kigget på noget ATI, men jeg har altid haft Nvidia så umiddelbart hælder jeg til et 560 Ti-kort.
Er det her helt galt, er der nogen der har forslag til forbedringer? Jeg ville fx ikke have noget imod et Asus MB i stedet da det jeg har pt har virket upåklageligt.
[Edit] Nåja, og så ville jeg gerne vide om jeg kan beholde den PSU jeg har, eller om der er brug for mere juice.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Joch d. 28-04-2011 01:27:29.
Med et GTX 560 Ti grafikkort burde du godt kunne bruge din gamle PSU. Den vil dog kommer en smule på arbejde. Men det er ikke så meget mere end den arbejder nu.
Ja. Så længe du ikke OC'er så burde det sagtens kunne gå sammen. Du kan måske også godt få OC'et en smule, men du skriver jo det ingen interesse har. 🙂
EDIT: Jeg ved dog, at hvis det var mig der alligevel ikke skulle OC, ville jeg vælge et H67 chipsæt. Det er billigere og yder mindst lige så godt, og der er en PCI-e x16 port til et grafikkort. Jeg ville måske vælge noget ala det her: http://www.edbpriser.dk/Produc...
Og så den CPU du selv har fundet sammen med GTX 560 Ti.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 28-04-2011 02:55:53.
De RAM du linker til er SO-DIMM RAM - 204 Pins til bærbar. Jeg vil til hver en tid anbefale Kingston ValueRAM. Der er ikke så meget bøvl med dem og de performer til UG. Evt. dem her http://www.edbpriser.dk/Produc...
Ellers bakker jeg Freak op. Den CPU og et GTX560 Ti og evt. det mobo han linker til, så er du kørende igen. Og behold bare PSU. Hvis den er slidt vil du hurtigt mærke det ellers passer den fint til resten af komponenterne.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 28-04-2011 09:28:06.
#5 Det var også kingston value ram jeg ville have fat i, men jeg kunne ikke finde nogen 1600 mhz version af dem, så jeg tog bare en tilfældig. Mht til ram, hvilken hastighed af DDR3 skal man så gå efter?
#8 .. Det var også mere for at give et billede af hvor lidt RAM hastigheder betyder. Man kan tydeligt se at FSB har mere at sige. Men igen den topper vel ved 10 fps i forskel... Jeg har 1600MHz RAM i min arbejds maskine og jeg kan ikke mærke forskel om de kører ved 1333 eller 1600. Jeg bencher heller ikke så meget, men IRL er det minimalt. CPU clock og FSB har større betydning.
#10 .. Der er altid nogen som får en mandags-model af og til. Det betyder ikke at P8P67 er et specielt dårligt kort. Jeg er selv helt holdt op med at købe ASUS-kort efter flere ærgelige modeller gennem tiden.
#11 Jeg kigger mest til Asus fordi det P5K jeg fik købt sidste gang jeg skiftede har virket upåklageligt. Det er dog efterhånden 3-4 år siden, og jeg har ikke fulgt så godt med i tingene som dengang, så jeg må lige høre folk herinde hvad der er værd at gå efter nu om dage.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Joch d. 30-04-2011 16:40:14.
#12 .. Jeg er ret glad for Gigabyte, men jeg plejer ikke at være fanatisk. Jeg plejer at gå efter specs og layout. Jeg har også haft et par gode MSI-kort og ASRock skulle efterhånden også være med i klubben.
Jeg kan snart ikke se mig ud af det. Når jeg læser rundt om gigabyte og asus bundkortene jeg har nævnt her har folk diverse problemer med dem begge. Asus ser ud til at have svært ved at genkende 1600mhz ram (som dem jeg har valgt er)... og andre siger gigabyte ikke er lige så gode komponenter som Asus.
Så nup det Asus kort og tag det som det kommer. Der er 99% sikkert ikke noget galt med det du får og alt spiller med det samme 😀 Det er altid de værste historier man hører på nettet.
Haha, det lyder ellers som om Asus ikke har det godt med 1600mhz ram, så måske man bare skulle tage nogen 1333mhz hvis forskellen ikke er så stor alligevel. Jeg faldt lige over dette kort (ASRock P67 Pro3 SE) http://www.edbpriser.dk/Produc... Umiddelbart ligner det de samme features som på Asus/gigabytekortene, bare til en billigere penge. Det er jo en del af asus, så hvis det var omtrent det samme kort til mindre penge ville det ikke være af vejen.